![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eihän hiacessa ole ikinä ollut muuta hyvää kuin tekniikan kestävyys. Muutenhan se on ihan susipaska.. kamalampaa pakettiautoa saa hakea, jollei nyt sitten Ducatoon ole viehättynyt. Se on vieläkin pahempi pohjanoteeraus ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuoha on samannäköinen ku 80luvun hiacet
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samannäkösiä on ollut Afrikassa ajossa jo ikuisuuden......
Eli mikä tossa on uutta ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Totta,ite oon ransitilla ajanu( ei hyvä) ja Fiat/psa konserin vehkeillä,Rellut ja Nissani on samaa kuraa ja Ooppeli ihan yhtä perseestä. Mese ja wolkkari on kai parhaita koko pakettiauto arsenaalista,tosin ne on isompia paitsi portteri joka ei oo hiasen veronen tekniikaltaan vaikka ajoltaan parempi ku vanhemmat hiaset. jos uus hiase jatkaa siitä mihin edellinen jäi ni se on parempi ku ykskään tän hetkisistä,portteri on sen ehkä ainoo kilpailija. Onhan se hiaseki paska mut muut on vielä paskempia vai onko mulla jääny jotain huomaamatta? Siks vaan ku jossain vaiheessa pitäs tietää mikä paku seuraavaks duuni autoks.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt vaihtoivat takuuseen tojotaan jonkun osan rattiakseliin kun alkoi pitämään rahisevaa ääntä. Muuten toiminut jopa vesikeleissä Ranskalaisuudestaan huolimatta. (yhden kerran lätäkköön ajaessa alkoi valittamaan laatikon sähköistä, mutta poistui buuttaamalla).
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itse ajelin vuosikaudet 2006-vuoden 90hv vaparihiacella käytännössä kaikki ajoni ja tykkäsin autosta ja ajettavuudesta. Ajettavuutta on moni haukkunut, mutta työautona on ollut useampi Sprinter ja nyt on Transitteja ja voin käsi sydämellä väittää, että Hiace on 140km/h nopeudessa motarilla huomattavasti huolettomampi ja vakaampi ajettava, kuin Sprinter ja Transit. Ahdashan se oli, kun itellä melkein pari metriä mittaa. Uuteen nelikkoHiaceen olisin sen taannoin vaihtanut, mutta tavaratilakin oli liian pieni ja kun jotain varusteita lisäsi, niin nelikkotransitin sai samalla rahalla.
Takaveto mersuun ja transittiin verrattunahan tuo kirkalukollinen haisie meni talvellakin melkein mihin vain. Ainoa miinus tuolla moottorilla siitä, että luistot loppu talvella kun joutu vaihtaan kakkoselta ylöspäin... ![]() Mersuilla meni hermo, kun 40tkm kohdalla vaihdettiin moottoria ja 30tkm kohdalla tehtiin jo toista laatikkoremonttia. Ja se ruoste. Hiacea ei tarvinnut ikinä viedä lavalla ja Transiteillakin sittemmin on päässyt aina perille. Yhdelläkään sprinterillä ei ikinä päästy ensimmäistä tuhatta kilometriä ilman parin päivän remonttia vehossa...
