![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() hyvä hyvä hyvä! *applause*
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos kiitos, olihan siinä vähän sellaista seikkailun tuntua, kun isolle tielle lähdettiin ajamaan.
![]() Sellainen huomio tuli jälkikäteen, että kone ei kierrä kunnolla. Ajoimme 4 vaihteella 62 km/h, ja 5 vaihteella 84 km/h, ja alla kuitenkin vakiota isommat pyörät. Eli kone kiersi vain 2200-2300 rpm. Ja sen kuuluisi kiertää vakiona vähintään 2600 rpm. ![]() Kierrosluku- ja nopeusmittari eivät toimi, mutta navigaattorin mukaan sain nopeuden, ja moottorin kierrosluvun laskin. Seuraavaksi tarkistan pumpun ajoituksen, ja sen kuinka hyvin kaasuvipu aukeaa polkimen painalluksesta. Tilapäinen ilmansuodatin on melko pieni, sekin saattaa vastustaa. Kone puski pientä mustaa savua, vähän voisi vielä pumppua ruuvata...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tääkin ollu Leylantilla? Ei se sen kovempa kyllä kuljekkaan tasamaalla... Sit kun laittaa esim. Pajeron lavalle, niin alusta muuttuu tosi mielenkiintoisen kiikkeräksi mutkissa :P
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olen armeijassa ajanut alakuvassa olevalla vapari-Leukku Sisulla toista sataa kilometriä tunnissa.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aateltiin jossain vaiheessa korjata asiaa: ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä roto-sisulla sataseen pääsi, valmettikoneisilla hieman helpommin..
Leukuissa oli se 90 asteinen mutkaputki ja valmetissa 45 asteen kulmassa oleva pakotorvi.. En tiiä selittykö se ääniero sillä vai millä ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Nyt on taas vähän Protoa roplattu... Sen kunniaksi puolustusvoimat järjesti tänään ohimarssin verstaani ohi. Kalustoa oli 20-25 kpl. Paseja, Maseja, Eemeleitä jne Sisuja, ja lisäksi muutama Lantikka, Hilux, ja G-Wagen. Kyllä siellä päitä kääntyili, ja muutama lapa nousi pystyyn, kun huomasivat minun oman maanpuolustus ajoneuvon keskellä pihaa. ![]() Sitten siihen Leylandin ruiskupumpun sielun elämään. Tarkastin ajoituksen, ja jos oikein tulkitsin englantilaisten tekemiä merkkejä, niin paikallaan on. Kaasuvipun stoppari ruuvia kiersin aukipäin, ja saman tein kaasupolkinen rajoitin pultille. Soitin oikein ammattimiehelle, entinen työkaveri, ja kysyin että mihinpäin sitä Minimecin sopparuuvia pitäis kiertää? Käski kiertää kierros aukipäin, lisää syöttöä noin 20%, ja kokeilla sillä. Näinhän minä sitten tein... En ole vielä ehtinyt tien päälle, mutta pihassa kun siirsin autoa, ja vähän kaasuttelin, niin eroa on. Kone ottaa enempi kierroksia, ja pukkaa enempi mustaa. Eli oikein hyvällä lykyllä voisi kulkeakin paremmin? ![]() Kojelaudassa ei toimi oikein mikään mittari paineilmaa lukuun ottamatta. Joten polttoaineen kulutusta on vähän vaikea laskea... Kävimme heinäkuussa Jämijärvellä, ajoimme (google mapsin mukaan) 100 km, ja sitä varten tankkasin 60 litraa tiisseliä. Nyt alkoi kiinnostaan, että paljonko tuo härveli vei tien päällä ainetta, kun melkein koko ajan kaasu pohjassa ajoimme? Tyhjensin tankin, ja ainetta tuli tasan 35 litraa. Eli Jämin keikan kulutus oli 25 litraa satasella. Kuulostaa melko normaalilta minun korvaani, pelkäsin pahempaa kulutusta, koska vetoja oli niin huonosti. (Ennen Jämiä tyhjensin tankin vanhasta aineesta, siksi tiedän paljonko siellä oli tarkalleen dieseliä). Mittareista puheen ollen, korjasin moottorin lämpö-sellaisen. Jossain armeijan varikolla, varuskunnassa tai ties missä, on laitettu 60 mm VDO lämpömittari kojelaudan päälle. Ja siitä oli ennen kesää 2003 vielä rikottu lasi päältä. Nyt vuosien saatossa joku nuoriso-huligaani, (toden näköisesti meidän perheestä kotoisin?) on vienyt vielä neulankin mittarista. Kaivelin omia varmuus varastoja, ja löysin 50 mm VDO lämpömittarin, joka oli oikein 24V malli..! Perhana, kerrankin löytyy oikeata tavaraa nurkista. Laitoin sen paikoilleen kunnollisella kiinnikkeellä, ja sehän alkoi toimimaan. Hyvä hyvä, moottorin lämpöjä on mukava seurata pitkissä nousuissa. Vanha isompi VDO oli kiinnitetty varsin luovalla popniitit+alumiinilevy+pakoputken klemmari ratkaisulla... Epäilen että mittarin lasi on rikottu, kun klemmaria on kiristetty liikaa. Mutta ammattimies on ammattimies. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzukin tuunausta | oska80 | Maasturiprojektit | 39 | 20.01.2015 23:18 |
Suzukin ja Pajeron Tuunausta | offipete | Maasturiprojektit | 5 | 15.10.2007 18:59 |
Suzuki Jimnyn tuunausta | MiggoVilkastus | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.06.2007 08:07 |
Venäläistä tuunausta.. | samisami2 | Chit-Chat | 3 | 15.02.2007 11:23 |
stRangen "tuunausta" | pee | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.09.2006 21:07 |