![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nyt vaihtoivat takuuseen tojotaan jonkun osan rattiakseliin kun alkoi pitämään rahisevaa ääntä. Muuten toiminut jopa vesikeleissä Ranskalaisuudestaan huolimatta. (yhden kerran lätäkköön ajaessa alkoi valittamaan laatikon sähköistä, mutta poistui buuttaamalla).
__________________
Jeep ISORY |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Itse ajelin vuosikaudet 2006-vuoden 90hv vaparihiacella käytännössä kaikki ajoni ja tykkäsin autosta ja ajettavuudesta. Ajettavuutta on moni haukkunut, mutta työautona on ollut useampi Sprinter ja nyt on Transitteja ja voin käsi sydämellä väittää, että Hiace on 140km/h nopeudessa motarilla huomattavasti huolettomampi ja vakaampi ajettava, kuin Sprinter ja Transit. Ahdashan se oli, kun itellä melkein pari metriä mittaa. Uuteen nelikkoHiaceen olisin sen taannoin vaihtanut, mutta tavaratilakin oli liian pieni ja kun jotain varusteita lisäsi, niin nelikkotransitin sai samalla rahalla.
Takaveto mersuun ja transittiin verrattunahan tuo kirkalukollinen haisie meni talvellakin melkein mihin vain. Ainoa miinus tuolla moottorilla siitä, että luistot loppu talvella kun joutu vaihtaan kakkoselta ylöspäin... Muuten riitti suorituskyky omiin tarpeisiin myös kuorma päällä ja kärry perässä.Mersuilla meni hermo, kun 40tkm kohdalla vaihdettiin moottoria ja 30tkm kohdalla tehtiin jo toista laatikkoremonttia. Ja se ruoste. Hiacea ei tarvinnut ikinä viedä lavalla ja Transiteillakin sittemmin on päässyt aina perille. Yhdelläkään sprinterillä ei ikinä päästy ensimmäistä tuhatta kilometriä ilman parin päivän remonttia vehossa...
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, Viimeksi muokannut Mts2 : 11.10.2015 23:23 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kulkeeko edes vapari Hiace noin lujaa? Yhdellä vapari Hiacella on tullut ajettua ja se oli kyllä niin mopo että 80-vauhtikin oli jo tuskan takana saada mittariin. Sitten kun kyytiin lastattiin tavaraa.. Voi hemmetti. Sitä ei todellakaan oltu suunniteltu tavaran kuskaamiseen. Ei se kulkenut enää mihinkään. Se oli hengen vaarallinen liikenteessä kun sillä tukki kaikki tiet kuormattuna.Enkä ole kyllä itse yhdelläkään Hiacella ajanut missä olisi kovin kehuttavat ajo-ominaisuudet. Muinoin tuli ajettua niitä viimeisimpiä Hiaceita mitä sai kilpiin. Oli siinä jopa 500km mittarissa kun sain sen ajoon. Oikeasti paskempaa autoa sai hakea. Vantaalta kun ajoi Tampereelle päin niin selkä oli jo kipee Hyvinkään kohdalla. Perse ihan puuduksissa Riihimäen kohdalla. Ehkä ne toitsun surkeasti suunnitellut penkit joillekin toimii, mutta paskempia penkkejä saa oikeasti jo hakea. Tai ehkä jos tykkää tappi perseessä ajella niin miksei tuo Hiace siinä toimi. Eikä se D4D moottori kovin kehittynyt ollut. Järkyttävä kulutus, eikä se edes kulkenut mihinkään. Takaisin kun tuli trailerin kera missä oli auto niin joka hemmetin mäkeen se paska ryytyi. Sitten se Hiacen neliveto. Se mitään nelivetoa koskaan ole nähnytkään. Sillä paskalla jäi jumiin paikkoihin mihin edes vajaa vetoisella ei jää. Myöhemmin sama reissu T4 koppasella Transportterilla sujui huomattavasti paremmin. Ei ne Transportterin penkit maailman parhaat ole, mutta ei ollut selkä kipeä tai perse puuduksissa. Polttoainettakin kului huomattavasti vähemmän kuin Hiacella. Pelkästään tuolla kulutus erolla makselee jo aika paljon huoltoja. Ei ryytynyt yhteenkään mäkeen. Auton ympäri kääntäminen ei myöskään vaatinut jalkapallokenttää, kuten Hiace vaatii. Transportterin mittarissa oli kuitenkin jo 450tkm ja silti paljon parempi peli kuin tuollainen uusi Hiace. Toitsulle sopisi hyvin mainoslaukseenksi "Toitsu, kun et tiedä paremmasta". |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa
