Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2015, 18:42
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
SJ410 takaperään asennettiin lock-right, joka oli uusi. Perän rattaat oli ihan hyvässä hapessa. Lukko kiinni ja koeajolle: lukko paukkuu ihan pirusti suoraan ajettaessa, mitä se ei tietty saisi tehdä. Mutkassa paukkuu enempi ja veto päällä kenties vielä enempi. Eli ihan kun joku hakkaisi lekalla taka-akseliin. Lukittuu kyllä kuten kuuluukin. Otettiin lukko uudestaan auki ja hyvältä näytti osat. Uudestaan kasaan ja sama juttu, paukkuu mennessään. Pyörien laakerit on kunnossa, samoin kardaanit. Ja se pauke siis korvakuulolla tulee perästä.

Onko siellä liikaa vai liian vähän välystä ? Tai jotain muuta ?

Edit: niin ja jouduttiin koneistaan poskirattaista millin siivut pois kun ei muuten olisi osat mahtuneet kasaan. Kuin myös akseliputki on pikkusen taipunut kaarelle
Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.


Viimeksi muokannut SptV : 11.09.2015 18:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2015, 21:15
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.

Tietysti, olen tietoinen että tän hetkinen banjo on mutkalla mutta enhän mä nyt sitä tähän osannut yhdistää. Kiitos. Täytyy oikaista tai hommata uudet kuoret jos ois lukko vielä kelvollinen.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2015, 06:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.
Eli sulla nimen omaan paukutti suoraan ajettaessa ? Tota akselia on pitänyt oikasta jo tovi mutta kai se on nyt laitettava työlistalle.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2015, 09:22
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Eli sulla nimen omaan paukutti suoraan ajettaessa ? Tota akselia on pitänyt oikasta jo tovi mutta kai se on nyt laitettava työlistalle.
Juurikin näin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2015, 21:27
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 642
Perusasetus

Minulla on edessään moinen lukko kanssa ja meinaa olla koko ajan päällä vaikka ei ole väännätystä päällä, onko se ihan normaalia. Eihän se nyt paras mahdollinen lukko sinne eteen nyt ole mutta semmoinen nyt kuitenkin. Jossain vaiheessa vaihdoin muistaakseni TML vetarit eteen ja alkoi ääntämään ja huomattiin että lyhyempi vetarit oli 5mm liian pitkä ja painatti ristitappiin, otettiin 5mm pois ja hiljeni. Nyt vielä pitkäpuoli lyhentämättömänä mutta ei kyllä äännäkkään mutta voiko lukon jatkuva päällä olo johtua jos se toinen puoli nojaa sinne ristitappiin?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2015, 12:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tänään oikaistiin lämmittämällä suikan akselia suoremmaksi ja johan alkoi lukko toimimaan kuten sen kuuluukin. Ihan suoraksi ei saatu mutta riittävästi kuitenkin, koska ajossa lukko toimii OK.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2015, 18:30
Korsto Korsto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.06.15
Sijainti: tampere
Viestit: 28
Perusasetus

Tojon ljiin 8"perään asennettu lockright lukko sorvia apuna käyttäen. Mistä johtuu kun lukko ei aukea normaali maantie ajossa, on koko ajan päällä tällä hetkellä 100prosenttisesti. Välillä kuuluu pari naksahdusta perästä risteykseen käännettäessä mutta ei silti avaa lukkoa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki samurain etuperän lock-right ongelmia ja kysymyksiä I.I Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2012 21:19
Suzuki Jimny Quick Lock / Lock right 1510 poskiratas ongelma Smäkä Tekniikka & Jutustelu 0 29.09.2011 23:17
suzuki huolia sutsuki410 Tekniikka & Jutustelu 7 08.09.2008 21:10
Kattolämmityksen kanssa huolia... FinnDRZ Chit-Chat 5 06.02.2007 07:44
M: Lock Right (Qvick Lock) LJiihin tai Hiluxiin Rassi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 19 14.06.2006 11:46


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).