|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1851
|
||||
|
||||
Jossain vaiheessa tätä ketjua oli muistaakseni jotain öljynputsarijuttua ja tarvitseeko niitä mistä tilailla vai löytyykö jostain lähikaupasta.
Kävin tässä taannoin eräässä keskisuomalaisessa varaosaliikkeessä, siis ihan tavallisessa ja paikan toisen myyjän kanssa hommasta nyt ei mitään tullut mutta toisen myyjän kanssa vähän päästiin selvyyteen. Jeep millikierteiseen (keltainen tarra konehuoneessa kertoo esim. M20x1,5) käy MH3385 (tai vastaava), pienempi kuin alkuperäinen mutta käy, äkkiseltään suurin ero on sisällä näkyvässä tyhjässä tilassa. WIX 51626 oli jonkin kirjan mukaan vastaava kuin MH3386, no kierre on siinäkin vastaava mutta tämä 3386 on vielä pienempi kuin 3385. Eilen sitten kävin kaupassa, jossa vielä oli M-filterin kirjat ihan asiakkaan ulottuvilla ja putsarit hyllyssä ihmeteltävänä. Sitä kirjaa lueskelin ja tutkailin monesta eri osiosta, siellähän on lopussa ne mallien kierteet yms. faktaa näistä. Taulukko näytti 4.0 jeeppiin kahta eri mallia MH346 ja MH3331. Tuo 346 on tuumakierteiseen ja 3331 millikierteiseen. Ja näitä näkyy olevan ranskalaisperäisissä dieseleissä jonkin verran, niin löytyy kyllä melkein joka varaosaliikkeestä. Jos ei M-filteriä, niin tuolla numerolla saa kyllä sitten sen verrokin mukaan. Siis öljynputsari Jeep Cherokee 4.0 millikierteellä wix 51626 = MH3331 = MANN ML 1029 |
#1852
|
||||
|
||||
Olikos se nyt niin...että renix koneissa oli eri ö-suodatin kun HO koneissa? Itse oon käyttäny Ford 5. v8 putsaria HO koneessa siis, kun on ainakin kolmanneksen isompi...
- Mikkelistä noita löytää hyllystä mm. säästötalo, tokmanni, honkkari...6-8e/kpl
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1853
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jamant varmaan osaa sanoa, muuttuuko se HO:n mukaan vai minkä mukaan mutta minulla on ainakin renix ja siinä on millikierre. Konehuoneessa tarra, missä se mainitaan. Tuo MH301 muuten passaa sitten Toyotan L-sarjan dieseleihin ja M-sarjan kuutosiin ainakin. Uudempaan R-sarjaan tai ainakin siihen uudempaan 5R:ään. Viimeksi muokannut toyopet : 24.09.2015 13:50 |
#1854
|
||||
|
||||
Kuutosessa menee ihan vuosimallijaolla, 87-90 millinen (Renix) ja 91-> tuumanen H.O, paitsi jos on jotain vaihdettu, ainakin yhdessä H.O.-koneisessa on vielä millinen tullut vastaan... Nelosessa jaottelu hankalampaa, kun siellä on osin 91-93 sekaisin millistä ja tuumasta...
__________________
Killing time is not murder |
#1855
|
|||
|
|||
Mitä öljyä jakolaatikkoon?
|
#1856
|
||||
|
||||
Mitä tahansa ATF:ää.
Käytännössä kannattaa laittaa Dex III:a, koska sitä samaa litkua on automaattilaatikossa - jos sinulla on automaatti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1857
|
|||
|
|||
Joo on automaatti, eli sitä sit laitan. Tarviiko jakolaatikon purkamisessa huomioida jotain?
|
#1858
|
||||
|
||||
Oletko purkamassa jakista muuten vain, vai miksi kysyt? Öljyproppuhan siellä on sekä tyhjennystä että täyttöä varten olemassa..
Jos purat laatikon, niin kannattaa melkeinpä vaihtaa sinne laakerit, ketju ja kaikki stefat samalla kun kerran auki on, samoin haarukoiden päällä olevat muoviset liukupalat. Riippuu toki hieman laatikon kilometreistä. Öljypumppu on vähän persiistä saada paikalleen (lähinnä sen putki), mutta onnistuu kyllä. Helpointa jos on koko laatikko pöydällä, eikä jakis kiinni autossa. Jos on 242 kyseessä, niin huomionarvoista purkaessa on että siirtohaarukoiden ja akselin pois saamiseksi laatikon etulohkosta, etulohkon ulopuolella moodilevyn (mihin vivusto tulee kiinni) vieressä olevan kumitulpan alta pitää nakutella pieni lukkosokka akselilta irti. Sama pieni pötkäle pitäisi sitten saada paikalleen kasauksen yhteydessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1859
|
|||
|
|||
Lainaus:
Edit. 242 on jakis |
#1860
|
|||
|
|||
Oon metsästänyt uutta bensapumppua laippoineen omaan Cheroon. Pumppuja löytyy hurumycket, mut ne on ilman laippaa. Aivan törkeitä nää Suomen hinnat näille Jeepin osille, ei se ole ihme että tilataan niin paljon ulkomailta. Eniten v*tuttaa, että Tojo-miehet hakee omansa Motonetistä illalla hyllystä. Itte odottelee aina tilauksia viikkokaupalla. Huoh, kylläpä helepotti...
