Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2015, 09:13
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
OBD-II jeepeissä ainakin se homma (paitsi XJ:ssä), että laatikon ohjaus on integroitu PCM:ään.. eli se oma boksi on jokatapauksessa tarpeen, ja en oikein tiedä miten megasquirtin saisi keskustelemaan alkuperäisen PCM:n kanssa laatikon osalta.
Tarvittavat signaalit (tps, kierrosluku, lämpö?) jakamalla MS:lle ja PCM:lle vois onnistua, tai sitten vaihteistolle ohjelmoitava purkki (esim. TCM-2000).

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2015, 10:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Tarvittavat signaalit (tps, kierrosluku, lämpö?) jakamalla MS:lle ja PCM:lle vois onnistua, tai sitten vaihteistolle ohjelmoitava purkki (esim. TCM-2000).
..mistä taas päästäänkin siihen, että ostamalla sen SCT tunerin + pari eri softaa mitkä voi ajaa alkuperäiseen boksiin -> pääsee helpommalla ja jopa halvemmalla Vakiokoneeseen SCT Tuner X3 + pari eri "vakio"softaa on 425$, modifioituun vapariin veloittaa laitteesta + softasta 625$. Softa siis sillä periaatteella, että ensin kerätään dataa koneesta riittävän kauan, jonka jälkeen e-maililla tiedot tyypille joka niiden perusteella rakentaa sopivamman koodin älyboksiin. Ihan asiallisia tuloksia noilla on saatu, 300+ heppaa takarenkailla kannet + nokka + imusarja..
Megasquirt + laatikonohjausboksi on jo osina melkeinpä kalliimpi, siihen sitten vielä pitäisi saada viriteltyä softa + anturit yms. Kun kerran on jo olemassaoleva PCM jonka pystyy ohjelmoimaan uudestaan, niin ei mielestäni maksa vaivaa viritellä mitään autotallikötöstyksiä.

Esim. täällä vähän asiaa.. tuota "Flyin Ryan:ia" pidetään aika guruna näissä vehkeissä, tiedä sitten kuinka iso osa siitä on yuthaa hypetystä, mutta asiansa osaava jannu kuitenkin. Saat aina itsellesi kustomoidun softan, ja laite varmuuskopioi tehtaan alkuperäisen PCM:n flashin mikä siellä on sisällä -> jos menee vituiksi tai myy auton niin voi ajaa alkuperäisen softan sisään
http://www.dakotart.com/forum/forumd...an-Performance
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.11.2015 10:18
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2015, 10:25
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

joo tuos illalla kahtelin niin oli ameriikan joet tehny silleensä, että muuttaneet lootan manuaalitoimiseksi, eli käytännössä nappivaihteilla. joku trailshifter tms nimisellä sarjalla joka makso satasen hujakoita ja sitten MS hoitaa sytyn ja polttoaineen. käyttisvehkeessä en nää sellasesta ratkasusta mitään hyötyä, koska automaatti on kuitenkin normi ajoissa aika paljon manuaalia kivempi, eikä se maastossakaan huono ole, itseasiassa kun tuon Aisinin kanssa on tullut sinuiksi niin se on helvetin hyvä metässä meillähän ei tuota ongelmaa olisi krossijeepissä ollenkaan, koska se on manuaali muutenkin

turbo kitithän nuo näkyy toteuttavan seittämännellä lisäsuuttimella ja jollain säädettävällä lisäpiirillä oman ecun rinnalla, jolla sen seiska suuttimen laukasu jne toimii paineenalaisena..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2015, 11:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
joo tuos illalla kahtelin niin oli ameriikan joet tehny silleensä, että muuttaneet lootan manuaalitoimiseksi, eli käytännössä nappivaihteilla. joku trailshifter tms nimisellä sarjalla joka makso satasen hujakoita ja sitten MS hoitaa sytyn ja polttoaineen. käyttisvehkeessä en nää sellasesta ratkasusta mitään hyötyä, koska automaatti on kuitenkin normi ajoissa aika paljon manuaalia kivempi, eikä se maastossakaan huono ole, itseasiassa kun tuon Aisinin kanssa on tullut sinuiksi niin se on helvetin hyvä metässä meillähän ei tuota ongelmaa olisi krossijeepissä ollenkaan, koska se on manuaali muutenkin
Juu, käyttöautossa automaatti on juuri hyvä. Metsävekottimessa manuaalitoimintoinen on usein ihan näppärä, mutta toisaalta taas esim. mutaspoorissa, syvässä lumessa tai hiekassa automaattina on yleensä parempi kunhan pitää pakkovaihteen päällä ettei vaihda liian isolle.

