![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() SisäpuhallinMoro! En löytänyt searchilla niin kokeillaas varovasti kysyä. Eli omassa -91 4.0 XJ:ssä on nyt tämmönen ilmeisesti aika perusongelma, elikä ilmaa ei puhalla kun tuulilasille. Mikä tahansa puhaltimen asento, teho tai lämpötila niin ilma tulee ainoastaan defrostina. Noh googlailin jenkkifoorumeilta ja vastaus oli, että 99% todennäköisesti alipainevika. Lähdin siis seuraamaan konehuoneen alipaineletkuja ja löytyi kolme kappaletta tukittuja letkuja, eikä niillä näytä olevan minkäännäköistä paikkaa mihin ne kuuluis? Tietääkö joku itteä paremmin? Eli konehuoneen puolelta otetussa kuvassa on ilmeisesti Heater control valven alipaineletku. Ja sen pitäis vissiinkin liittyä noihin vesiletkuihin? Mutta ei siinä mitään venttiiliä ole ollenkaan, eikä letkutkaan näytä siltä, että niiden välistä olisi mitään otettu poiskaan? Toinen kuva on etupuskurin alta vänkärin ajovalon alta. Siinä molemmat letkut ja yks sähköjohto yksinään tulpattuina. Mitäs nämä sitten on? Tossa vieressähän on tuo mikälie säiliö, mutta siinä olevat letkut kyllä on paikallaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() edit: Vacuum reservoir -sanalla kun googlailee niin löytyy nimenomaan se puteli sieltä etupuskurin takaa, joka mulla jo löytyy. Eihän se se kuitenkaan ole? Viimeksi muokannut Karvapöpö : 09.12.2015 22:49 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
äkkiseltään näyttää etä sulla on 90- ja vanhempi renix kone tossa, niissähän se heater control valve on vähä eri näköinen kun HO koneissa mutta ihan yhtä hyvin senkin voi poistaa, se on ollut tuossa taaemmassa letkussa missä kuvasta katsoen näkyy jousiklemmari ja pätkä suoraa putkea...
venttiilin tehtävä on estää lämpöisen veden kierto kennoon kun ilmastointi on päällä. keulassa siellä puskurin takana pitäis olla alipainesäiliö, en nyt muista että oliko niin että toisesta päästä pönttöä menee imusarjalle ja toisesta sitte kaikille toiminnoille, imusarjan alipaine riittää ainoastaan aivan tyhjäkäynnillä isojen liikkeiden tekoon lämppärillä joten takaiskun taakse alipainetta säilöön keräävä säiliö on tarpeen jotta toiminnot pelais muulloinkin, mulla on tuo säiliö siirretty aparin jalkatilaan hieman turvallisempaan paikkaan mutta pois sitä ei kannata jättää... Viimeksi muokannut Rytari : 09.12.2015 22:55 |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Asiasta Moottorisahaan...
Onkos kellään muulla käytössä wj:n tehostajanpumppua, mä vaihdoin aikanaan semmosen. Piti olla niin paljon tehokkaampi mutta en ole niinkään ollut tyytyväinen ja nykyään tuntuu siltä että tehostus ei riitä edes tienkäytössä. Aamulla ekan kerran kun pihasta lähtee niin pyörät ei käänny ensin mihinkään, joutuu pari kertaa vekslaan, sitte vain yhtäkkiä ratti käy kevyemmäksi. Loppupäivän kyllä pelaa ilma sitä ongelmaa. Tyhjäkäynnillä ei ole minkäänlaista tehostusta mutta pieni kierroksien lisäys ja jo pelaa, mettässä ei vaan riitä ees ne kierrokset,. Ja lämmetessään aina huonommaksi käy... Mitä luulette, onko pumpussa ollut vikaa jo uutena? Onko mulla väärä öljyvalinta (wj sitä kirkasta), öljyt toki käyneet kuumana mutta pelastaako vaihto enään? Mulla oli ennen jäähdytin mutta se oli konehuoneessa joten se ei ollut kovin tehokas kun ei liikuta vauhdilla ja tuntui että se ahdisti aamuisin enemmän sen takia, otin jäähdyttimen pois kun se aina yli 20 pakkasilla yskäsi letkun halki tai irti siitä jäähdyttimelle tulevasta putkesta... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#8
|
||||
|
||||
![]()
hihnapyörän ja säiliön otin orkkispumpusta
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
mites muut hihnapyörät? Ovatko saman kokoisia kuin siinä moottorissa josta otit? Ei tarvii olla hirveitä eroja pyörimisessä kun jo huomaa
__________________
Jeep ISORY |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nyt ei satu olee parempaa kuvaa konehuoneesta, että tunnistajat vois tunnistaa. Ite en siis tiedä autosta tai sen historiasta mitään, kun vasta kuukauden mulla ollut. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Tämmönen piuha multa tulee sieltä puhaltimen johtosarjalta, mihin ne puhaltimen kaks piuhaa liittyy. Kuuluuko tämäkin samaan ongelmaan vai onko se johonkin muuhun sitten? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
en johdosta tiedä hetikään mutta siihen puhalluksen suuntaan eikä määrään se ei vaikuta
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sulla on muuten '90 tai vanhempi XJ (Renix- kone, ei HO). Lyön vaikka pääni pantiksi että ei ole VIN- koodin mukaan '91 vuosimallin kulkine vaikka otteessa lukisi mitä. Ei liity ongelmaasi mitekään; alipaine säätää puhalluksen suunnan, ja puhallinmoottorin nopeus taasen menee sähköllä. Siihenkään tuo johto ei liity. Nyt en ole ihan 100% varma, mutta minulla on sellainen hämärä muistikuva että ABS- anturin johdon liitin on jotakuinkin tuonnäköinen. Jos tarkistat johtojen värit, niin pystyisi kattomaan johtokaavioista.. Näissä vain usein on tyhjiä liittimiä siellä täällä, kun valmistaja tehnyt jokseenkin yhtä johtosarjaa tietylle kone-laatikkopaketille, riippumatta auton varustetasosta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.12.2015 23:48 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://i156.photobucket.com/albums/t...t/DSC01507.jpg Tuon mallinen näyttää google kun hakee Renixin heater control valvea. Alipaineletkukin on samanvärinen ja -mittainen. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Juu, tommonen siitä on poistettu, ne tuppaa hajota ikää myöden ja poistetaan, uudemmissa (90 puoliväli) sitä ei sitte enää edes tehtaalla ole vaivauduttu laittamaan lainkaan, mulla on "aito 91" ja jouduin kanssa ottamaan sen pois että sain eberin toimimaan kun se alipaineen loppuessa sulki aina kierron kennolta ja puhallin puhalsi vain kylmää
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |