![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ahaa, vaikuttaa siis jo testatulta tapaukselta ![]() ![]() Taidan kumminkin käydä tutustumassa, kun Toyo-kauppa on ruokareissulla ihan matkan varrella.
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Customiin verrattuna ei kannata, toi PSA/Toyota tuote on jo ikivanha, myyty jo -07 lähtien.
Eikä muutenkaan kovinkaan vakuuttava laite ole Fordiin verrattuna, pieni, matala, Toyotaa tosin tais saada vain pitkänä versiona, mut ei paljoa auta. Tässä meillä kun näitä molempia huolletaan, niin tulleet tutuiksi ja Customin alkuvaivat jo hiottu poiskin muutaman vuoden aikana. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jep, proo-aasia en huoli, ja koska en oo saanu customia vielä, niin "joudun" ajelemaan sillä "isommalla" v.2010 mallin heikkotehoisimmalla (85hv), lyhyellä, mutta korkealla tavaransiirtimellä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kävin frouvan kanssa koeajolla. Siis ProAcea koeajamassa
![]() Kyllähän prooeissi ihan hyvin ja vakaasti kulki. Ei mitään ihme kiemurtelua urissa eikä muutenkaan mitään selkeästi heikkoa ominaisuutta. Sivutuulta ei moottoritiellä ikävä kyllä tänään juuri ollut, eli se tuuliherkkyys jäi testaamatta. Rengasmelu tunki kabinettiin voimakkaammin kuin ransetissa. Matalammalla istutaan ja tietä katsellaan kuin ransetissa. Puhtia löytyi riittävän tuntuisesti, mutta kaasun liikerata on sen verran pitkä, että pitää muistaa painaa lappu lattiaan asti, eikä jäädä ihmettelemään. Ransetissa oli polkimien liikeradat lyhyemmän tuntuiset. Vääntöä tuntuu kuitenkin proeississä olevan vähemmän. Mittaristossa hieman häiritsi se, että oli merkitty nopeus 90 ja 110km/h ja ne käytetymmät 80 ja 100 piti sihdata siitä välistä. Tai sitten mittarivirhettä on sen verran, että antaa mennä niillä 90/110 nopeuksilla. Eipä muistanut taaskaan ottaa gepsiä mukaan ![]() Prooeississä kun on kuutonen laatikossa ja mittarinopeutta 100-105, niin kone kiertää noin 2000. Vitonen nostaa samassa vauhdissa kierroksia n. 500. Kutonen on käyttökelpoisemman tuntuinen vaihde kuin ransetissa. Pelkääjän paikan penkit oli ihan inasen leveämmän tuntuiset kuin ransetissa. Prooeissin käsijarrukahva on vasemmalla, kun ransetissa oikealla, kuskin kyynärnojan alla. Pron penkkiväli kuskin ja keskipaikan välillä on kapea. Ehkä apparien penkit siksi on saatu vähän leveämmäksi. Tavaratilan puolella ei isoja eroja ollut muuten, mutta ohjaamon takaseinän muodostama "pahka" sikaosaston puolelle tuntui olevan prooeississä isompi kuin ransetissa. Jos sivuovesta pitää lastata trukillla lava sisään, rajoittaa se pahka täysleveän lavan korkeutta.
__________________
Jukka |
#5
|
|||
|
|||
![]() Kyllä Fordilla pärjää
Ääni Transit Customille
![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Prooeissi ja ransetti suht samoilla tehoilla ja varusteilla, samaan vaihdokkiin tarjottuina olisi hinnan eroa n. 2 tonttua, tojo halvempi.
Näillä näkymin olisin silti vielä Transit-mies, mutta pitää kuunnella ensin muitakin kuljettajia. Saas nährä...
__________________
Jukka |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pikaisesti kattelin nettiauton ilmoituksia molemmista, niin vaikuttais näin "Transit-lasien" läpi katsottuna voorti säilyttävän paremmin jälleenmyyntiarvonsa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sorry, ei ole kahta tonttua, laskin muutamat varusteet vertailussa väärin
![]() Kyllä Transit olisi silti enemmän omaan makuun, mutta katsotaan nyt miten käy.
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sano sitikka vaan, tai pösö. Tojoo nähnykkään mokoma.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on mulle töihin uusi Transu tilattu; Ford Transit Custom Trend, 125hv M6 (L2H1, eli pitkämatala).
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minkä verran voortilla on toimitusaikaa?
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 11.11.2015 10:30 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Muutama viikko ja firma otti leasing-auton, kun se on niin paljon huolettomampi ja kalliimmaksihan se tietysti tulee, mutta eipä oo mun pussista pois.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Me päädyttiin sitten 125hv L1H1 Limitediin. Tulee kuulemma joskus vuoden vaihteen tienoilla.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Custom Culture 2014 | Ex_inkkari | Linkit | 2 | 16.02.2014 13:58 |
Kiinnostusta Custom jakolaatikkoon? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 15.03.2012 20:51 |
Ostettu custom prätkä | Nostokurki | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 21.02.2012 18:42 |
Myydään custom moottoripyörä | jupe69 | O/M/V Muut | 0 | 06.03.2009 10:14 |