|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Lock rigth huolia/kysymyksiä?Onko normaalia että loivasti kaartaen ajettaessa meinaa lukko takertua kiinni ja pienen paukkeen kanssa avautuu sitten, kyseessä suzukin 413 akseli ja tarina ei kerro että mikä numeroinen lock rigth on kyseessä. Pelkään pahoin että se on 1510 ja 410 akselissa se kesti kokonaisen 2 kuukautta. Antakaa hyvä mieli ja kertokaa että 413 akseliin ei saa sitä 1510 mallia.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#2
|
||||
|
||||
410 mallissa on 1521 ja 413 mallissa 1510.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
okos toi 1510 malliltaan semmoinen missä käytetään tasauspyörästön omia pikku rattaita?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#4
|
||||
|
||||
Ja minulle on käsiin kulkeutunut Lock Rightin malli 1532-LR. Mihinkähän tuokin lukko tulis kuulua? Oletus mulla oli, että suzukin samuraihin sen saisin mutta taidan olla väärässä. Olisko täällä joku nokkelana ja selvittäs mihin tuo oikeasti käy!??
Jos jotain varmaksi tiedän niin ainakin sen, että tuossa pyödällä oleva lukko käy 26-poorisiin vetareihin. Google antaa minulle kyllä vastauksia "suzuki 6.9 Sidekick" jne,jne.
__________________
BMW 320d -02 kesä: -08 Bandit 1250S SUZUKI SAMURAI -89 Viimeksi muokannut Sampza : 05.07.2013 11:59 |
#5
|
||||
|
||||
Öö-täh? Eikö sinulla ole jo vastaus siihen. Sidekick eli Vitaran taka, tarkemmin vm. 89-95
|
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
Njoo käsittääkseni on "lukossa" koko ajan ja kääntäessä hyppii hampailta yli jos ristitappi ei pakota piukkaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Palalukot ei ole mitään kemppilukkoja, vaan suunniteltu niin että niiden pitäisi päästää renkaat pyörimään eri tahtiin kääntyessä silloin kun ei ole kauheasti vetoa päällä. Toki se silloin lukossa on jos menee lapikas pohjassa mutkassa, vaikka sitten loivemmassakin Toiminnassa eri palalukkojen välillä on eroa, Detroit locker on yllättävänkin sivistynyt käännöksissä kunhan hammaskosketus on kohdallaan. Lunchbox lockerit on sitten Detroittiin verrattuna enemmän tai vähemmän huonompia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
No sekö suomen murteella tarkottaa tuo sidekick vitaran perää. Anteeksi maalaisuuteni. --> Myydään vitaran lukko halvalla...
__________________
BMW 320d -02 kesä: -08 Bandit 1250S SUZUKI SAMURAI -89 |
#10
|
||||
|
||||
Sori, kirjoitin vähän enpzäselväksti. Otetaan siis uusiksi: Eli Vitaraa myydään osassa päin mailmaa Sidekick mallinimellä, ja tuo 1532-LR on vuosimallien 1989-1995 taka lukko.
|
#11
|
||||
|
||||
paljo on halpa? mua vois kiinnostaa!
|
#12
|
||||
|
||||
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112476
Ylläolevasta linkistä löytyy minun näkemys halpaan käyttämättömään lukkoon.
__________________
BMW 320d -02 kesä: -08 Bandit 1250S SUZUKI SAMURAI -89 |
#13
|
||||
|
||||
SJ410 takaperään asennettiin lock-right, joka oli uusi. Perän rattaat oli ihan hyvässä hapessa. Lukko kiinni ja koeajolle: lukko paukkuu ihan pirusti suoraan ajettaessa, mitä se ei tietty saisi tehdä. Mutkassa paukkuu enempi ja veto päällä kenties vielä enempi. Eli ihan kun joku hakkaisi lekalla taka-akseliin. Lukittuu kyllä kuten kuuluukin. Otettiin lukko uudestaan auki ja hyvältä näytti osat. Uudestaan kasaan ja sama juttu, paukkuu mennessään. Pyörien laakerit on kunnossa, samoin kardaanit. Ja se pauke siis korvakuulolla tulee perästä.
