![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#601
|
||||
|
||||
![]()
Magee väri! mee ihmeessä dynoon niin saa vähän osviittaa paljonko piristyy, kyl sielt jotain tulee kun noin paljon tulee jo parempaa osaa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#602
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos PCM kaipaa ohjelmointia, niin hommaan SCT tunerin ja kysyn speefreaks:in yhdeltä PCM gurulta ("flyin' ryan") uutta softaa. Toivottavasti ei tarvitse, en jaksaisi.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#603
|
||||
|
||||
![]()
ne boschilaiset kannattas varmaan vaihtaa ihan tasasemman täytön takia, äkkiä maalaisjärellä aateltuna sumu ois parempi, eli täyttäs tasasemmin ja sitä kautta syttys ja palas puhtaammin, eli vois antaa inan enempi voimaa ulos, ihan vakio softallakin. veikkaisin, että veis hiukan vähemmän bensaa, RE vaatii aika pirusti isommat suuttimet, jos vakiot on ns rajoilla, tosin jotenkin mitä tutkin noita jeeppien suutinjuttuja, niin vakiot on aika raakasti yläkanttiin, ainakin suurimmassa osassa vanhempia kutoskoneita. en sitten tiedä, et onko päätelmä oikeesti oikea
![]() minuu kiinnostas henkilökohtasesti tutkia Megan käyttöö jeepin ecuna, ihan sen takia, että se on niin yleinen, että sen kanssa leikkimiseen löytyy omalta kylältäkin tusina ukkoa jotka on ottanu isojakin tehoja, tosin lähinnä jostain tojon 2JZ motista ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#604
|
||||
|
||||
![]()
OBD-II jeepeissä ainakin se homma (paitsi XJ:ssä), että laatikon ohjaus on integroitu PCM:ään.. eli se oma boksi on jokatapauksessa tarpeen, ja en oikein tiedä miten megasquirtin saisi keskustelemaan alkuperäisen PCM:n kanssa laatikon osalta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#605
|
||||
|
||||
![]()
Tarvittavat signaalit (tps, kierrosluku, lämpö?) jakamalla MS:lle ja PCM:lle vois onnistua, tai sitten vaihteistolle ohjelmoitava purkki (esim. TCM-2000).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#606
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Megasquirt + laatikonohjausboksi on jo osina melkeinpä kalliimpi, siihen sitten vielä pitäisi saada viriteltyä softa + anturit yms. Kun kerran on jo olemassaoleva PCM jonka pystyy ohjelmoimaan uudestaan, niin ei mielestäni maksa vaivaa viritellä mitään autotallikötöstyksiä. Esim. täällä vähän asiaa.. tuota "Flyin Ryan:ia" pidetään aika guruna näissä vehkeissä, tiedä sitten kuinka iso osa siitä on yuthaa hypetystä, mutta asiansa osaava jannu kuitenkin. Saat aina itsellesi kustomoidun softan, ja laite varmuuskopioi tehtaan alkuperäisen PCM:n flashin mikä siellä on sisällä -> jos menee vituiksi tai myy auton niin voi ajaa alkuperäisen softan sisään ![]() http://www.dakotart.com/forum/forumd...an-Performance
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.11.2015 10:18 |
#607
|
||||
|
||||
![]()
joo tuos illalla kahtelin niin oli ameriikan joet tehny silleensä, että muuttaneet lootan manuaalitoimiseksi, eli käytännössä nappivaihteilla. joku trailshifter tms nimisellä sarjalla joka makso satasen hujakoita ja sitten MS hoitaa sytyn ja polttoaineen. käyttisvehkeessä en nää sellasesta ratkasusta mitään hyötyä, koska automaatti on kuitenkin normi ajoissa aika paljon manuaalia kivempi, eikä se maastossakaan huono ole, itseasiassa kun tuon Aisinin kanssa on tullut sinuiksi niin se on helvetin hyvä metässä
![]() ![]() turbo kitithän nuo näkyy toteuttavan seittämännellä lisäsuuttimella ja jollain säädettävällä lisäpiirillä oman ecun rinnalla, jolla sen seiska suuttimen laukasu jne toimii paineenalaisena..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#608
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
AW4 on helppo hoitaa manuaaliseksi mainitsemillasi napeilla/ katkaisijoilla, tai sitten hommaa Baja rail shifterin, jolloin saa kahvasta valittua vaihteet. Eihän se nyt sinänsä olisi vaikea itsekään tehdä shifteriä, katkaisijan kautta kulkemaan TCM:n virransyöttö -> napista ensin TCM pois päältä ja solenoidien ohjaus oman vaihdevivun juureen liitetyillä mikrokytkimillä. Tai sellaista ainakin joskus itselle mietin XJ:hin ![]() Näissä 4xRE- sarjan laatikoissa missä on PCM:ssä integroitu ohjaus, niin en ole tarkemmin tutustunut kuinka helpolla solenoidien ohjauksen ja laatikon toiminnan yleensä saisi manuaaliseksi. Kait se jotenkin onnistuu, mutta itselläni ei ole moiselle tarvetta. Transgo:n shift correction kit teki jo riittävästi laatikon toiminnalle, lopun voi hoitaa korkeammalla stallilla olevalla turbiinilla ja kahvasta käsin hämmentämällä. 5.9:ssä on sen verran ruutia, että se ei helpolla muutenkaan puudu jos tarvitsee saada rengas pyörimään ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#609
