![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli sama umpimuovi pinta ja tiiviys tulisi sitten kuin normaalisti höyrynsulkumuovilla laitettua? Kannattaako siis tai mitä hyötyä jos sama eristyskyky ja tiiviys saadaan perinteisellä tavalla edullisemmin
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ite kokeilen 140m2 autotalliin rakennetta 25mm tuulensuoja,125 paroc mineraali ja 70mm finnfoam ja sen päälle matala profiilipelti Siis sisä pintaan. Kattoon tulee 300mm finnfoamia katon rakenteesta johtuen. Ei tuo tule noin pieni ala miljoonia maksamaan,energiakin maksaa tänä päivänä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä spu:lla saa paremman eristyskyvyn jos eristepaksuus ois sama kuin villassa. Sisäseinien kauttaaltaan eristäminen eli rungon yli esim. 30mm spu:lla on tallissa vähän huono kun sen jälkeen hyllyjen jne. kiinnittäminen runkoon on astetta vaikeempaa vaikkei toki mahdotonta. Jos raha ratkaisee vähääkään tässä topikin projektissa niin seiniin vois laittaa 100mm ekovillaa ja kattoon puhaltaa niin paljo ku saa mahtumaan ilman tuuletuksen pettämistä. Puhalluskoneen vuokra on 50e vkloppu ja katostahan se lämpö tunnetusti häviää.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nina....Mutta jos eristyksen materiaalin paksuus ei ole ongelma....laittaa siis paksummin villaa
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itellä tosiaan tulee seiniin 100mm villaa ja muovit päälle. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä että kun tuolta purin tuon yhden eristetyn huoneen ja lätkin siitä saadut villat suoraan seuraavaan seinään niin ei oikeastaan puutu villat enää kuin 1½ seinästä.
![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on talli vanhassa navetassa ja siellä on jopa montun tapanen.
1-1,5 M paksut kiviseinät koko tallin osalla ja tallin sisäpuolelle laitettu puhallusvilla + levyt. Lattiassa vanerit sen alla finnfoam ja alkuperäinen valulattia ilman eristystä. Katossa puhallusvillaa. Talli on jaettu kahtia väliseinällä ja takaosa on kylmää varastotilaa. Väliseinän purkamalla auton saisi paremmin montulle ja sine sopisi jopa kaksi autoa kerralla. Lattiasta pitäisi myös purkaa vanerit pois, koska siinä on hankala tunkata autoa ja hitsatessa palaa aina reikiä. Montulle pitäisi myös tehdä jotain.. syventää/leventää ja laittaa eristeet yms. Nyt pelkkä maapohja ja noin 1,5m syvä. ![]() Laittakaas ideoita tuon montun osalta nyt ainakin aluksi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kaipais ihminen taas konsultaatio apua.
![]() Elikkäs välikattoa pitäis seuraavaks alkaa eristämään ja nyt askarruttaa ulkoseinän ja välikaton liitos. Mitenkäs tämmöinen olis fiksuin eristää? ![]() Tuohon pystyis laittamaan vielä toisen kakkosnelosen tuon vaakapuun alle ja sillä sais villatilaksi 200mm, eikä siinä vielä tallin korkeus pienenis merkittävästi. Mutta mites toi nurkkaus? Vuotaako sieltä sitten ihan seulana? Muutenkin tuo tuuletusrako aiheuttaa omat ongelmansa. Entä pitääkö noiden vaakapuiden alle laittaa vielä rimat ja 50mm villaa kylmäsiltojen välttämiseksi vai onko sillä niin suurta merkitystä? Ja seuraavana aiheeseen liittyen kun tämä hönni nyt on tämmönen L-mallinen ja autopaikan kohdalla on tuo välikatto ja tuo jäljelle jäävä sakara on sitten täyskorkea. Elikkästen näin. ![]() Tuolla ylhäällä on toi puolikas seinänpätkä, sen oikealle puolelle olis tarkotus tehdä ovi josta on käynti vintti/varastotilaan. Eli nyt kun tuo tila jää ylös asti korkeaksi ja tuon eristys olis tarkotus tehdä vesikaton suuntaisesti uretaanilevyillä. Nyt se kysymys, lämmin ilmahanhan menee melko varmasti mielellään tuonne harjan tuntumaan pyörimään niin onko tuolla välikaton tiiveydellä tässä tapauksessa niin kriittistä merkitystä jos vertaa tilanteeseen jossa huone korkeus olis joka paikassa sama? Tuolla nyt olis tarkotus pitää jotain +10 asteen luokkaa lämmöt. Tuonne ylös ajattelin vähän sitä poistoilma räppänääkin mutta se on sitten taas juttu erikseen. Toivottavasti tästä sepustuksesta joku sai jotain tolkkua. ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Oma talliosake alkaa olla luovutuskunnossa. Sisäseinät on kipsilevyä, niin mitä vedetään pintaan että ne kestää. Tallissa tarkoitus myös pestä autoa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En kyl tajunnut, että eristätkö kattotuolien välit urtsilevyllä koko tallista vai kuvassa oikeelta puolelta vaan? Laita googleen sanat "tuulenohjain pahvi" niin näet miten seinän ja katon raja tehdään jos eristät villalla tota välipohjaa. Pahvin tilalla voi käyttää vaikka vaneria, tuulensuojalevyä, kovalevyä tai vaikka runkoleijonaa josta ite tein kun sitä oli. Mitä jämäkämpää kamaa käyttää, sitä vähemmän roikkuu kattotuolien keskeltä vuosien päästä. Kandee vetää se levy sitten tarpeeks korkeelle harjaa kohti esim. 100cm korkeuteen välipohjan alareunasta pystyyn mitattuna. Ohjesääntö taitaa olla 30cm yli puhallusvillan yläreunan, mutta jos haluaa jatkossa puhaltaa lisää eristettä, niin olisi sitten valmiiksi jo levyt tarpeeks korkeella. Jos teet urtsilla kattotuolien väliä, niin silloin yläjuoksun kohta tehdään näin: http://www.rakentaja.fi/tv/e1288vint...n_asennus.aspx klikkaa tuolta pari kuvaa eteenpäin. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Harittaako mulla, vai onko tossa kattotuolin alajuoksussa vain 2 naulaa ?
__________________
- missing operating system - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuokrata halutaan Tallipaikka/talli | Smuli | O/M/V Muut | 0 | 28.01.2011 12:16 |
Vuokrata halutaan Talli | Jammu | O/M/V Muut | 0 | 05.07.2009 12:22 |
Oulusta talli. | skrade | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.08.2008 20:09 |
Talli tilaa | jamezz | Chit-Chat | 0 | 28.04.2005 19:51 |
Minkälainen talli? | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 09.12.2004 19:26 |