Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2015, 19:10
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Jouset ja iskarit tuloo ensviikolla (kuulemma), ja sithä niitä hilijalleen sais ruveta askartelee alle. onko jotain huomioitavaa? Tai jotain seikkoja mitä pistää merkille? Sisään + ulosjoustot, miten niihin tässävaiheessa voi vaikuttaa? Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan. Iskarit ei tuu tässä autossa jousien sisälle.

Entäs tuo peruutusvalo? Minkälaisia rakennelmia suunnitellaan, ettei se tosiaan hajois kovin herkästi. Ledi himottas, mutta ovat vielä hinnoissaan... miten tarkkoja ne on noista pakkivalohommista? saishan sen koriin upotettua kun löytys inhimillisen kokonen, ja semmoone mikä kelpais leimasetälle. Lisäks sais olla halapa

EDIT; http://www.valoasi.fi/downloads/AKE_valo-ohje.pdf, kohdassa 5.4 maininta noista peruutusvaloista, ja BJ on kuitenni vanhempi ku -84 joten tarvetta peruutusvalolle ei ole.

__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539



Viimeksi muokannut Ab3 : 06.12.2015 21:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.12.2015, 22:33
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos meinais tehä puoli kerrallaan, niin kannattaa alottaa apparin puolelta, koska siellä se murikka rajoittaa aika paljon sitä tukivarren paikkaa. Jottei käy silleen, notta eka laittaa kasaan tuon kuskin puolen "tulipas siitä hyvä ja näppärästi" Ja sitten toisella puolella huomaa "eipä tätä saakkaan kiinni samaan kohtaan"...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.12.2015, 22:42
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos meinais tehä puoli kerrallaan, niin kannattaa alottaa apparin puolelta, koska siellä se murikka rajoittaa aika paljon sitä tukivarren paikkaa. Jottei käy silleen, notta eka laittaa kasaan tuon kuskin puolen "tulipas siitä hyvä ja näppärästi" Ja sitten toisella puolella huomaa "eipä tätä saakkaan kiinni samaan kohtaan"...

Eikkait niitä tukivarsia kovin paljon eri kohtiin saa? Koska se rungonpuoleinen kiinnike tulee samallatapaa kun Piipari:lla.. saa tukivarsien kanssa akselin olemaan pituussuunnassa suurinpiirtein kohallaan, niin pääsee siihen ihanaan iskari&jousi hommaan..

Viipo voiskin neuvoa onko jotain tärkeetä ja huomioimisen arvosta vielä tässävaiheessa, ennenkun mallaillaan jousia ja iskareita paikalleen?
Piipariltahan niitä vois käydä bertasta vakoilemassa vaikka viikonlopun aikana..
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.12.2015, 22:47
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

joustojen rajottamisesta sit silleensä et iskarit paikallaan iliman jousia veivailee eestaas aksuloita, et näkkee liikeradat ja rajottimet (pohjaanlyöntikumit) sit sillai et inan ennen ko iskari pohjaa se kumi stoppaa lopullisesti liikkeen. kokemusta yhen iskarikiekan verran ku metrimitalla mittasin "hyvin riittää"...
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2015, 06:14
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Eikkait niitä tukivarsia kovin paljon eri kohtiin saa? Koska se rungonpuoleinen kiinnike tulee samallatapaa kun Piipari:lla.. saa tukivarsien kanssa akselin olemaan pituussuunnassa suurinpiirtein kohallaan, niin pääsee siihen ihanaan iskari&jousi hommaan..

Viipo voiskin neuvoa onko jotain tärkeetä ja huomioimisen arvosta vielä tässävaiheessa, ennenkun mallaillaan jousia ja iskareita paikalleen?
Piipariltahan niitä vois käydä bertasta vakoilemassa vaikka viikonlopun aikana..
Kyllä sinne murikan puolelle vaan tuppaa olemaan hankalampi saada kaikki mahtumaan...Se kun ei jatku heti pyöreenä murikasta akseliputki. Vaan sieltä ne paikkansa hakee.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2015, 20:33
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Kyllä sinne murikan puolelle vaan tuppaa olemaan hankalampi saada kaikki mahtumaan...Se kun ei jatku heti pyöreenä murikasta akseliputki. Vaan sieltä ne paikkansa hakee.
Juu varmasti on.. Sieltä ne vaa paikkansa löytää. Etenkii kun tänään tuli polttoleikkeet, ja tuntuu että ei ihminen kestä nahoissaan kun on sen verta kova polte hitsaa

Eli niille rangen jakareille tuli korvakot, mallia ''muotoileitse''
Kuinmyös samasille jakareille tuli rungonpuolikiinnikkeet, taisiis.. semmoset kiinnikelaput, materiaalina hardox400.

Ja GR:n jakari-runko kiinnikkeet tuli, polttivat 25mm plootusta..


Päivitellään huomenna kuvia turhanpäiväsistä hommista.

__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2015, 15:02
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Houston... We have a problem.



Laitoimma jakarit puslineen kasaan, jakari kässiin ja eiku auton alle suunnittelee. Eipähä se mitä mahu tuonne, ennenkö tekis seuraavia muutoksia;
A) Korinkannakkeen siirto
B) Etuakselin siirto eteenpäin.

Siinäpä vaihtoehdot.
Mitä tulee tuohon vaihtoehtoon;
A) Korinkannakkeen siirto, liekkö miten pala kakkua? Niitattu näköjää runkoon. mitälie sanoo katastusmies? (korinkannakkeiden määrä ei muutu, mutta yhden paikka?
B) Mitä se konttorisetä tuumaa akselin siirrosta? Piipari:lla oli ilmeisesti muutama sentti otettu eteenpäin... kai? muistaakseni? riittääkö kardaanin mitta, vai joutuuko jopa jatkamaan ?
apuvaa, mitä ma teen

No, sikäli ettei menis niinkää helpoks, niin rangen kiinnikkeet poltettu vituiks. Eli joutuu täyttää pulttien reiät hitsaamalla, ja kairaa ite reiät niin onpaha sit kohillaa neki. kele.


Eli ruvetaanko suunnittelee akselin siirtoa eteenpäin, vai korinkannakkeen siirtoa taaksepäin?

Jos sitä korinkannaketta ruvetaan siirtää, niin pitäs selvittää että mikä viaddu on tämä mysteerimöykky. Kaks letkua sinne tulee, ja kovin tuntuu olevan ''panssaroitu''. Mitään hajua toiminnasta ei ole? Voiko tuon heittää hevonvitt... tuolta?





Tämmöne on ollu jonkuviikkoa nyt käytössä, on muute hyvä laitos. Suosittelen!
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2015, 15:58
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Mysteerimöykky


Mysteerimöykky on alipainesäiliö. Voi ottaa pois tai korvata vaikka HJ:n pienemmällä säiliöllä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 Tepi_p Tekniikka & Jutustelu 1 05.06.2011 15:14
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: HJ60 ja HJ60,5 ZTR O/M/V Ajoneuvot 2 12.10.2007 13:51
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 09:13 (GMT +2).