![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() itsekin tuota kokoluokkaa arvoin ja päädyin thyi tojotaan. Siinä oli paras takuu ja sattu esittelyauto hyvillä varusteilla ja sopivalla hinnalla kohille. Tuli siis 163 heppanen automaatti Proaasi. Nyt 50tkm mittarissa. Takuuseen meni rattiakselin nivel, muuta ei ole vielä hajonnut.. sähkötkin on toimineet vaikka Ranskalaiset ovatkin ![]() Ja tojo tuntui paremmalta ajaa kuin tuo foorti.
__________________
Jeep ISORY |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä on huikea n.400km kokemus uudesta Transitista. Se oli tuollainen pitkä ja korkea malli. Käväsin sellaisella Tampereella. Mittarissa oli n. 5000km kun sain sen ajoon. Ohjaamo oli ihan täynnä kaikenmoisia nappeja. Puolistakaan tiennyt mitä kaikkea ne tekee. Radiosta tuli huomattua että se on todella onneton esitys tai sitten antenni ei vaan ole kiinni? Se vaan rätisi koko ajan, eikä tahtonut mitään kanavia löytää. Motarilla oli kyllä todella hyvä peli ajella. 100 vauhtia ajelin cruise päällä. Ajotietokoneen mukaan kulutus oli Tampereelle päästyä 6.8l/100km. Eli menee myös melko pienellä, koska tuo ei ole mikään ihan pieni auto. Tuulikaan ei tuntunut ottavan siihen. 100 vauhdista se kiihtyi vielä ihan hyvin kun rekkoja ohitteli. Hieman kyllä itseä ihmetytti, että kummallakin puolella peileissä sijaitsevat vilkut oli kerännyt kosteutta sisään. Apparin puolella tais olla melkein koko vilkku veden alla..
Veikkaan ettei Ford edelleenkään hirveästi sijoita tuohon ruostesuojaukseen. Se kannattaa teettää jos meinaa vähänkin pidempään Fordia pitää. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Euro NCAP-testejä:
Transit Custom (2012): https://www.youtube.com/watch?v=67TIikRQR9o Citroën Jumpy/Fiat Scudo/Peugeot Expert/Toyota Proace (2012): https://www.youtube.com/watch?v=GYvONLPNr3k
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Just tuli 50k rullattua omaan työautoon.
On kyllä jees, 125hv, lyhyt/matala. Isoll kirkoll rullatessa peilien taitto napista säästää hermoja, ja peilejä. Menee hyvin tavaraa konttiin ja etupenkin alle, lastaustilan muovikaukalo lattialla pikkasen petollinen talvella. Mutta erittäin hyvä jos joutuu raskaita paketteja tai kuormalavoja kiskoa ees taas, liukuu hyvin. Tosi hyvin lokeroita ja säilytystilaa hytissä. Ei lopu muki/pullotelineet kesken. Sähkölämmitteinen tuulilasi ihan paras keksintö. Ei oo talvella enää tarttenu skrabaa, poistaa mahdollisen huurun myös todella äkkiä tuulilasilta. Kerran jätti tielle, tankkivarusteen väitettyä että menovesi loppu(puoli tankkia jäljellä, computer says no!). Tämä hoidettiin takuuna nätisti ja äkkiä. Kyllä jäänyt erittäin hyvä fiilis, mukava ajaa ja tosiaan hyvin varusteita. Varsinkin hintaan nähden. Nelivetoisena kun saisi.... E:radiokin kuuluu kuin unelma! Enkä mä nyt tiedä onko tuolla kojelaudassa enemmän nappeja kun missään muussakaan 2000 luvun autossa. Viimeksi muokannut Juippa : 14.10.2015 20:31 Perustelu: Radio |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Konalassa autoliikkeen kohdalla ainakin Transitin kyljessä on isot mainostekstit 4x4. Näkyy hyvin tielle. Kaippa sitä nykyään nelivetona saa? Sitä en tiedä saako kaikkia malleja. Tuo mainospeli on pitkä ja korkea malli.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Isompaa Transittia saa etuvetona, takavetona tai nelivetona, tonniluokan Transit Customia vain etuvetoisena.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kävin kokeilemassa ransettia moottoritiellä ja taajamassa. Hyvältä tuntui ajaa.
Kutosvaihde ei taida olla Suomen nopeusrajoituksiin tarkoitettu? Mittarinopeutta 105-110 ja kone kiertää noin 1600. Tyhjä auto, mutta alkaa olla väännön ja koneen äänien perusteella sellaisella rajalla, ollaanko jo alikierroksilla siinä tuulenvastuksessa. Kun nosti mittarinopeuden 120 paikkeille, veti mukavammin ja vastasi kaasuun selkeästi puhdikkaammin. Tiedä sitten sen mittarivirheestä, kun ei tullut gps:ää mukaan. Silti tuntuu olevan turhan pitkä perävälitys täkäläisiin rajoituksiin, jos on tarkoitus ne kaikki kuusi pykälää hyödyntää. Kun jätti kutosen käyttämättä, meni oikein mukavasti ja tomeran tuntuisesti kaikissa tilanteissa. Näkyvyys oli käytännön tilanteissa hyvä. A-pilarit ei pahasti tehneet katveita. Koeajoautossa oli oikean liukuoven ikkuna. Se ikkuna auttaa juuri silloin, kun kääntyy risteyksessä oikealle. Hytin takaikkunan ja sen sivuikkunan läpi näkee, mitä takaviistosta on tulossa. Ilman sitä sivuikkunaa jää kevyt liikenne aika katveeseen oikealle kääntyessä. Laajakulmaisempi oikean puolen sivupeili auttaisi samassa asiassa. Prooeissi pitää käydä seuraavaksi kokeilemassa.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Custom Culture 2014 | Ex_inkkari | Linkit | 2 | 16.02.2014 13:58 |
Kiinnostusta Custom jakolaatikkoon? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 15.03.2012 20:51 |
Ostettu custom prätkä | Nostokurki | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 21.02.2012 18:42 |
Myydään custom moottoripyörä | jupe69 | O/M/V Muut | 0 | 06.03.2009 10:14 |