![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aateltiin jossain vaiheessa korjata asiaa:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kyllä roto-sisulla sataseen pääsi, valmettikoneisilla hieman helpommin..
Leukuissa oli se 90 asteinen mutkaputki ja valmetissa 45 asteen kulmassa oleva pakotorvi.. En tiiä selittykö se ääniero sillä vai millä
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nyt on taas vähän Protoa roplattu... Sen kunniaksi puolustusvoimat järjesti tänään ohimarssin verstaani ohi. Kalustoa oli 20-25 kpl. Paseja, Maseja, Eemeleitä jne Sisuja, ja lisäksi muutama Lantikka, Hilux, ja G-Wagen. Kyllä siellä päitä kääntyili, ja muutama lapa nousi pystyyn, kun huomasivat minun oman maanpuolustus ajoneuvon keskellä pihaa. ![]() Sitten siihen Leylandin ruiskupumpun sielun elämään. Tarkastin ajoituksen, ja jos oikein tulkitsin englantilaisten tekemiä merkkejä, niin paikallaan on. Kaasuvipun stoppari ruuvia kiersin aukipäin, ja saman tein kaasupolkinen rajoitin pultille. Soitin oikein ammattimiehelle, entinen työkaveri, ja kysyin että mihinpäin sitä Minimecin sopparuuvia pitäis kiertää? Käski kiertää kierros aukipäin, lisää syöttöä noin 20%, ja kokeilla sillä. Näinhän minä sitten tein... En ole vielä ehtinyt tien päälle, mutta pihassa kun siirsin autoa, ja vähän kaasuttelin, niin eroa on. Kone ottaa enempi kierroksia, ja pukkaa enempi mustaa. Eli oikein hyvällä lykyllä voisi kulkeakin paremmin? ![]() Kojelaudassa ei toimi oikein mikään mittari paineilmaa lukuun ottamatta. Joten polttoaineen kulutusta on vähän vaikea laskea... Kävimme heinäkuussa Jämijärvellä, ajoimme (google mapsin mukaan) 100 km, ja sitä varten tankkasin 60 litraa tiisseliä. Nyt alkoi kiinnostaan, että paljonko tuo härveli vei tien päällä ainetta, kun melkein koko ajan kaasu pohjassa ajoimme? Tyhjensin tankin, ja ainetta tuli tasan 35 litraa. Eli Jämin keikan kulutus oli 25 litraa satasella. Kuulostaa melko normaalilta minun korvaani, pelkäsin pahempaa kulutusta, koska vetoja oli niin huonosti. (Ennen Jämiä tyhjensin tankin vanhasta aineesta, siksi tiedän paljonko siellä oli tarkalleen dieseliä). Mittareista puheen ollen, korjasin moottorin lämpö-sellaisen. Jossain armeijan varikolla, varuskunnassa tai ties missä, on laitettu 60 mm VDO lämpömittari kojelaudan päälle. Ja siitä oli ennen kesää 2003 vielä rikottu lasi päältä. Nyt vuosien saatossa joku nuoriso-huligaani, (toden näköisesti meidän perheestä kotoisin?) on vienyt vielä neulankin mittarista. Kaivelin omia varmuus varastoja, ja löysin 50 mm VDO lämpömittarin, joka oli oikein 24V malli..! Perhana, kerrankin löytyy oikeata tavaraa nurkista. Laitoin sen paikoilleen kunnollisella kiinnikkeellä, ja sehän alkoi toimimaan. Hyvä hyvä, moottorin lämpöjä on mukava seurata pitkissä nousuissa. Vanha isompi VDO oli kiinnitetty varsin luovalla popniitit+alumiinilevy+pakoputken klemmari ratkaisulla... Epäilen että mittarin lasi on rikottu, kun klemmaria on kiristetty liikaa. Mutta ammattimies on ammattimies.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
