Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2015, 09:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Eli sama umpimuovi pinta ja tiiviys tulisi sitten kuin normaalisti höyrynsulkumuovilla laitettua? Kannattaako siis tai mitä hyötyä jos sama eristyskyky ja tiiviys saadaan perinteisellä tavalla edullisemmin

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2015, 13:09
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Ite kokeilen 140m2 autotalliin rakennetta 25mm tuulensuoja,125 paroc mineraali ja 70mm finnfoam ja sen päälle matala profiilipelti Siis sisä pintaan. Kattoon tulee 300mm finnfoamia katon rakenteesta johtuen. Ei tuo tule noin pieni ala miljoonia maksamaan,energiakin maksaa tänä päivänä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2015, 13:17
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Eli sama umpimuovi pinta ja tiiviys tulisi sitten kuin normaalisti höyrynsulkumuovilla laitettua? Kannattaako siis tai mitä hyötyä jos sama eristyskyky ja tiiviys saadaan perinteisellä tavalla edullisemmin
Kyllä spu:lla saa paremman eristyskyvyn jos eristepaksuus ois sama kuin villassa. Sisäseinien kauttaaltaan eristäminen eli rungon yli esim. 30mm spu:lla on tallissa vähän huono kun sen jälkeen hyllyjen jne. kiinnittäminen runkoon on astetta vaikeempaa vaikkei toki mahdotonta. Jos raha ratkaisee vähääkään tässä topikin projektissa niin seiniin vois laittaa 100mm ekovillaa ja kattoon puhaltaa niin paljo ku saa mahtumaan ilman tuuletuksen pettämistä. Puhalluskoneen vuokra on 50e vkloppu ja katostahan se lämpö tunnetusti häviää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.12.2015, 14:07
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Nina....Mutta jos eristyksen materiaalin paksuus ei ole ongelma....laittaa siis paksummin villaa
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2015, 19:42
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Itellä tosiaan tulee seiniin 100mm villaa ja muovit päälle. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä että kun tuolta purin tuon yhden eristetyn huoneen ja lätkin siitä saadut villat suoraan seuraavaan seinään niin ei oikeastaan puutu villat enää kuin 1½ seinästä. Tää projekti on vasta maksanut 40€ ton höyrynsulkumuovin muodossa mutta pienellä budjetilla jatketaan jos vaan pystytään. Katon eristys nyt vielä vähän auki mutta sinne melko varmasti joudun laittamaan spu levyt, muuten menee tuuletukset turhan tarkalle. Voi olla että joudun vielä jotain rakenteitakin muuttamaan kun ei tuonne kattoon tahdo oikein fiksusti nyt saada kun ehkä just 50mm paksun uretaanilevyn. Täytynee huomenna vaihdella nosto-oveen ala tiiviste ja sen jälkeen ruveta suunnittelemaan sisäkattoa ja sen eristystä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2015, 23:01
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Mulla on talli vanhassa navetassa ja siellä on jopa montun tapanen.
1-1,5 M paksut kiviseinät koko tallin osalla ja tallin sisäpuolelle laitettu puhallusvilla + levyt. Lattiassa vanerit sen alla finnfoam ja alkuperäinen valulattia ilman eristystä. Katossa puhallusvillaa.

Talli on jaettu kahtia väliseinällä ja takaosa on kylmää varastotilaa.
Väliseinän purkamalla auton saisi paremmin montulle ja sine sopisi jopa kaksi autoa kerralla.

Lattiasta pitäisi myös purkaa vanerit pois, koska siinä on hankala tunkata autoa ja hitsatessa palaa aina reikiä.

Montulle pitäisi myös tehdä jotain.. syventää/leventää ja laittaa eristeet yms.
Nyt pelkkä maapohja ja noin 1,5m syvä.



Laittakaas ideoita tuon montun osalta nyt ainakin aluksi
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2015, 18:31
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Kaipais ihminen taas konsultaatio apua.
Elikkäs välikattoa pitäis seuraavaks alkaa eristämään ja nyt askarruttaa ulkoseinän ja välikaton liitos. Mitenkäs tämmöinen olis fiksuin eristää?


Tuohon pystyis laittamaan vielä toisen kakkosnelosen tuon vaakapuun alle ja sillä sais villatilaksi 200mm, eikä siinä vielä tallin korkeus pienenis merkittävästi. Mutta mites toi nurkkaus? Vuotaako sieltä sitten ihan seulana? Muutenkin tuo tuuletusrako aiheuttaa omat ongelmansa. Entä pitääkö noiden vaakapuiden alle laittaa vielä rimat ja 50mm villaa kylmäsiltojen välttämiseksi vai onko sillä niin suurta merkitystä?

Ja seuraavana aiheeseen liittyen kun tämä hönni nyt on tämmönen L-mallinen ja autopaikan kohdalla on tuo välikatto ja tuo jäljelle jäävä sakara on sitten täyskorkea. Elikkästen näin.