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, Viimeksi muokannut Mts2 : 11.10.2015 23:23 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Enkä ole kyllä itse yhdelläkään Hiacella ajanut missä olisi kovin kehuttavat ajo-ominaisuudet. Muinoin tuli ajettua niitä viimeisimpiä Hiaceita mitä sai kilpiin. Oli siinä jopa 500km mittarissa kun sain sen ajoon. Oikeasti paskempaa autoa sai hakea. Vantaalta kun ajoi Tampereelle päin niin selkä oli jo kipee Hyvinkään kohdalla. Perse ihan puuduksissa Riihimäen kohdalla. Ehkä ne toitsun surkeasti suunnitellut penkit joillekin toimii, mutta paskempia penkkejä saa oikeasti jo hakea. Tai ehkä jos tykkää tappi perseessä ajella niin miksei tuo Hiace siinä toimi. Eikä se D4D moottori kovin kehittynyt ollut. Järkyttävä kulutus, eikä se edes kulkenut mihinkään. Takaisin kun tuli trailerin kera missä oli auto niin joka hemmetin mäkeen se paska ryytyi. Sitten se Hiacen neliveto. Se mitään nelivetoa koskaan ole nähnytkään. Sillä paskalla jäi jumiin paikkoihin mihin edes vajaa vetoisella ei jää. Myöhemmin sama reissu T4 koppasella Transportterilla sujui huomattavasti paremmin. Ei ne Transportterin penkit maailman parhaat ole, mutta ei ollut selkä kipeä tai perse puuduksissa. Polttoainettakin kului huomattavasti vähemmän kuin Hiacella. Pelkästään tuolla kulutus erolla makselee jo aika paljon huoltoja. Ei ryytynyt yhteenkään mäkeen. Auton ympäri kääntäminen ei myöskään vaatinut jalkapallokenttää, kuten Hiace vaatii. Transportterin mittarissa oli kuitenkin jo 450tkm ja silti paljon parempi peli kuin tuollainen uusi Hiace. Toitsulle sopisi hyvin mainoslaukseenksi "Toitsu, kun et tiedä paremmasta". |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa
![]() Itse olen ajellut Transiiteilla, haisuilla, Transportereilla ja Boxereilla. Karmein kiikku, laiskin ja isoruokaisin noista on haisu. Vaikka 80-luvun vapari transistori on olevinaan lussu niin vapari haisu se vasta tuhnu onkin, eikä edes d4d ole juuri sen pirteämpi. Ja ajoltaan jopa vanha ÄlliTälli eli LT24 on parempi. Ergonimia on haisussa tuntematon, haisukuskit tunnistaakin Notredamen kellonsoittajan ryhdistä ![]() Firmaan hommattiin jokunen vuosi sitten asentajille vertailuun Boxereita, Transiitteja ja haisuja. Haisut jäi nopeasti seisomaan pihaan kun kukaan ei halunnut ajaa niillä. Vuoden ikäisenä alkoivat kukkia, meni takuuseen eli ylimaalasivat paskan päälle. Yhdestä meni kone 75 tkm ajettuna, toisesta turbo samoilla metreillä, kolmas kesti lähes 130 tkm ennenkuin laukesi. Neljän vuoden ikäisenä edes niekerit eivät halunneet ostaa niitä, kai ne romumies kävi hakemassa. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kuluttihan se nyt toki... Vaan kulutus on muutenkin jännä. Mulla on nyt firmalla vuoden 2009 Transit 3,2l 200hv myllyllä (takaveto), joka on euro4-päästöluokituksen kone. Kaupunkiajossa menee 10-11 ja maantiellä reilut yhdeksän satasella. Toisena on euro5 täyttävä 2.2l 125hv, neliveto, mutta normaaliajossa takaveto. Parhaimmillan olen tainnut maantiellä päästä jonnekin 11,5-12 kulutukseen ja kaupunkiajossa palaa 15-20 ajotavasta ja vuodenajasta riippuen... Molemmissa sama puolikorkea ja pitkä koppa ja kuormat nelikossa huomattavasti vähemmän kuormaa yleensä.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, |
#11
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=estate;1256153]Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa
![]() Meillä uudesta asti ollut takaveto vm.1995 78-heppanen hiace otti sillon melko uutena mittariin pitkän suoran jälkeen 155km/h, että varmaan kaukana todellisesta (mittarivirhe huomioiden) 140km/h:sta, ehkä hiukan ylikin. Vielä tänäkin päivänä siihen saa jonku 140 suht helposti mittariin. Enää muutamaan vuoteen en oo enää viitttiny rääkätä vanhusta ihan viimeseen huippunopeutaan. Varmaan tarpeeksi pitkällä suoralla saattas vielä mittariin se 150 saadakin. Että tämä on sitten ihan faktaa, eikä unelmia ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
six kun ei toiminut.. sai olla jatkuvaan korjaamolla... eikös ne ole kuitenkin ajoon tehdy tai ainakin tarkoitettu?
tojotalla on paras takuu joten se auttoi valinnassa...
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Orwell tulee ? | karisa | Linkit | 10 | 06.03.2014 19:28 |
nyt tulee | Teppo2 | Chit-Chat | 1 | 01.07.2008 02:16 |
M: Hilux/Hiace/LJ70 2.2l ja 2,4l UUSI jakohihna | akke | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.08.2007 15:17 |
Maailmanloppu tulee! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:05 |
Nettimikro tulee! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:40 |