![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() - missä autoissa on ollut dana 40 akselit ? - tehot, painot ? - tuumin, että kestääkö dana 40 suzuki sj 410 alla ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Kestää! Wranglerissa ainakin taitaa olla ja onko cherokeessa?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aivan varmasti kestää, 70-luvun full size jeepeissä noita on vakiona ja niissä on suht tehokkaitakin koneita ollut. Suikan painon alla tuskin saa millään niin paljoa pitoa että hajoaisi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() D44:ää on ollut erittäin monissa jenkkivehkeissä 60- luvulta lähtien, painoluokasta vajaa pari tonnia reilusti yli kolmen tonnin kokonaismassaisiin autoihin. Ei se mikään pomminvarma akseli ole, mutta Suzukissa kestää aivan taatusti vaikka olisi isommatkin kumit alla. Tuollaisessa 2-2,5 tonnin härvelissä kasikoneella ja 35" renkailla D44:t kestää vielä kohtuuhyvin. D44:ää on sitten etu- ja taka-akseleina sen miljoonaa eri sorttia, sekä high- että low pinionia (vain etukaseleissa, taka-akselit on kaikki low pinioneita), eri leveyksiä, eri jarruilla ja kääntöpäillä, eri pulttijaolla, eri vetareilla yms...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos tiedoista.
Jos ei 40 ole, niin lienee 44. Miten tunnistaa eri versiot? Ei näkynyt numeroita tms. merkintää. Melko painavia kyl ovat. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuolla mittoja: http://www.pirate4x4.com/forum/gener...1967-02-a.html
__________________
Jeep ISORY |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Danalaisissa akseleissa on jompaankumpaan akseliputkeen stanssattu "bill of material" valmistenumero josta selviää alkuperä, välitykset onko lukkoa jne.. numero tosin melko vaikea löytää ruosteisista putkista kun ei ole kovin vahvasti lyöty. Kuva tänne niin akselin alkuperä keksitään varmaan äkkiä porukalla.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
vakio dana 44 ilman cromo vetareita on kuitenki aika heikko kun mennään yli 35" rengas kokoihin ja suuri murhe d44 akselissa on kun sopivasti rusauttaa ristikon rikki ni vetari kiilaa pallonivele irti ja koko kääntöpää tipahtaa irti.
toyota akselit ois huomattavasti järkevämmät niihin ku saa nykyään täys 30 boorisen cromo vetari sarjan. ja hj60 taka akseli ois täyskelluvalla navalla ja huomattavasti parempi laatuisilla vetareilla. tai sitte dana60 alle eikä tarvii varoo enää...... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
King pin- tyyppiset D60 etuakselit on aika pomminvarmoja, on sitten low pinion tai high pinion. Taka-akselina Suomessakin (yleensä) varsin pilkkahintaiset GM:n 14- pulttiset full float- versiot kestää jokseenkin mitä vain. Näillä järeämmillä akseleilla tosin ei tartte Suzukia miettiä enää katukilvelliseksi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on tietoa. Etsin numerot, niin tietää akselien tyypin tarkalleen.
- Oli jo unohtunut, mistä ne danat oli alunperin. - Rakennusmateriaalina, suzuki, danat, volvo b20, rover v8, ford york 2,5d, jne. Viimeksi muokannut nevo : 27.12.2015 13:44 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ylä ja alapallo on lähellä vetoakselia ja niihin kyllä tulee pintavikoja kun vetari antautuu varsinkin kun ajelee katkenneella vetoakselilla Kuvassa D44 vakio vetari kun ristikko katkesi metsään. Lenkit on kuluneet pois liikuteltaessa autoa. Minusta Danojen Open knuckle-rakenne on turvallisuuden kannalta hyvä koska vikaantuneet osat tippuvat pois eivätkä jumiuta ohjausta kuten monella muulla akselin valmistajalla ![]() Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 27.12.2015 10:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kestäviä Uniball niveliä. | Mappe | Chit-Chat | 9 | 11.04.2009 23:29 |
Mistä saa kestäviä koneita? | Nerd-O | Chit-Chat | 30 | 05.09.2006 13:55 |
Juu tosi kestäviä ovat | Hippo | Chit-Chat | 16 | 21.01.2006 21:21 |
Kestäviä akseleita? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 31.08.2005 17:09 |
Kestäviä nuo foordit? | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 25.04.2005 23:46 |