![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mä kääntäisin sen jakiksen niin vaateriin kuin pystyy, maavaraa tavoitellen. Rajoitteena lienee vain lattiapellit jotka on muokattavissa ja etukardaanin tilat jolle ei oiken maha mitään jos menee ahtaaks. Öljyähän sä saat sinne kyllä jostain reijästä vaikka piripintaan asti jos tarvii. Virtauksista yms teoriasta en olis huolissaan, ellet aio ajaa sillä yhellä istumalla kongoon ja takas. Tuplanivelen tarvehan liittyy siihen millanen kulma sulla on etuperän luona. Jos se on liki suora, mut jakiksella kulmaa, tarviit tuplanivelen ainakin teoriassa. Käytännössä jekoneerin ajomäärillä varmaankin pärjää normaalinivelillä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa laatikossahan oli jotain voiteluhaasteita vakiona, niin reilu ylitäyttö olis mun gettolääke siihen. Löytää liukaste tiensä paremmin perille kun sitä on tarpeeks! Mä huomasin muuten sellasen että etukardaani otti kiinni sivusuunnassa pohjapanssarissa olevaan U muotoiseen aukkoon, kun ajettiin "offikrossia".. normi offissa ja kadulla ei ottanut. Etuakselin sivuliike ja kone/laatikko paketin liikkestä se kait muodostui se ongelma. No loota ja kardaanin lähtö liikkuu toivottavasti samaa tahtia, joten ainoostaan kardaanin etupään liikevarat tarvii ottaa huomioon jos kepakko näyttää menevän lähelle automaatin ööpeetä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]() Jakolootan oljytilavuuden suurentaminen.
Hei tähänhän saa parannuspalikkaa!!!
Tollasen videon löysin juutuupista. https://www.youtube.com/watch?v=YIuWWYzNypY Tällä saa öljytilaa suurenettua ja jäähdytysrivoilla. Tarkoitettu "hevi offaamiseen tai trailerin vetoon" Tolla pohjalla vakio öljytilavuus 2,3L suurenee 0,5L = 2,8litraa. Hienoa. Pitäisköhän pistää heti tilaukseen? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2016 23:53 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vakiotilavuus on 2,3 litraa:
Jakovaihteisto LT230 Vetopyörästö-öljy API GL-4/5 2.3 Ja tuo edellä mainittu voiteluongelma on input gear joka kuluttaa vaihteiston häntäakselin boorit. Parennettu versio ja korjaus on hankkia ristiinporattu rataspaketti. Tässä videota asiasta https://www.youtube.com/watch?v=7vFPc5ZSRKg Ja tällanen palikka se on jossa on noi ristiinporaukset parantamaan voitelua:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ristiinporaukset?
Milläs kilometrimäärällä tuo kuluma rupeaa haittaamaan?
Mistän tommosia reijjällisiä saapi? Mitäs tollanen maksaa? Pystyisiköhän koneistamo reijjät tekemään nykyiseen? Jeepin ja Discon kardaanien ristinivelet on saman kokoisia ja liun poorit kanssa. Takakardaanin saa helposti valmiiksi kun ei tarvi kuin laippa kiinittää Jeepin kardaanin ristinivellleen, vaan tarvii hankkia ensin kuluneen tilalle uusi nivel. Taidan purkaa myös tuon Jeepin tuplaristinivel kardaanin ja tutkin josko sen ja Discon laippakiinnityksen saisi sopimaan toisiinsa? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2016 23:27 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No esim. tuolta, hinta 45 puntaa + rahti: http://www.ashcroft-transmissions.co...nput-gear.html Kyllähän se varmaan parinsadantuhannen korvilla alkaa olla kulumaa, riippuu varmaan monestakin asiasta miten paha ja millä kilsoilla (millaista ajoa, miten usein vaihdettu öljyä jne..) Sen näkee niistä booreista kun katot. Ja jos ne on kuluneet, niin eipä siihen vanhaan enää kannata alkaa reikiä porailemaan. Jos ei ole pakettia tarvetta purkaa, niin voihan sinne turauttaa kemiallista metallia tai kemppiliimaa klappia poistamaan jos ei uutta halua laittaa ![]() ![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
![]() Jakolaatikon asento.
Joo, näinhän se varmaan tehdään. Tarvii käydä JEgoNEERin alla vähän mittailemassa ja katsomassa onko etukardaanin riittävästi tilaa liikkua jos lähtö on ihan ylhäällä.
Tosin mitä ylempänä on jakolootan kardaani lähtö niin sitä jyrkemmät kulmat tulee sen niveliin, vaan katellaan. Tollasen kuvan löysin arkistoistani ja näyttäisi tuo jakoloota olevan astia öljylle jossa rattaat roiskii öljyn ympäriinsä. Kaksi laipan kiinityspulttia menee öljytilaaan asti joten niistä ylemmästä pystyy öljyä lisäämään kätevästi. Mikähän on tuommosessa normi öljymäärä? t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2016 08:42 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ootkos muuten sovitellu kuinka Discon ja Jeepin kardaanien liukuosat sopii toisiinsa? Tai miten saman kokosia noiden ristikot on? Ainakin 70 lukusen Rangen ja saman ikäsen Jeepin kardaanien liuku osat sopi toisiinsa. Samoin ristikot oli muistin mukaan samankokoset. Ite tuli asia todettua kun Jeepin akselit laitoin Raakun alle.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Kardaanit
En ole vielä tutkinut vaan asia on ollut mielessä ja menenkin tänään prässäämään tuon Discon kardaanin ristinivelet irti kun väljät ovat, niin päsen mittaamaan.
Takakardaanin pituus voisi olla käypänen jos pystyy liustaan vaihtamaan vaan etukardaanin mitta ei käy ja putki on tehtävä sopivan mittaiseksi. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 |