Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1826  
Vanha 19.08.2015, 23:04
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Omassa XJ:ssä kävi sillä tavalla, että vakaaja joskus katkesi. Silloin 4,5" korotusosat oli käytännössä uudet (jouset, iskarit, tukivarret puslineen, panhardin kiinnitykset korjattu) vielä ja maastossa niillä ei ollut juurikaan ajettu. Katsastuskonttorin pihassa sitten odotellessa huomasin tuon vakaajan katkenneen... Eli ei sillä silloin juuri mitään vaikutusta ollut. Ajelin kyllä aiemmin ihan tietoisesti tiellä vakaaja irroitettuna testimielessä, eikä silloinkaan havaittavaa vaikutusta ollut sillä, normaaleilla tuollaisella autolla käyttämilläni nopeuksilla, eli ihan tavan maantievauhdeilla.

Toki nykyään samassa autossa vaikutus on isokin, kun ne samaiset osat on kaikki löystyneet / kuluneet.
Vastaa lainaten
  #1827  
Vanha 20.08.2015, 07:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Uutena varsinkin takalehdet on niin perhanan jäykät, että ne voi hyvinkin pitää auton kallistelut tehokkaasti kurissa. Kun lehtipakat ja vieterit on ajettu sisään muutamien metsäreissujen jälkeen, niin meno on ihan erilaista. Itsellä ei XJ:ssä aikanaan 3.5" pakat joustaneet juuri yhtään metsässä (ei ollut tankin panssaria, vetokoukkua eikä järeää puskuria), piti laittaa ensi alkuun takakonttiin parisataa kiloa hiekkasäkkejä ja käydä venyttelemässä autoa että sai paikat elämään

XJ:ssä oli sekä 3.5" korotussatsilla - uudet etu- ja takajouset, kaikki uudet tukivarret, uudet ohjausosat, uusi panhardi - vakaaja auki kallisteli reilusti enemmän. Myöhemmin vaihtui 4.5" vietereihin, taakse eri pakat (OME:n 2.5" pakat, RE:n 3.5" pakat oli mielestäni vähän turhan jäykät) + pidemmät riiput + pieni korotus jousipetiin, ja pitkät tukivarret. Kallisteli vakaaja auki tiellä ihan selvästi edelleen. Takavakaaja oli irti alusta asti.
ZJ:ssä jos otan etuvakaajan auki (takavakaaja on koko ajan kiinni), auto tuntuu mutkissa kuin ajaisi hyytelömaton päällä. Vakaaja kiinni ei kallistele enempää kuin mitä voi 3" korotetun 2 tonnia painavan auton kuvitella. Uskaltaa ihan huolella ajaa mutkatielläkin reilumpaa vauhtia Autossa on kaikki uudet/ uudistetut tukivarret, panhardit on 100% kunnossa, uusi ohjaus, yms.


On oikeasti aika käsittämätöntä, jos ei halkaisijaltaan 28mm:n vakaajan aukiolemista huomaisi kierrejousilla olevassa korotetussa autossa mitenkään XJ:ssä takalehdet hieman tukevoittaa verrattuna ZJ:hin, mutta ei paljon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.08.2015 08:02
Vastaa lainaten
  #1828  
Vanha 22.08.2015, 23:11
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Onkohan kuinka tyypillistä sisävalojen kytkimien kytkeytyminen itsestään pysyvästi? Viime syksynä syttyi toinen takapenkin kattovaloista ajossa eikä sammunut kuin polttimon irroituksella. Eilen piti sitten autoa siirtää ja akut oli ihan tyhjät. Käyntiin irtoakulla ja äsken sitten huomasin akkujen ollessa latauksessa, että nyt palaa se toinenkin eikä sammunut kuin smalla keinolla... Miten ihmeessä nuo voi itekseen pysyvästi syttyä?! Nyt oli vielä auto seisonut varmaan kuukausia...
Vastaa lainaten
  #1829  
Vanha 23.08.2015, 18:46
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Onkohan kuinka tyypillistä sisävalojen kytkimien kytkeytyminen itsestään pysyvästi?
On tyypillistä...mulla molemmat takaovet painokatkaisija rikki ja valot kokoajan päällä...etsin ite ensin vikaa muualta.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1830  
Vanha 23.08.2015, 19:09
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mistähän tuota lähtis ettimään vikaa, -91 HO ja kylmänä kun räkäsee käyntiin ni tyhjäkäynti aivan helvetin korkeella ja välillä katkoo, eli ei meinaa kestää käynnissä. sit kun on lämmenny niin pyörii kun enkeli? eihän tuo ny sillee crossivehkees merkkaa paskaakaan, vaikkei pyöris tyhjäkäyntiä mut mietin et kekeilymieles ois leimannu ku muuten suht ehjä auto
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #1831  
Vanha 23.08.2015, 20:56
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Bensatankista bensalähdöt tihkuttaa bensaa jostain läpi, onko muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa uus pumppu/anturiyhdistelmä?