![]() Itse olen ajellut Transiiteilla, haisuilla, Transportereilla ja Boxereilla. Karmein kiikku, laiskin ja isoruokaisin noista on haisu. Vaikka 80-luvun vapari transistori on olevinaan lussu niin vapari haisu se vasta tuhnu onkin, eikä edes d4d ole juuri sen pirteämpi. Ja ajoltaan jopa vanha ÄlliTälli eli LT24 on parempi. Ergonimia on haisussa tuntematon, haisukuskit tunnistaakin Notredamen kellonsoittajan ryhdistä Naftaa haisut hörsivät sen verran enempi kuin muut pakut, että pienempi ruokaiseen pakuun tekee polttoaineissa säästyneillä rahoilla tonnin rempan joka vuosi ja vielä jää seteleitä taskun pohjalle. Ja mikään muu paku ei ole alle vuoden ikäisenä ruostunut kauttaaltaan, hiaset kukki ihan jokapuolelta. Tekniikkakaan ei niin lujaa ole kuin tojotahihhulit antavat ymmärtää. Tiedän useita d4d haisuja, joihin on tehty koneremppa tai kone vaihdettu uuteen jo alle 100 tkm ajettuna ja taas uudestaa 200 tkm kohdalla.Firmaan hommattiin jokunen vuosi sitten asentajille vertailuun Boxereita, Transiitteja ja haisuja. Haisut jäi nopeasti seisomaan pihaan kun kukaan ei halunnut ajaa niillä. Vuoden ikäisenä alkoivat kukkia, meni takuuseen eli ylimaalasivat paskan päälle. Yhdestä meni kone 75 tkm ajettuna, toisesta turbo samoilla metreillä, kolmas kesti lähes 130 tkm ennenkuin laukesi. Neljän vuoden ikäisenä edes niekerit eivät halunneet ostaa niitä, kai ne romumies kävi hakemassa. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Aika kumma et ne muitten hevos voimat olis jotenki pirteempii ku japsien. Sulla taitaa olla muutakin ku numerot vähä hakusessa
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Se on kumma, miten jonkun autovalinnat jaksavat häiritä toisia.
Jos se toyota ei tunnu omalle, niin ajaa sitten muulla. En ole hiacea omistanut mutta olen 2001 mallista awd mallia ajanut. Pitkä malli. Ei nyt mikään raketti mutta kyllä sillä pärjää, ei se mahdottomia vie polttoainetta, jopa maastoon uskaltauduin ajamaan. Ainut selkeä huono puoli on kääntösäde, sehän oikeasti tarvitsee lentokentän. Kai sitä itse on jossain määrin amerikanautoharrastaja mutta 2004 ostettiin vaimolle toyota ja siinä mielessä se on ollut positiivista, että ei niihin toyotiin ole tarvinnut remonttia juurikaan tehdä. Ameriikanromuja saa harrastaa kyllä ihan riittävästi vaikka ei haluaisikaan. No nyt on pihassa 5 autoa, joista 4 toyotaa. Mutta niissä kahdessa toyotassa on kyllä remonttia ja harrastamista mutta kai se 50 ja 45 vuotiaille autoille jo alkaa olla normaalia. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Isolamppusella, eli viimeisimmän mallisella Hiacella päristelty nyt parisen vuotta. On siis firman auto, ei oma. Tietysti neliveto, ja pitkä. Jos siitä ny huonoja puolia täytyy kertoa, ni onhan lavettikin ketterämpi kääntymään. Lisäksi vaihdevälitykset tosi pitkät. Olis ny edes ykkönen ja pakki nykyistä lyhyempiä, niin olisin tyytyväinen. Lisäksi se penkki on huono. Muutenki selkä reistaa, niin ei se ainakaan paranna sitä, toisinku esim. mersun ortopedipenkki tuntuu tekevän
Kulkupuoli mun mielestä ihan perus pakutasoa. Tossahan joku ~120heppaa. (Kulkee muuten 155km/h ) Traileri missä 2,5 tonnia kuormaa toki puuduttaa, mut niin se puuduttaa kaikki muutki pakut. Kaikista paras puolihan on, että ei noita ny saatana saa rikki millään. Kun ei edes kolise mikään alustassa. Paitsi kivet välillä pohjaa vasten. Vaikka kuinka kurmoottaa työmaallaki louhepenkkaa pitkin seittemääkymppiä, mitä ton käyttö pääasiassa on, niin silti täs kahden vuoden aikana on kytkin ainut mainittava remontti (ja tässä päästään niihin pitkiin välityksiin+painavaan kärryyn). Niin ja onhan Hiace lämmin auto, vaikka olis millanen pakkanen.