AW4 on helppo hoitaa manuaaliseksi mainitsemillasi napeilla/ katkaisijoilla, tai sitten hommaa Baja rail shifterin, jolloin saa kahvasta valittua vaihteet. Eihän se nyt sinänsä olisi vaikea itsekään tehdä shifteriä, katkaisijan kautta kulkemaan TCM:n virransyöttö -> napista ensin TCM pois päältä ja solenoidien ohjaus oman vaihdevivun juureen liitetyillä mikrokytkimillä. Tai sellaista ainakin joskus itselle mietin XJ:hin


Näissä 4xRE- sarjan laatikoissa missä on PCM:ssä integroitu ohjaus, niin en ole tarkemmin tutustunut kuinka helpolla solenoidien ohjauksen ja laatikon toiminnan yleensä saisi manuaaliseksi. Kait se jotenkin onnistuu, mutta itselläni ei ole moiselle tarvetta. Transgo:n shift correction kit teki jo riittävästi laatikon toiminnalle, lopun voi hoitaa korkeammalla stallilla olevalla turbiinilla ja kahvasta käsin hämmentämällä. 5.9:ssä on sen verran ruutia, että se ei helpolla muutenkaan puudu jos tarvitsee saada rengas pyörimään Hitaassa hiippailussa taas voi aivan hyvin pitää vaihdevalitsimen haluamaassaan asennossa ja laatikko hoitaa loput
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2015, 11:26
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

juurikin näin. nuo RE ja RH sarjalaiset muuttuu "manuaalitoimiseksi" ihan samallai kun Aisin. just tuo Bajan trailshifter se oli se setti ja päätellen hinnasta, ei voi olla kovin monimutkanen laitos jos AW4= $100 ja RE pohjaset= $95

äkkiä vetäsin johtopäätöksen et tarttee tasan 2 mikrokytkintä toisesta ylöspäin ja toisesta alaspäin ja tosiaan ilmeisesti sen "erotuskatkaisijan" ettei TCM ite potki vaihteita enää päälle
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2015, 11:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
juurikin näin. nuo RE ja RH sarjalaiset muuttuu "manuaalitoimiseksi" ihan samallai kun Aisin. just tuo Bajan trailshifter se oli se setti ja päätellen hinnasta, ei voi olla kovin monimutkanen laitos jos AW4= $100 ja RE pohjaset= $95
Juu, ei tosiaankaan ole monimutkainen

Lainaus:
äkkiä vetäsin johtopäätöksen et tarttee tasan 2 mikrokytkintä toisesta ylöspäin ja toisesta alaspäin ja tosiaan ilmeisesti sen "erotuskatkaisijan" ettei TCM ite potki vaihteita enää päälle
AW4:ssä kaksi solenoidia ohjaa 1-2-3-OD vaihteita, ja yksi muuntimen lukkoa.
Jos nyt en aivan väärin muista, niin 4xRE:ssä on muuntimen lukolle solenoidi, lisäksi kaksi solenoidia vaihteille + governor solenoidi. Eiköhän niiden sähköinen ohjaus toimi suht samalla tavalla. OBD-II vermeissä jos ohittaa laatikon älyn niin mittaristoon käsittääkseni syttyy check engine- valo.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2015, 11:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

aika järkeenkäypää noissa uudemmissa, kun niissä on kaikenmoisia turhia tuunausta haittaavia suojajärjestelmiä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 12:53 (GMT +2).