Suolaisen hintaisia näin pikaisen googlauksen perusteella... :/
Vastaa lainaten
  #1832  
Vanha 23.08.2015, 21:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Bensatankista bensalähdöt tihkuttaa bensaa jostain läpi, onko muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa uus pumppu/anturiyhdistelmä?

Suolaisen hintaisia näin pikaisen googlauksen perusteella... :/
Rockautosta Boschin pumppu? Ei ole ihan järkyttävän hintainen sentään, ja on laadukas
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1833  
Vanha 23.08.2015, 21:37
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Rockautosta Boschin pumppu? Ei ole ihan järkyttävän hintainen sentään, ja on laadukas
No eipä ole tosiaan hinnalla kirottu..

Mutta, vuoto on tuossa jossain kuvan punaisella laipalla. Pumppu toimii muuten hyvin, mutta tuosta laipasta tihkuttaa. Tuota laippaa ei vissiin saa erikseen?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	XJpumppu.png‎
Views:	162
Size:	40,1 Kt
ID:	62758  
Vastaa lainaten
  #1834  
Vanha 23.08.2015, 21:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
No eipä ole tosiaan hinnalla kirottu..
Tuleehan siihen toki lähetyskulut, ja sen päälle tulli (~5%) + alv. lisäksi. Mutta silti ihan kelpo hinta.

Lainaus:
vuoto on tuossa jossain kuvan punaisella laipalla. Pumppu toimii muuten hyvin, mutta tuosta laipasta tihkuttaa. Tuota laippaa ei vissiin saa erikseen?
Tietääkseni ei saa.. on kiinteä osa pumppupakettia? En nyt tosin muista ihan ulkoa, on jokunen vuosi kun olen viimeksi syventynyt XJ:n tankin sielunelämään tarkemmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1835  
Vanha 23.08.2015, 22:44
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
No eipä ole tosiaan hinnalla kirottu..

Mutta, vuoto on tuossa jossain kuvan punaisella laipalla. Pumppu toimii muuten hyvin, mutta tuosta laipasta tihkuttaa. Tuota laippaa ei vissiin saa erikseen?
Ton saa korjattua vaikka tinaamalla. Pinnat vaan kunnolla puhtaaksi teräsharjalaikalla ja sit pilli käteen. Kolme-neljä vuotta sitten tuli samat oireet korjattua
Vastaa lainaten
  #1836  
Vanha 24.08.2015, 19:21
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

uudelleenkaapelointeja


Joopa, alkaa olee aika hapokkaan näköstä toi johto ja vielä akkua vaihtaessa loppuu pituuskin kesken taktisesti.

Minkäs pituset ja mitenkä paksut kaapelit tarviin, jos haluisin uusia XJ:n akkuun liittyvät paksummat kaapelit muuttamatta systeemin topologiaa kovin paljoa?

Vähäsen siis lisämittaa jotta voi jatkossa sovitella paikalle millon mitäkin akkuja ja paremmat kengät.

Mistä näitä kaapeleita ja kenkiä kannattais hankkia?
Vastaa lainaten
  #1837  
Vanha 25.08.2015, 08:10
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