__________________
HJ61 MMC Viimeksi muokannut ssuvik : 14.10.2015 16:46 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kuluttihan se nyt toki... Vaan kulutus on muutenkin jännä. Mulla on nyt firmalla vuoden 2009 Transit 3,2l 200hv myllyllä (takaveto), joka on euro4-päästöluokituksen kone. Kaupunkiajossa menee 10-11 ja maantiellä reilut yhdeksän satasella. Toisena on euro5 täyttävä 2.2l 125hv, neliveto, mutta normaaliajossa takaveto. Parhaimmillan olen tainnut maantiellä päästä jonnekin 11,5-12 kulutukseen ja kaupunkiajossa palaa 15-20 ajotavasta ja vuodenajasta riippuen... Molemmissa sama puolikorkea ja pitkä koppa ja kuormat nelikossa huomattavasti vähemmän kuormaa yleensä.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuokin kulutus on sellainen, mistä kaikilla on omat mielipiteensä Joidenkin mielestä enempi heppaset koneet vie enemmän ja joidenkin mielestä pienempi heppaset Faijan nelikko audeissa ainakin isolla koneella vei tuntuvasti vähemmän kuin pikku koneella Asunto knaussissa täys-alkovi versiona fiat;in isoimmalla koneella ei vauhti motarilla saksassa mäkeen hidastunut, mutta kulutus kun alko olla päälle 27L niin tuli höllättyä vauhtia ![]() Tutulla ny nelikko hiace ajossa ja manasi, ettei tahdo taipua ja kulutus on järkyttävää verraten turbolliseen t-4 volkkariin Ite mitä syncrolla ajellu, niin ei sen kulutus ero etuvetoseen ollut mahdoton, niin vähäinen ettei
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=estate;1256153]Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa
![]() Meillä uudesta asti ollut takaveto vm.1995 78-heppanen hiace otti sillon melko uutena mittariin pitkän suoran jälkeen 155km/h, että varmaan kaukana todellisesta (mittarivirhe huomioiden) 140km/h:sta, ehkä hiukan ylikin. Vielä tänäkin päivänä siihen saa jonku 140 suht helposti mittariin. Enää muutamaan vuoteen en oo enää viitttiny rääkätä vanhusta ihan viimeseen huippunopeutaan. Varmaan tarpeeksi pitkällä suoralla saattas vielä mittariin se 150 saadakin. Että tämä on sitten ihan faktaa, eikä unelmia Luulis kai näiden uudenpienkin pääsevän ainakin samaan?
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=PH75;1257980]
Lainaus:
Tosin transitissa oli 4-vaihteisen perä mutta vaihdettu tiheämmälle perävälitykselle tarkoitettu 4+2 loikkariloota ja pumppuakin ruuvattu niin, että ainakin savua tuli. 2,4 york, esikammiokone. Minun mielestä transitti ei kyllä 140km/h kyllä kulkenut mutta taisi siinä mittarikin loppua ennen sitä. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
six kun ei toiminut.. sai olla jatkuvaan korjaamolla... eikös ne ole kuitenkin ajoon tehdy tai ainakin tarkoitettu?
tojotalla on paras takuu joten se auttoi valinnassa...
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Orwell tulee ? | karisa | Linkit | 10 | 06.03.2014 19:28 |
| nyt tulee | Teppo2 | Chit-Chat | 1 | 01.07.2008 02:16 |
| M: Hilux/Hiace/LJ70 2.2l ja 2,4l UUSI jakohihna | akke | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.08.2007 15:17 |
| Maailmanloppu tulee! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:05 |
| Nettimikro tulee! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:40 |