|
||||
|
||||
![]()
juurikin näin. nuo RE ja RH sarjalaiset muuttuu "manuaalitoimiseksi" ihan samallai kun Aisin. just tuo Bajan trailshifter se oli se setti ja päätellen hinnasta, ei voi olla kovin monimutkanen laitos jos AW4= $100 ja RE pohjaset= $95
![]() äkkiä vetäsin johtopäätöksen et tarttee tasan 2 mikrokytkintä toisesta ylöspäin ja toisesta alaspäin ja tosiaan ilmeisesti sen "erotuskatkaisijan" ettei TCM ite potki vaihteita enää päälle ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#610
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Jos nyt en aivan väärin muista, niin 4xRE:ssä on muuntimen lukolle solenoidi, lisäksi kaksi solenoidia vaihteille + governor solenoidi. Eiköhän niiden sähköinen ohjaus toimi suht samalla tavalla. OBD-II vermeissä jos ohittaa laatikon älyn niin mittaristoon käsittääkseni syttyy check engine- valo.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#611
|
||||
|
||||
![]()
aika järkeenkäypää noissa uudemmissa, kun niissä on kaikenmoisia turhia tuunausta haittaavia suojajärjestelmiä
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#612
|
||||
|
||||
![]()
Noniin.. nyt on kansipultit haettu Jamantilta, ja kaikensorttista rompetta vielä tilattu. US partsista koitin hakea fel-pro:n ohuemman kansipahvin, mutta oli sitten viimeinen pari juuri myyty hetkeä ennenkuin menin kauppaan.
Summitracingiltä lähti (toivottavasti) viimeinen tilaus; FedEx toimittanee sen ensi viikon alkuun mennessä: * Mopar Performance alumiiniset mustat venakopat Jeep- tekstillä * Edelbrockin metallivahvisteiset venakopan tiivisteet * Moottorin takastefa (olisi ollut Suomesta käytännössä lähes samanhintainen, mutta kun kerran tavaraa tulossa niin otin samaan pakettiin) * Summit racingin "omat" Dodge Ram/ Dakota 5.2/5.9 koneisiin tarkoitetut "shorty"- pakosarjat. Ei tule millään mahtumaan suoraan Jeepin pellin alle, ainakin kuskinpuolen peltisarjaa joutuu muokkamaan (tulipelti tulee tielle ![]() ![]() * Fel-Pro:n 1008 kansipahvi, mikä oli US Partsista loppu Näillä pitäisi saada kone nippuun, sen ison pahvilaatikkonipun lisäksi mikä tallissa odottaa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#613
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2015 22:48 |
#614
|
||||
|
||||
![]()
Nyt alkaisi olla kaikki tarvittavat osat olemassa, viikonloppuna alkaisi koneen niputtaminen.
Muutenhan tuossa ei ole mitään kummempaa kuin ruuvata romua kiinni, mutta säädettävien rullakeinujen asennus & säätö, sekä nokka-akselin vaihto on vähän tarkempia hommia - mistä kumpaakaan en ole aiemmin tehnyt. Katsotaan miten ukon käy.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#615
|
||||
|
||||
![]()
Nokka- akselin ero ei ole suuren suuri.. mutta toivottavasti silti merkittävä
![]() ![]() ..tämä sen sijaan oli hieman ikävä ylläri; kaikki mitä olen tähän mennessä koneesta purkanut ja tutkinut on ollut aivan priimakuntoista. Näköjään nokan laakerit on aika kovilla, etummainen ja takimmainen on virheettömät ja kulumajäljet likimain olemattomia, mutta edestä laskien 2. ja 3. on hieman kuluneita (hyvin pieniä hilseitä irronnut), ja tuo 4. on ihan susipaska.. ![]() ![]() Sen sijaan pytyissä ei ole mitään hämminkiä - 17 vuotta ja 215 000 tkm takan, hoonausjäljet täysin näkyvissä joka pytyssä ympäri mukin. Noh, pitäisi kyllä ollakin vielä näillä kilsoilla ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.11.2015 22:23 |
#616
|
||||
|
||||
![]()
Ohoh, nyt menee vaikeaksi, melkein pitää ottaa kone irti että saa nokanlaakerit vaihdettua kun pitää kummin uuden nokka-akselin kanssa tarkistaa että vielä pyörii ja jos ei pyöri, pitää pikkasen kalvaa sitä lakruu... Pitää päästä nimittäin takatulpan kautta käsiksi... Vai mites ajattelit edetä?