Onko siellä liikaa vai liian vähän välystä ? Tai jotain muuta ? Edit: niin ja jouduttiin koneistaan poskirattaista millin siivut pois kun ei muuten olisi osat mahtuneet kasaan. Kuin myös akseliputki on pikkusen taipunut kaarelle
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 11.09.2015 17:36 |
#14
|
||||
|
||||
Meillä oli silloin ne pikkurattaat kuluneet eli terävöityneet niin että puri lock rigthin poskiin niin tiukkaan että paukutti, ei väliä ajoiko kiihdyttäen tai kaasua hölläten. Kun saatiin paremmat pikku rattaat niin pauke loppui ja naksutti nätisti mutkaan ajettaessa, mutta ei kerro jos suoraa ajettaessa paukkuu koko ajan. Nykyisessä perässä lock rigthin kanssa rupeaa olemaan samaa oiretta ja välillä suoraan ajettaessakin paukauttaa ja päästää lukon auki että auto oikein hetkellisesti nytkähtää. Nämä oireet oli meillä onko vastaavaa?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
||||
|
||||
Mitään suurta eroa ei huomattu rattaissa uusiin ja vanhoihin silmämääräisesti mutta ajo oli huomattavasti mukavampaa. Tiedä sitten kasattiinko jotenkin eri tavalla mutta jos tähän löytyy porsaanreikä ni pääsisin itsekkin halvemmalla
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä. Viimeksi muokannut SptV : 11.09.2015 18:45 |
#18
|
||||
|
||||
Tietysti, olen tietoinen että tän hetkinen banjo on mutkalla mutta enhän mä nyt sitä tähän osannut yhdistää. Kiitos. Täytyy oikaista tai hommata uudet kuoret jos ois lukko vielä kelvollinen.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#19
|
||||
|
||||
Eli sulla nimen omaan paukutti suoraan ajettaessa ? Tota akselia on pitänyt oikasta jo tovi mutta kai se on nyt laitettava työlistalle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#20
|
||||
|
||||
Juurikin näin.
|
#21
|
||||
|
||||
Minulla on edessään moinen lukko kanssa ja meinaa olla koko ajan päällä vaikka ei ole väännätystä päällä, onko se ihan normaalia. Eihän se nyt paras mahdollinen lukko sinne eteen nyt ole mutta semmoinen nyt kuitenkin. Jossain vaiheessa vaihdoin muistaakseni TML vetarit eteen ja alkoi ääntämään ja huomattiin että lyhyempi vetarit oli 5mm liian pitkä ja painatti ristitappiin, otettiin 5mm pois ja hiljeni. Nyt vielä pitkäpuoli lyhentämättömänä mutta ei kyllä äännäkkään mutta voiko lukon jatkuva päällä olo johtua jos se toinen puoli nojaa sinne ristitappiin?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#22
|
||||
|
||||
Tänään oikaistiin lämmittämällä suikan akselia suoremmaksi ja johan alkoi lukko toimimaan kuten sen kuuluukin. Ihan suoraksi ei saatu mutta riittävästi kuitenkin, koska ajossa lukko toimii OK.
__________________
Tumpula Racing Team |
#23
|
|||
|
|||
Tojon ljiin 8"perään asennettu lockright lukko sorvia apuna käyttäen. Mistä johtuu kun lukko ei aukea normaali maantie ajossa, on koko ajan päällä tällä hetkellä 100prosenttisesti. Välillä kuuluu pari naksahdusta perästä risteykseen käännettäessä mutta ei silti avaa lukkoa?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki samurain etuperän lock-right ongelmia ja kysymyksiä | I.I | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2012 21:19 |
Suzuki Jimny Quick Lock / Lock right 1510 poskiratas ongelma | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.09.2011 23:17 |
suzuki huolia | sutsuki410 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.09.2008 21:10 |
Kattolämmityksen kanssa huolia... | FinnDRZ | Chit-Chat | 5 | 06.02.2007 07:44 |
M: Lock Right (Qvick Lock) LJiihin tai Hiluxiin | Rassi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 19 | 14.06.2006 11:46 |