Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.08.2015, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, kyllä tuota varmasti jossain vaiheessa alkaa ruoste raiskata vaikka mitä taikatemppuja tekisi..
Ajattelin, että vedän läpihitsattavan pohjamaalin koko levyyn + pintamaalin koko levyyn n.2cm reikien ympäriltä "ulospäin". Aloitan hitsaamaan alhaalta päin, ja aina kun yksi tulppahitsirivi on valmis, niin suhautan kotelonsuoja- ainetta perään. Ei se mikään täydellinen ratkaisu ole, mutta kelpaa minulle Tulppahitsit hion päältä tasaiseksi, levyjen tasoitus, ja sitten maalaus auton omaan väriin.

Katsotaan miten onnistuu, yritys ainakin on hyvä. En tosin koskaan ole autopeltejä maalannut, että saattaa mennä pahastikin persiilleen jos ei onnistu, niin täytyy joku palkata hoitamaan takakylkien maalaus

edit: Alkuperäinen idea oli tosiaan ruuvata RST- ruuveilla nätteissä tasaisissa riveissä kiinni, mutta kontin puolelta katsottuna homma on aika hankala. Itseporautuvilla olisi onnistunut, mutta niissä ei tahdo pitovoima riittää koska kyljessä on kuitenkin aika paljon kaarta vähän joka suuntaan. Ehkä RST- popparit olisi olleet ihan jees.. täytyy vielä miettiä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.08.2015 20:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2015, 20:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tämäkin homma on vähän edennyt.. vielä pakkelointi ja maalaus niin kuskin puoli on kunnossa. Seuraavaksi repsikan puolen kimppuun

Aloittelua - mahdollisimman vähän maalia pois alta:



Pelti kiinni!










Happopohjamaalissa

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2015, 20:51
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie en nyt oikeen hokannu kuin sie et naputellu vaan ruttua suoraksi ja silotellu sit jos mitä tartti silotella? vai olko tarkotus panssaroida tuo takakylki lisävahvikkeilla?

ainii ja kohta on noit grandin takalaseja jouten, omasta lähtee moiset pois, syynä painonsäästö
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2015, 21:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuo on se vahvistettu takakylki Pitäähän käyttöauton peltien olla kauniit ja suorat, joten tuosta itse muotoilemastani levystä pitää silotella pahimmat rupulat pois
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2015, 21:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie meinasin jo vittuilla, ettei siusta pohjien tekijäksi ole, mutta sehän ei ollu viel valmis, niin eihän keskenerästä saa arvostella?

taijat olla samanlainen isin pikku tuholainen noille pelleille kun miekin jos kerta tarttee vahvistella
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2015, 20:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Imusarjan remppaa.. eli "keggerin" pohjasta alkuperäinen totaalisen rimpula pohjalevy & tiiviste pois, ja parempaa tilalle:

..kuvassa on vihje perusmeiningistä..




Eli tähän; yleensä 5.2/5.9 Magnum- koneiden imusarjan etu- ja takanurkkien pulteista joku katkeaa. Minulla toki meni jokainen poikki Positiivisena asiana se, että nämä on aikalailla ainoat pultit mitä tässä autossa on ikinä katkennut irrottaessa. Projektista siis tuli hieman isompi kuin piti.. huomenna jatkuu operaatio kansien irrottamisella




Plenumiin oli jo imeytynyt hieman öljyä, ja tiiviste oli hyvää vauhtia menossa huonoksi:




..joten imusarjassakin oli hieman öljyä - ei kuitenkaan kovin paljoa. Olen nähnyt kuvia sellaisista mitkä on aivan mustia öljyn tahrimia paskoja Ottaen huomioon että omalla autolla on ajettu 220tkm ja kulkine on 17 vuotta vanha, niin ei voi valittaa. Onneksi tehdas ei ole laittanut tähän EGR:ää..




..ja putsattuna



Alkuperäinen imusarjan pohjalevy vs. uusi - huomioitavaa tässä se, että alkuperäisessä on pieni pokkaus ympäri + tiiviste vielä paikallaan. Uskoisin, että tuo uusi ei tule antautumaan ihan helpolla

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2015, 19:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Hermot meni perkele sylinterikansien kanssa, hintaa koneistukselle olisi tullut ja muutenkin.. noilla Moparin 5,2/ 5,9 Magnum- koneiden kansilla kun on vielä pahoja taipumuksia halkeilla, niin... noh.

.....









..samalla menee nuo; käytännössä pakko vaihtaa alkuperäiset prässätyt keinut rullakeinuihin koska noiden kansien kanssa alkuperäiset ei toimi/ kestä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 23:14 (GMT +2).