Tuolla ylhäällä on toi puolikas seinänpätkä, sen oikealle puolelle olis tarkotus tehdä ovi josta on käynti vintti/varastotilaan.
Eli nyt kun tuo tila jää ylös asti korkeaksi ja tuon eristys olis tarkotus tehdä vesikaton suuntaisesti uretaanilevyillä. Nyt se kysymys, lämmin ilmahanhan menee melko varmasti mielellään tuonne harjan tuntumaan pyörimään niin onko tuolla välikaton tiiveydellä tässä tapauksessa niin kriittistä merkitystä jos vertaa tilanteeseen jossa huone korkeus olis joka paikassa sama? Tuolla nyt olis tarkotus pitää jotain +10 asteen luokkaa lämmöt. Tuonne ylös ajattelin vähän sitä poistoilma räppänääkin mutta se on sitten taas juttu erikseen. Toivottavasti tästä sepustuksesta joku sai jotain tolkkua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2015, 21:56
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Oma talliosake alkaa olla luovutuskunnossa. Sisäseinät on kipsilevyä, niin mitä vedetään pintaan että ne kestää. Tallissa tarkoitus myös pestä autoa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2015, 23:54
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Kaipais ihminen taas konsultaatio apua.
Elikkäs välikattoa pitäis seuraavaks alkaa eristämään ja nyt askarruttaa ulkoseinän ja välikaton liitos. Mitenkäs tämmöinen olis fiksuin eristää?

Tuohon pystyis laittamaan vielä toisen kakkosnelosen tuon vaakapuun alle ja sillä sais villatilaksi 200mm, eikä siinä vielä tallin korkeus pienenis merkittävästi. Mutta mites toi nurkkaus? Vuotaako sieltä sitten ihan seulana? Muutenkin tuo tuuletusrako aiheuttaa omat ongelmansa. Entä pitääkö noiden vaakapuiden alle laittaa vielä rimat ja 50mm villaa kylmäsiltojen välttämiseksi vai onko sillä niin suurta merkitystä?

Ja seuraavana aiheeseen liittyen kun tämä hönni nyt on tämmönen L-mallinen ja autopaikan kohdalla on tuo välikatto ja tuo jäljelle jäävä sakara on sitten täyskorkea. Elikkästen näin.

Tuolla ylhäällä on toi puolikas seinänpätkä, sen oikealle puolelle olis tarkotus tehdä ovi josta on käynti vintti/varastotilaan.
Eli nyt kun tuo tila jää ylös asti korkeaksi ja tuon eristys olis tarkotus tehdä vesikaton suuntaisesti uretaanilevyillä. Nyt se kysymys, lämmin ilmahanhan menee melko varmasti mielellään tuonne harjan tuntumaan pyörimään niin onko tuolla välikaton tiiveydellä tässä tapauksessa niin kriittistä merkitystä jos vertaa tilanteeseen jossa huone korkeus olis joka paikassa sama? Tuolla nyt olis tarkotus pitää jotain +10 asteen luokkaa lämmöt. Tuonne ylös ajattelin vähän sitä poistoilma räppänääkin mutta se on sitten taas juttu erikseen. Toivottavasti tästä sepustuksesta joku sai jotain tolkkua.

En kyl tajunnut, että eristätkö kattotuolien välit urtsilevyllä koko tallista vai kuvassa oikeelta puolelta vaan?

Laita googleen sanat "tuulenohjain pahvi" niin näet miten seinän ja katon raja tehdään jos eristät villalla tota välipohjaa. Pahvin tilalla voi käyttää vaikka vaneria, tuulensuojalevyä, kovalevyä tai vaikka runkoleijonaa josta ite tein kun sitä oli. Mitä jämäkämpää kamaa käyttää, sitä vähemmän roikkuu kattotuolien keskeltä vuosien päästä. Kandee vetää se levy sitten tarpeeks korkeelle harjaa kohti esim. 100cm korkeuteen välipohjan alareunasta pystyyn mitattuna. Ohjesääntö taitaa olla 30cm yli puhallusvillan yläreunan, mutta jos haluaa jatkossa puhaltaa lisää eristettä, niin olisi sitten valmiiksi jo levyt tarpeeks korkeella.

Jos teet urtsilla kattotuolien väliä, niin silloin yläjuoksun kohta tehdään näin: http://www.rakentaja.fi/tv/e1288vint...n_asennus.aspx klikkaa tuolta pari kuvaa eteenpäin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.12.2015, 10:48
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Kaipais ihminen taas konsultaatio apua.
Elikkäs välikattoa pitäis seuraavaks alkaa eristämään ja nyt askarruttaa ulkoseinän ja välikaton liitos. Mitenkäs tämmöinen olis fiksuin eristää?
Harittaako mulla, vai onko tossa kattotuolin alajuoksussa vain 2 naulaa ?
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vuokrata halutaan Tallipaikka/talli Smuli O/M/V Muut 0 28.01.2011 12:16
Vuokrata halutaan Talli Jammu O/M/V Muut 0 05.07.2009 12:22
Oulusta talli. skrade Tekniikka & Jutustelu 0 22.08.2008 20:09
Talli tilaa jamezz Chit-Chat 0 28.04.2005 19:51
Minkälainen talli? baxxter Tekniikka & Jutustelu 53 09.12.2004 19:26


Sivu luotu: 15:42 (GMT +2).