niitä nyt saa vaikka motonetistä, maattojohtoja ja virtajohtoja eri paksuuksina ja mittoina, valmiiksi päiden kanssa. ite oon käyttäny ulkotiloihin käytettävää (masto) virtakaapelia 50mm^2 niin ei lopu kyky kuletella virtaa kesken :P mut hiukan overkill, joku 25mm^2 kykenee viemään jeepin tarviiman starttivirran tuon matkan eli sen puoli metriä enemmän kun riittävästi. ja hintakin on ihan toinen köyhemmät (myös mie) kerjää kuormurimiehiltä vanhoja starttikaapeleita ja pätkii niistä puristellen päät itte
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #1838  
Vanha 26.08.2015, 10:20
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
niitä nyt saa vaikka motonetistä, maattojohtoja ja virtajohtoja eri paksuuksina ja mittoina, valmiiksi päiden kanssa. ite oon käyttäny ulkotiloihin käytettävää (masto) virtakaapelia 50mm^2 niin ei lopu kyky kuletella virtaa kesken :P mut hiukan overkill, joku 25mm^2 kykenee viemään jeepin tarviiman starttivirran tuon matkan eli sen puoli metriä enemmän kun riittävästi. ja hintakin on ihan toinen köyhemmät (myös mie) kerjää kuormurimiehiltä vanhoja starttikaapeleita ja pätkii niistä puristellen päät itte
Nii jos osaisin ulkoa että mitkä päät ja minkä pituset niin oisin varmaan mennyki kaupasta jo piuhat, mutta kun en osaa ja siksi kysyin.

Omaan ajatusmaailmaan sopii esivalmisteet ihan hyvin siinä missä pitkästä tekeminenkin.

Ajattelin vetää uuden kaapelin paikalle siinä vanhaa poistaessa ja siksi en ole ihan ensimmäisenä menemässä mallikappaleen kanssa kauppaan. Sehän ois ostaessa helpointa, mut sähkärin kokemus kertoo, että piuha menee helpoiten paikalle jos sen voi kiskoa vanhalla menemään.
Vastaa lainaten
  #1839  
Vanha 26.08.2015, 21:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ei niitä paksumpia tarvia miusta vetää väkisin mihinkään, eihän siellä ole kun startille menevä päävirta ja maatto. vitsi kun mie tajusin vähän väärin tuon siun kyssärin siis käytännössähän ne voi vaihtaa samallai kun kylmät johdot, kunhan se akun plus on irrotettu ensin. siehän voit mitata ne johot paikallaan mitä mittaa pitäs olla ja millanen liitin, sitten listan kanssa joko teet, tai haet ne tarvikkeena, näissähän ei se muutaman sentin heitto vaikuta mitään, kunhan sen ylimääräsen saa vaan johonkin pois tieltä. akun kenkähän on universaali, eli akun pää on aina sama, oli mikä vehje tahansa. en muista ulkoo, oliko noissa jotain ketunlenkkeja ala Patrol, mutta voin tarkistaa perjantaina kunhan pääsen oman XJ:n viereen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #1840  
Vanha 26.08.2015, 23:38
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Minkäs pituset ja mitenkä paksut kaapelit tarviin, jos haluisin uusia XJ:n akkuun liittyvät paksummat kaapelit muuttamatta systeemin topologiaa kovin paljoa?
Linkin takaa löytyy imperialistien mitoilla tiedot kaapeleista.
Vastaa lainaten
  #1841  
Vanha 29.08.2015, 17:55
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Linkin takaa löytyy imperialistien mitoilla tiedot kaapeleista.
Ou jea! Jotain tämmöstä kaipasin, tänks Näillä malleilla passaa käydä kattomassa josko löytyis valmiita kengitettyjä kaapeleita sopivassa mitassa vai pitäiskö sittenkin katella pitkää tavaraa ja irtokenkiä.

Haluan siis akun päähän tommosen kunnollisen akun napakengän:
http://custombatterycables.com/image...with_wires.jpg

Sille kaveriksi sitten kulloinkin tarpeellinen määrä ihan tavallisia kengitettyjä kaapeleita.

Nyt kun siis osasin vihdoin täsmentää mitä varsinaisesti haluan ni osaan tännekin kertoa, että lähinnä sopiva kaapelin pituusmitta ja paksuusmitotus kiinnostaa, niillä tiedoilla osaan sitten hakea sopivan näköstä kaupasta.

Kiitos neuvoneille, nyt pääsee eteenpäin
Vastaa lainaten
  #1842  
Vanha 13.09.2015, 06:14
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Osaako joku kertoa minkä pituinen moniurahihna on 4litrasessa xj:ssä missä ei ole ilmastointia.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #1843  
Vanha 13.09.2015, 09:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Osaako joku kertoa minkä pituinen moniurahihna on 4litrasessa xj:ssä missä ei ole ilmastointia.
1805 väittää rockauto

CONTINENTAL 4060710 Elite® Poly-V Belt; 6 Ribs / Effective Length 71" / Outside Length 71.75" EffectiveLength MM 1805 €4.77
Vastaa lainaten
  #1844  
Vanha 17.09.2015, 12:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Exclamation