10 päivää sitten spekuloin tuota pumpun ruuvaamista, ja sen vaikutusta suorituskykyyn. Nyt voin todeta, että viritys onnistui, ja teho jopa nousi. ![]() Heinäkuussa laite kulki nelosella vain 61, ja nyt helposti 71. Nyt on helppo pitää viitosella tasaista nopeutta välillä 60-85. En kokeillut huippuja, mutta varmaan sataa kulkisi? 91 vilahti kerran navigaattorissa, kun otin vauhtia isoon mäkeen. Ja ne mäet noustaan isommalla vaihteella ylös, se on suuri parannus. Eli nykyinen suorituskyky on tälläistä: https://www.youtube.com/watch?v=-Kojdul-EdY Moottori pelasi kuin mikä, mutta jakolaatikko lämpiää pitemmällä reissulla liiaksi. Kuolasi huohottimesta, ja taitaa stefatkin nyt vuotaa, perkele. Täytyy kehitellä sinne lisää öljytilavuutta (vakiona 3.5 litraa), jäähdytintä, jotain. Lyhyemmillä reissuilla, alle 50 km, pärjää kyllä. Ostopalstalla huhuilin lavan osia, tai kokonaista varaosa lavaa. Kutunjuusto-tiimin Ossi otti yhteyttä, ja teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Siinä lava nyt möllöttää oman verstaan pihassa. Suuret kiitokset vaan Ossille.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Näyttikö tossa alun ratavideon mutkissa, et kumi vois lipsahtaa vanteelta vai kuin lujaa ne päällä pysyy
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Autohan oli Jan de Rooyn kaksi moottorinen DAF 80-luvun lopulta. Molemmille akseleille oma 11 litrainen 500 hv kone. Ohittivat aavikolla Ari Vatasen 405 pösön, vauhtia silloin 210 km/h...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Eipä ole mitään erityisen speciaalia tapahtunut Sisu-rintamalla, mutta jotain pientä...
Tämä kuva oli jo toisaalla näytillä. Saksasta, ebayn kautta ostettu nosturi on laitettu lavan kulmaan. Nostimen alla on 12 mm rautalevystä leikattu lappu, joka on pulteilla ja parilla hitsipalolla kiinni lavan rungossa. Kuvan kokeilussa kuormaa noin 160 kg. Nosturiauton kunniaksi otettu 2 kpl karhu olut. Aikaisemmin jo huomasin, että latausjännite on melko matala... Ilman kuormaa 27.6 V ja valojen kanssa 27.2 V, noin. Aloin tutkimaan asiaa vuoden 1969 Leyland-kirjasta, ja tajusin, että lataussäätimestä on mahdollista valita latausjännite. Kätevää ja näppärää. Englantilaiset ovat tehneet jo 60-luvulla elektroonisen lataussäätimen, Japanialaiset käyttivät tolppareleitä vielä 20 vuotta sen jälkeenkin. ![]() Menin verstaalle, ja kurottauduin lavan alle moottorin viereen. Johto olikin MED + navassa. Siirsin sen HI + napaan, ja latausjännite nousi sillä tempulla 0.5-0.6 V. Nyt aletaan olemaan oikealla uralla. Laturi ja startti ovat muuten merkkiä Butec, nyt jo unohduksiin painunut Brittiläinen laatumerkki. Oikeasti laadukkaita osia, paljon parempia kuin pimeyden ruhtinaan (Lucas) tuotteet.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| suzukin tuunausta | oska80 | Maasturiprojektit | 39 | 20.01.2015 23:18 |
| Suzukin ja Pajeron Tuunausta | offipete | Maasturiprojektit | 5 | 15.10.2007 18:59 |
| Suzuki Jimnyn tuunausta | MiggoVilkastus | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.06.2007 08:07 |
| Venäläistä tuunausta.. | samisami2 | Chit-Chat | 3 | 15.02.2007 11:23 |
| stRangen "tuunausta" | pee | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.09.2006 21:07 |