Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2015, 08:16
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie en ymmärrä tuon LP d30 akselin huonoutta, koska grandissä moinen ollu alla koko ajan ja sillä on kuitenkin ajettu koko ajan 33" renkaat alla ja ilman murheita. lähinnä kyse on siitä, että jos autossa ei toimi jousitus ja sitä koko ajan kompensoidaan hapella, niin hajoaahan mikä tahansa akseli ajastaan.. miulla tuossa on viellä ylimäärästä keulapainoo se 100kg niin jos tuo huono tai epäkelpo olisi akselina, niin oishan se jo poikinu panostasin ite ekana jousituksen herkkyyteen ja sitten miettisin, akselin swappia jos siltä näyttää ettei kestä.

t: lukoton etuakseli ja en lukkoa edes kaipaa

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2015, 14:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mie en ymmärrä tuon LP d30 akselin huonoutta, koska grandissä moinen ollu alla koko ajan ja sillä on kuitenkin ajettu koko ajan 33" renkaat alla ja ilman murheita.
Lp akselin välitys on eteenpäin ajaessa vastaavaa HP akselia ~30% heikompi. Kyllä noi ZJ:n ja TJ:n LP D30- akseleiden hajoamiset on ihan tuttua kauraa.. nimimerkillä myös kokemusta on LP akselissa välitys antautuu helpommin, koska edessä pinioni pyörittää lautaspyörän heikompaa puolta. Ilman lukkoa ajaessa toki paljon pelastaa se, että pito lähes poikkeuksetta karkaa ennenkuin vääntö hajottaa paikkoja.


Lainaus:
lähinnä kyse on siitä, että jos autossa ei toimi jousitus ja sitä koko ajan kompensoidaan hapella, niin hajoaahan mikä tahansa akseli ajastaan.. miulla tuossa on viellä ylimäärästä keulapainoo se 100kg niin jos tuo huono tai epäkelpo olisi akselina, niin oishan se jo poikinu
Tiedä sitten siitä hapella menemisestä, minulla on ilman fillareiden hyppyytystä tasaisella kaasulla hitaalla ykkösellä pamahtanut sekä LP- että HP versiot; LP:stä mennyt lukottomana vetarit (4kpl.) ja välitys, HP:ssa pamahti (vahvoilla vetareilla ajaessa) lukkomurikka/ välitys.
High pinionissa päällimmäinen syy oli lie 4.56 välitykset yhdistettynä etulukko päällä ajamiseen eikä trussia akselin päällä -> banjo elää + poskilaakeripukkien pultit ei kestä -> pinioni vääntää murikkaa ja välitystä niin paljon että sanoo riksräks.


Lainaus:
panostasin ite ekana jousituksen herkkyyteen ja sitten miettisin, akselin swappia jos siltä näyttää ettei kestä.

t: lukoton etuakseli ja en lukkoa edes kaipaa
Kyllä minulla tuo etupää elää aikalailla niin paljon kuin voi lyhyillä varsilla, eikä se ole silti auttanut paikkoja pysymään ehjänä. Lukottomanakin pääsee tiettyyn rajaan asti, mutta ainakin itse kun tykkään ajaa teknisissä paikoissa (= kalliolla/ kivikossa) paljon mielummin kuin röhmiä paskavellissä, niin lukottomana ajo on ihan perseestä voimansiirto on kyllä paljon kovemmalla vaikka kivikossa ei paljon oikeaa pedaalia tarvitse yleensä tarjota.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.12.2015 14:57
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2015, 14:59
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

Mie taas en ymmärrä miten jousitus korvaa lukon esim suossa ajaessa tai vinssatessa
Lähinnä sillä kyselin et kannattaako d30 rakentaa eli hommata lukkoa koska se nyt kuitenkin sen rapian tonnin taitaaa maksaa ainakin suomi kauppiailla joita mielellään kannatetaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2015, 15:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

No jos lukkoa tarvitset niin kannattaahan se asentaa Olen ihan samaa mieltä siitä, että toimiva alusta ei lukkoa kokonaan korvaa. Hyvä alusta auttaa, mutta tietyissä tilanteissa lukko on silti aikalailla pakollinen.


Jos budjettilinjaa haet, niin hommaa palalukko eteen.. jos sulla on 242 jakolaatikko, niin full time helpottaa kääntymistä tietyissä paikoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2015, 15:48
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

Tän talven ohjelmassa se on.Nyt ollaan laiteltu levyjarruja taakse ja sen projektin aikana on tankki ruvennu vuotamaan ja startti porsinu niin tuntuu et taas ei pääse ihan helpolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.12.2015, 22:00
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Mikäpä muuten on halvin lukko, entä helpoin asentaa? Ja jos laittais vaan yhden lukon, kummassa olis enempi hyötyä, etu vai takaperässä ? Ja vielä, kummasta saa rahaan nähden enempi hyötyä, lukosta vai vinssistä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2015, 22:13
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Mitenkä xjstä saa camberkulmat säädettyä suoraan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.12.2015, 22:18
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

camberin säätöö varten tarttee olla säädettävät pallonivelet, sellaset epäkeskot kuten jossain dodgen rameissa jne.. eli ei normaalikeinoin mitenkään. casteria ei XJ:ssä voi kanssa säätää normisti, siitä puuttuu ZJ:n kaltaset epäkeskot tukarin kiinnityksistä.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2015, 22:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Mikäpä muuten on halvin lukko, entä helpoin asentaa? Ja jos laittais vaan yhden lukon, kummassa olis enempi hyötyä, etu vai takaperässä ? Ja vielä, kummasta saa rahaan nähden enempi hyötyä, lukosta vai vinssistä?
takalukko ja varmaankin eatonin truetrack, ellei sitten jostain saa luncbox lockeria avoimeen carrieriin. riippuu käyttötarkotuksesta sillä autolla, jos ajelet hirvimetälle ni varmaan lukosta, jos ajelet safaria ja suunnistelet kevyesti ni sillo vinssistä (mettäautossa kemppi perään kylmästi vaikka aivan paska ajatuksenakin jo)..

jos pitäs valita, et vinssi tai aftermarket lukko, ni ehjäisin auton oman kitkapersiin ja ostasin vinssin mut miepä teenki low budged taikoja joka päivä ku oon pajalla
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.12.2015, 15:48
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
takalukko

jos pitäs valita, et vinssi tai aftermarket lukko, ni ehjäisin auton oman kitkapersiin ja ostasin vinssin mut miepä teenki low budged taikoja joka päivä ku oon pajalla
Sammaa mielipuolta taidan olla itsekin. Tosin en sitten tiijä tuosta perästä et onx siel kitkan viisas, vai avoin? Ku välillä se tuntuu et olis kitka mut sit ei kuitenkaan.. Halapa vinssi se on kyl etinnässä kaiken aikaa. Ja nuo low budget käytössä. Nimim.. Äsken laitoin miggiin langanohjaimeks verhojen ripustus vaijeria Isot pojat sano Essolla et niin saapi tehä jos on hätä, ja sitten vielä homma jatkuu kohta sillä et kaasuna on vanha sammutin ylösalaisin... Ristus et melkein hävettää nää kokeilut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 05:02 (GMT +2).