FSM huoltomanuaali korjausopas


Jos kiinnostaa tehtaan huoltomanuaalit, niin tänne rekisteröitymällä löytyy useampaankin Jeeppiin FSM:t ilmaiseksi

http://jeepslimited.com/index.php
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1845  
Vanha 19.09.2015, 15:21
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Mikäköhän tuossa minun jeepissä on menny persiilleen ko kuskin puolen pyörännavasta etäisyys kaaren tasalle on 105mm ja vänkärin puolella 80mm. Tarkoitan siis raideleveyttä, etu- ja takapäähän näissä vissiin eri raideleveydellä mutta ei se varmaan nuin pitäs olla.
Vastaa lainaten
  #1846  
Vanha 19.09.2015, 19:29
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mikäköhän tuossa minun jeepissä on menny persiilleen ko kuskin puolen pyörännavasta etäisyys kaaren tasalle on 105mm ja vänkärin puolella 80mm. Tarkoitan siis raideleveyttä, etu- ja takapäähän näissä vissiin eri raideleveydellä mutta ei se varmaan nuin pitäs olla.
Akseli sivussa tai pellit solmussa. Onhan tuo mitattu niin, että paino on tavallisesti etuakselilla?

Panhard-tankohan tuon akselin paikan määrittää, joten katse sinne.
Vastaa lainaten
  #1847  
Vanha 21.09.2015, 12:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mikäköhän tuossa minun jeepissä on menny persiilleen ko kuskin puolen pyörännavasta etäisyys kaaren tasalle on 105mm ja vänkärin puolella 80mm. Tarkoitan siis raideleveyttä, etu- ja takapäähän näissä vissiin eri raideleveydellä mutta ei se varmaan nuin pitäs olla.
Meinaat siis, että etuakseli ei ole keskellä auton alla? Onko korotettu?

Jos on, ja vielä alkuperäinen panhardi paikallaan niin siinähän se syy on. Etuakseli siirtyy enemmän kuskin puolelle autoa korottaessa -> pitää kompensoida säädettävällä panhardilla tai akselin kiinnikkeen kiinnitysreiän paikkaa vaihtamalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1848  
Vanha 21.09.2015, 21:47
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Meinaat siis, että etuakseli ei ole keskellä auton alla? Onko korotettu?

Jos on, ja vielä alkuperäinen panhardi paikallaan niin siinähän se syy on. Etuakseli siirtyy enemmän kuskin puolelle autoa korottaessa -> pitää kompensoida säädettävällä panhardilla tai akselin kiinnikkeen kiinnitysreiän paikkaa vaihtamalla.
Joo ja on korotettu. Panhardista en tiä sanoa onko alkuperänen mutta tuo akselihan on juurikin vänkärin puolella mulla enemmän ja äkkiseltään katottuna siitä oli säätö ihan tapissa joten ei siirry kuskin puolelle kuin uudella kiinnitys reiällä.

Niin ja pellit ei oo solmussa ja mitattu ihan paino akselilla.

Viimeksi muokannut Patajumi : 21.09.2015 21:49
Vastaa lainaten
  #1849  
Vanha 22.09.2015, 06:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Alkuperäisessä panhardissa ei ole säätöä.. eli tuskin siellä alkuperäinen on. Toisaalta ei minulla ainakaan ole tullut vastaan säädettävää panhardia, missä ei säätö riittäisi akselin keskittämiseen..

Kuva auttaisi asiaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1850  
Vanha 22.09.2015, 08:32
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Joo ja on korotettu. Panhardista en tiä sanoa onko alkuperänen mutta tuo akselihan on juurikin vänkärin puolella mulla enemmän ja äkkiseltään katottuna siitä oli säätö ihan tapissa joten ei siirry kuskin puolelle kuin uudella kiinnitys reiällä.

Niin ja pellit ei oo solmussa ja mitattu ihan paino akselilla.
uus kiinnitysreikä ei ratkase mitään, homma on et sen reijän paikkaa siirretään. panhard ottaa koko akselin sivusuuntasen voiman vastaan, eli syytä olla tukevahko sit ko alat siirtämään ja jos autolla on tarkotus ajaa mettäs ni tee kerralla riittävän tukeva, hakeevat muotoonsa ja särkyyvät mehtäkäytössä aika heleposti..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:38 (GMT +2).