Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2015, 11:26
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

juurikin näin. nuo RE ja RH sarjalaiset muuttuu "manuaalitoimiseksi" ihan samallai kun Aisin. just tuo Bajan trailshifter se oli se setti ja päätellen hinnasta, ei voi olla kovin monimutkanen laitos jos AW4= $100 ja RE pohjaset= $95

äkkiä vetäsin johtopäätöksen et tarttee tasan 2 mikrokytkintä toisesta ylöspäin ja toisesta alaspäin ja tosiaan ilmeisesti sen "erotuskatkaisijan" ettei TCM ite potki vaihteita enää päälle

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2015, 11:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
juurikin näin. nuo RE ja RH sarjalaiset muuttuu "manuaalitoimiseksi" ihan samallai kun Aisin. just tuo Bajan trailshifter se oli se setti ja päätellen hinnasta, ei voi olla kovin monimutkanen laitos jos AW4= $100 ja RE pohjaset= $95
Juu, ei tosiaankaan ole monimutkainen

Lainaus:
äkkiä vetäsin johtopäätöksen et tarttee tasan 2 mikrokytkintä toisesta ylöspäin ja toisesta alaspäin ja tosiaan ilmeisesti sen "erotuskatkaisijan" ettei TCM ite potki vaihteita enää päälle
AW4:ssä kaksi solenoidia ohjaa 1-2-3-OD vaihteita, ja yksi muuntimen lukkoa.
Jos nyt en aivan väärin muista, niin 4xRE:ssä on muuntimen lukolle solenoidi, lisäksi kaksi solenoidia vaihteille + governor solenoidi. Eiköhän niiden sähköinen ohjaus toimi suht samalla tavalla. OBD-II vermeissä jos ohittaa laatikon älyn niin mittaristoon käsittääkseni syttyy check engine- valo.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2015, 11:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

aika järkeenkäypää noissa uudemmissa, kun niissä on kaikenmoisia turhia tuunausta haittaavia suojajärjestelmiä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2015, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noniin.. nyt on kansipultit haettu Jamantilta, ja kaikensorttista rompetta vielä tilattu. US partsista koitin hakea fel-pro:n ohuemman kansipahvin, mutta oli sitten viimeinen pari juuri myyty hetkeä ennenkuin menin kauppaan.

Summitracingiltä lähti (toivottavasti) viimeinen tilaus; FedEx toimittanee sen ensi viikon alkuun mennessä:

* Mopar Performance alumiiniset mustat venakopat Jeep- tekstillä
* Edelbrockin metallivahvisteiset venakopan tiivisteet
* Moottorin takastefa (olisi ollut Suomesta käytännössä lähes samanhintainen, mutta kun kerran tavaraa tulossa niin otin samaan pakettiin)
* Summit racingin "omat" Dodge Ram/ Dakota 5.2/5.9 koneisiin tarkoitetut "shorty"- pakosarjat. Ei tule millään mahtumaan suoraan Jeepin pellin alle, ainakin kuskinpuolen peltisarjaa joutuu muokkamaan (tulipelti tulee tielle ). Oli sikamaisen halvat, tuli tiivisteineen (en tule asentamaan, haen Fel-pron tiivisteet) ja kiinnityspultteineen - hinnasta päätellen odotettu elinikä on kohtuu lyhyt
* Fel-Pro:n 1008 kansipahvi, mikä oli US Partsista loppu


Näillä pitäisi saada kone nippuun, sen ison pahvilaatikkonipun lisäksi mikä tallissa odottaa Kokonaishintaa en edes uskalla laskea, se on liikaa. Toivottavasti tästä seuraa muutakin kuin ohentunut lompakko..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2015, 21:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vanha vs. uusi












Imusarjakin sai maalia päälle



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2015 22:48
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2015, 11:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Thumbs up

Nyt alkaisi olla kaikki tarvittavat osat olemassa, viikonloppuna alkaisi koneen niputtaminen.

Muutenhan tuossa ei ole mitään kummempaa kuin ruuvata romua kiinni, mutta säädettävien rullakeinujen asennus & säätö, sekä nokka-akselin vaihto on vähän tarkempia hommia - mistä kumpaakaan en ole aiemmin tehnyt. Katsotaan miten ukon käy..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2015, 22:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Nokka- akselin ero ei ole suuren suuri.. mutta toivottavasti silti merkittävä



..tämä sen sijaan oli hieman ikävä ylläri; kaikki mitä olen tähän mennessä koneesta purkanut ja tutkinut on ollut aivan priimakuntoista. Näköjään nokan laakerit on aika kovilla, etummainen ja takimmainen on virheettömät ja kulumajäljet likimain olemattomia, mutta edestä laskien 2. ja 3. on hieman kuluneita (hyvin pieniä hilseitä irronnut), ja tuo 4. on ihan susipaska..





Sen sijaan pytyissä ei ole mitään hämminkiä - 17 vuotta ja 215 000 tkm takan, hoonausjäljet täysin näkyvissä joka pytyssä ympäri mukin. Noh, pitäisi kyllä ollakin vielä näillä kilsoilla

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.11.2015 22:23
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 23:33 (GMT +2).