__________________
Killing time is not murder |
#617
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#618
|
||||
|
||||
![]()
tuleepa lohkokin maalattua
![]() |
#619
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..sen sijaan ainakin uusien laakerien asennus on toinen asia, mutta täytyy koittaa keksiä keinot. Jos näyttää pahalta niin sitten kone irti, ei siinä muu auta. Toisaalta nyt on ainakin helppo irrottaa kun vaihteiston ylempiin pultteihin pääsee suoraan käsiksi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#620
|
||||
|
||||
![]()
Kone ylös vaan, niin paljon helpompi vaihtaa ne nokkalaakerit ja samalla voi vaihtaa/tsekata alakerran laakerit, tiivarit ja muut systeemit.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#621
|
||||
|
||||
![]()
Kone kävi ylhäällä ja GT Motor hoiti nokkalaakereiden vaihdon hyvinkin kohtuulliseen 160€ kokonaishintaan. Laakerit on Cleviten alumiiniset, hinta oli huimaavat 37,50€/ sarja
![]() Kuten arvata saattoi, uudet laakerit oli aika tiukalla sovitteella, eikä nokka-akseli tahtonut pyöriä kunnolla. Tein sitten netistä löytynyiden ohjeiden mukaisesti - tätä metodia muuten suosittelee ihan Cleviten väki itsekin (!) - vanhasta nokka- akselista kalvaimen: * noin 45° asteen kulmassa pari milliä syvä railo jokaisen laakerikaulan yli, suunta luonnollisesti pyörintäsuunnan mukaisesti. * railon edestä ~10mm matkalta hioo matskua pois sen verran (~1mm juuri ennen railoa), että railon etureuna toimii ikäänkuin höylän teränä. * itse vedin ensin railon rälläkällä 125 x 1mm rosterilaikalla, sen jälkeen dremelin laikkaterällä viistosti ajoin matskua pois, ja lopuksi ajoin rälläkän kiillotustyynyllä pinnan kiiltäväksi. Sitten nokka-akseli paikalleen, ja koneen/ nokan pyörimissuuntaan pyörittää nokan ketjupyörän avulla (tai varovasti hitailla kierroksilla porakoneella) nokkaa niin kauan, että uusissa laakereissa on oikea välys. Homma toimi kuin junan vessa, ja uudet laakerit on nyt sopivat uuden nokan kanssa. Toimituksessa kesti kaikkinensa noin tunnin verran ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#622
|
||||
|
||||
![]()
timo teet jo valmiiks kuvakertomuksen niin voin sitten apinoida tuohon omaan kasikoneiseen kaikki niksit, eikä tartte miettiä päätään puhki et miten mikäki tehään
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#623
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos vielä kaipaa lisää, niin sitten porausta isommaksi ja/ tai stroker- sarja. Voihan sitä nykyisin ainakin noihin vanhempiin aika helposti ympätä myös Eatonin ulisemaan koneen päälle, tai turbon ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#624
|
||||
|
||||
![]()
se ahtaminen on meijän pitäjällä ollu aina se "juttu" ni mietin sitäkii vaihtoehtoo.. kuhan ny eka sais auton liikkumaan, ei pitäs ostella rikkinäisiä "siks ku halvalla sain"
![]() ![]() muuten asiaaki, tuli tuos kaverin kanssa turistua niin oli kovasti sitä mieltä et tuon jeepin lootan ohjauksen pystys toteuttaa megasquirtilla, siis kaks megan boxia ja ne kommunikoi sitten keskenään kuten alkuperänen ecm+ pcm yhistelmä.. sais kuulema säädettyä niitä vaihtohetkiä yms juttuja aikalailla portaattomasti ja tosiaan jos turbottaa tai ylejään ahtaa megan kanssa, ni voi saada aika toimivan kombinaation ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#625
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]() ..ja toisaalta jos on 4xRH- sarjan laatikko, niin niissä et paljon softalla vaihtohetkiä muuttele ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |