|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Eikö 4runnerissa muka takaveto päällä ajaessa katkaista kuin etuvetari, ja jakoaski vetää koko ajan nelivedolla? Onpa nerokasta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#27
|
||||
|
||||
Ei, vaan tottakai jakoaskista katkee veto, mut etuperän välitys ja etukardaanin pyöriminen katkaistaan vetarilla. Siellä sitten tasasupyörästössä poskirattaat vetää eri suuntiin rallia. Palalukoissa ei vaan oo niitä spiderirattaita välissä vaan poskirattaiden ja ristitapin välillä on kytkentähampaat, jotka juuri ja juuri antaa jomman kumman poskirattaan pyöriä tyhjää. Jos antavat.
|
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#29
|
||||
|
||||
Nojuu.. johan minä ihmettelinkin Mulle ei oikein ole ikinä edes auennut koko katkeavan vetarin idea.. se, että etukardaani ei pyöri takavedolla ajaessa ei ainakaan kulutuslukemissa näy millään tavalla.
Jenkkivehkeissäkin noita "center axle disconnect":eja on ollut, onneksi ei nykyisin enää kovinkaan monessa. Poistuu tuo tasauspyörästön hurja pyöriminenkin, kun molemmat etuset pyörii aina samaa tahtia tai mutkissa vain pienellä erolla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#30
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#31
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#32
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lehtijousien kanssa oli paljon puljausta kun rungossa ei oikein ole tilaa ylösjoustolle, meinasi tulla (ja tulikin) turhan korkea. Nyt on vielä jotkun Opel Sorsan kierrejouset avittamassa lehtijousia, joilla oli taipumusta vääntyillä jännän näköisiksi. Vääntyilyyn auttoi myös akselin pyörähtämistä estämään laitettu alkuperäisen jäykän akselin kaltainen tanko akselilta eteenpäin runkoon. Kardaani vaihtui toiseen jossa kääntökulmia reilusti enemmän. IFS kardaanin ei tarvi elää juurikaan. Ohjausvarret sovellettu eri Land Cruiserin malleista, HDJ80/HJ60. Että kyllä siinä puuhaa riittää.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#33
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#34
|
|||
|
|||
Onko tuo runneri kummiskin city maasturi?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#35
|
||||
|
||||
Ihan jäätävän fiksu rakenne!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#36
|
||||
|
||||
Lainaus:
välitys ja kardaani on raskaammat pyörittää kuin rallattaa tasauspyörästöä. Joten pyörivä, ei katkennut vetoakseli pyörittää toista poskiratasta ja välläri pysyy paikallaan ja diffi rallaa!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#37
|
|||
|
|||
palalukko ottaa kiinni ja pyörii toiselle puolelle missä alipaine katkasee vetarin.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#38
|
||||
|
||||
Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?
|
#39
|
|||
|
|||
eihän palalukolla ole periaattessa tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#40
|
|||
|
|||
puhuin asiasta inssin kanssa aikoi ottaa selvää.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#41
|
|||
|
|||
eikös surfissa oo jäykkä akseli edessä?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#42
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ei onnistu. |
#43
|
|||
|
|||
voipi olla,ei oo odotukset kovin korkeella. jollakin erikois luvalla onnistus kun ei oo tyypitetty.. tai jotaki,mut mahtaa saada sillä rahalla 5 tommosta autoa.
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! Viimeksi muokannut jazzu80 : 19.11.2015 19:30 |
#44
|
||||
|
||||
Niin joo lupa piti anoa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#45
|
||||
|
||||
Suffipa ei ookkaa runneri
|
#46
|
|||
|
|||
no mikä on tuo hiluxi runneri? vai onko semmosta? onko surfissa ja hilussa ja runkussa sama kantava runko?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! Viimeksi muokannut jazzu80 : 19.11.2015 21:00 |
#47
|
|||
|
|||
vai onko keulan osalta runkopalkki erinlainen?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
#48
|
|||
|
|||
130 runneriin ei ole verrokkia jäykkäakselisena.
Ei tainnu näissä uusissa pykälissäkään olla mitään porsaanreikää siihen muutokseen, en tie sit miten trafissa suhtautuisivat poikkeuslupahakemukseen... |
#49
|
||||
|
||||
Lainaus:
Varmaan retkukeuloissa aika samat lehtijousi vehkeissä myös Siis lehtijousi ja retkukeula erilaiset. |
#50
|
|||
|
|||
runnerissa tekee mutkan renkaan kohdalla. liekkö lati mallissa suora?
__________________
VITTUILLA SAA,MUT KOITAPPA OLLA MUA PAREMPI SIINÄ! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Safaritelineen rakennusta | NiFa1 | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 10.10.2016 22:04 |
4 runner | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.03.2010 12:42 |
Ostetaan 4-runner | rocky86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.04.2009 16:24 |
4-runner | Nutti | Chit-Chat | 0 | 16.02.2008 12:42 |
4 runner | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.07.2004 05:48 |