|
#1861
|
|||
|
|||
Itse olen törmännyt seuraavaan ilmiöön.. Ei nuo Cheron yleiset kulutusosat mitään hirveän hintasia ole täälläkään.. Mersumiehiä sylettää varmasti enemmän, jos tarvii jotaki osia ML/G-linjaan..
Osat ovat yleensä tulleet parissa päivässä, joten eipä tuo odotteluaikakaan niin kauhean pitkä ole.. PS. En työskentele autoalalla |
#1862
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1863
|
||||
|
||||
miulla on yks toimintakuntonen "täys paketti" XJeeppiin, just purin omastani pois tankin vaihdon yhteydessä, paa YV ni riidellään hinta kohalleen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1864
|
|||
|
|||
En löytäny pelkkää laippaa inhimilliseen hintaan.
|
#1865
|
|||
|
|||
Arvaappa ehdinkö tilata uuden ja amerikan poika hoiti sen verran nopiaa, että se on jo matkalla...
|
#1866
|
||||
|
||||
no on uus aina parempi ku käytetty
mut hei, mistähän alkas tutkii vikaa, kun XJeepis näyttää bensamittari "nurinpäin" eli tankissa 20l ainetta ja mittari väittää et ois noin 3/4 täysi tankki?? samoten, mikä keinukatkaisija on -91 cherossa sellanen missä on vivun kuva, pystyssä ja vaakassa vipu, ei muita tunnusmerkkejä? cherokeen omia katkaisijoita ollenkaan? niin ja tuo namiska oli irtaallaan, eli en osaa sanoa missä kohin se pitäisi keskikonsolissa tai kojelaudassa olla, koska ei ole kovin tuttu tuo XJeepin sisustus ja kasailemassa omaa läjään vasta
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1867
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1868
|
||||
|
||||
onko noihin jotain kytkentämuutos kikkaa tms millä sen saa pelittämään? mie luulin, että noissa on vaan viisarimallinen anturi joka toimii maadottamalla ja siitä otetaan se pa pinnan tieto?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1869
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ittellä sama homma tulossa, kun pumppu saapuu. |
#1870
|
||||
|
||||
joo tätä pelekäsin, muuten hyvä, mutta kun ei tule pysymään enää bensa tankissa, ellei vaihda O rengasta vähintään ja niitä kannen osia systeemi oli identtinen chevyn kansisysteemiin ja aivan paska laittaa takasin, että kestäs bensa tankissa aukasun jälkeen meil päin kun nuo viel tankataan rajalla, niin grandinkin 87l tankkiin tempastaan sata litraa ainetta väkisin, niin se on tosiaan oltava tiivis tai kotimatka taittuu ns bensahuuruja haistellen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1871
|
||||
|
||||
Venäjä on iso maa ja isot toleranssit....Lainaus:
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#1872
|
||||
|
||||
en tiiä, mut toistuvasti siihen sai menemään 97-99l ja ei vedelly viellä ilmoja eli sadan litran kippo se on kun peruuttaa rampille vasemman kulman ja tankkaa.. XJ:ssä näky olevan tehastoleranssi, koska astiaan ei menny ku 86l ja stumppas huoltsikan pihalle ja joutu perkele työntämään viimesen viis metriä mittarille typerä paska viellä vuotaa niistä huohotusventtiileistä niin ei saa kippoa täyteen asti, vaan näkyy jäävän hölskymään ennen kun tulee täyteen ja bensat pitkin mittarikenttää. tarttee kehitellä vissiin jotain ko ei jaksas terveisiä ajaa takas kotio.. ei oikein oo tää pienempi jeeppi miun makunen auto, äkkipäinen on hiukan ajaa ja muutenkin meno on kun koirankopissa matkustas..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1873
|
|||
|
|||
Tuossa aiemmin oli jakiksesta juttua. Kuinka pitkään jakis kestää ilman remonttia noin suurinpiirtein. Mulla on ton H.On jatkeena 242 muistaakseni ja sillä on ajettu n240tkm. Joko kohta pitäs remontti tehdä ettei hajoa kokonaan? Sen kummempaa oireilua ei vielä esiinny.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#1874
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#1875
|
||||
|
||||
Lainaus:
300-400tkm voi odottaa hyvinkin jos käyttö ei ole kovin rajua.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |