Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2015, 21:39
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.

toyota akselit ois huomattavasti järkevämmät niihin ku saa nykyään täys 30 boorisen cromo vetari sarjan. ja hj60 taka akseli ois täyskelluvalla navalla ja huomattavasti parempi laatuisilla vetareilla.


tai sitte dana60 alle eikä tarvii varoo enää......

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2015, 21:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimJus Näytä viesti
vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.

toyota akselit ois huomattavasti järkevämmät niihin ku saa nykyään täys 30 boorisen cromo vetari sarjan. ja hj60 taka akseli ois täyskelluvalla navalla ja huomattavasti parempi laatuisilla vetareilla.


tai sitte dana60 alle eikä tarvii varoo enää......
Juu, tuossapa nuo oleellisimmat D44:n heikkoudet.

King pin- tyyppiset D60 etuakselit on aika pomminvarmoja, on sitten low pinion tai high pinion. Taka-akselina Suomessakin (yleensä) varsin pilkkahintaiset GM:n 14- pulttiset full float- versiot kestää jokseenkin mitä vain. Näillä järeämmillä akseleilla tosin ei tartte Suzukia miettiä enää katukilvelliseksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2015, 23:02
nevo nevo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 89
Perusasetus

Nyt on tietoa. Etsin numerot, niin tietää akselien tyypin tarkalleen.
- Oli jo unohtunut, mistä ne danat oli alunperin.
- Rakennusmateriaalina, suzuki, danat, volvo b20, rover v8, ford york 2,5d, jne.

Viimeksi muokannut nevo : 27.12.2015 13:44
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2015, 00:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Paljonhan akseleiden kestävyys riippuu auton painosta, kuskin kaasujalasta, onko automaatti vai manuaali, minkäkokoiset renkaat, yms..
Se mikä hajoaa 2,5 tonnin painoisessa reilulla 5- litran koneella olevassa V8- vehkeessä 35" renkailla pintakaasulla, voi kestää 1,3 litran isolohkolla olevassa tonnin Suitsassa 37" renkailla melkein mitä vain.

35" Boggerit Rangen kasilla on toki jo kohtalainen yhdistelmä Suzukissakin - D44 ehkä kestää, tai sitten ei. Jos pedaalin käyttö on reilua, niin nuo ylemäpänä ehdotetut Toyotan akselit full-floater takaperällä ei olisi ehkä ihan huono idea. Kevyemmät ja kapeammat kuin D60 + 14bolt, eli Suzukin alle toimivampi paketti.


Toki jos on jo olemassa D44:t tallissa, niin niitä vain alle jos eivät ole ihan susipaskat versiot. Paljon jo selviää sillä kun tsekkaa onko ne 30- spoorisilla vetareilla, ja millaiset kääntöpäät etuakselilla on. Paremmat D44:t on ihan päteviä akseleita ja kestää varsin reiluakin käyttöä kevyen auton alla 35" renkailla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2015, 00:35
tainioite tainioite ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.13
Sijainti: pälkäne
Viestit: 82
Perusasetus

belarukser
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2015, 00:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Dana 44


Yllättävän hyvin on mulla kestänyt JEgoNEERissä vakiot Dana 44 akselit vakio tikuilla ja 37" Irokeilla.


Edestä on muutaman kerran ristinivelet hajoneet vaan käytettyjä ovat olleet. Kerran hajosi ihan siirtymällä.
On tallin hyllyssä kiinan (ARB kopio) ilmalukko joka olis takoitus eteen asentaa.
Takana ei ole kertaaka hajonut ja sielä on perässä 100% teräs pala lukitus ja hienosti etenee ihan sellasenaan.
n.1000,- sais kuulemma vahvemmat cromo tikut joka nurkkaan, vaan vielä on hyllyssä vakio tikkuja ja näillä saanut enemmän nauttia ajosta kuin korjaamisesta niin ei ole tullut ostettua.
Jakoloota on enemmän vaivanut kun ei saa enään osia ja nyt onkin vaihtumassa Dsicon jakoloota autoon.

Vaan kyllä se suuri vaikutus on kuskin ajotyylillä. Yritetäänkö vielä kymmenennen kerran kovemmaalla vauhdilla vai autetaanko hieman vinssillä.

Olikohan se nyt niin että enään ei saa malliin kuulumattomia akseileita leimattua toiseen autoon?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.12.2015 14:15
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2015, 09:53
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimJus Näytä viesti
vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.
En ole aikaisemmin kuullut D44 kääntöpään tippumisesta. Olis kiva tietää tästä enemmän!

Ylä ja alapallo on lähellä vetoakselia ja niihin kyllä tulee pintavikoja kun vetari antautuu varsinkin kun ajelee katkenneella vetoakselilla

Kuvassa D44 vakio vetari kun ristikko katkesi metsään. Lenkit on kuluneet pois liikuteltaessa autoa.

Minusta Danojen Open knuckle-rakenne on turvallisuuden kannalta hyvä koska vikaantuneet osat tippuvat pois eivätkä jumiuta ohjausta kuten monella muulla akselin valmistajalla


Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 27.12.2015 10:29
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kestäviä Uniball niveliä. Mappe Chit-Chat 9 11.04.2009 23:29
Mistä saa kestäviä koneita? Nerd-O Chit-Chat 30 05.09.2006 13:55
Juu tosi kestäviä ovat Hippo Chit-Chat 16 21.01.2006 21:21
Kestäviä akseleita? SamiN Tekniikka & Jutustelu 17 31.08.2005 17:09
Kestäviä nuo foordit? ugly_hj Chit-Chat 3 25.04.2005 23:46


Sivu luotu: 03:10 (GMT +2).