Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2015, 15:40
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Lisää keltaista


Kattoteline vielä keltaiseksi niin tulisi sopivia poikittaisraitoja...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2015, 00:03
JPe:n Avatar
JPe JPe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.12
Sijainti: 53100/00300
Viestit: 65
Perusasetus

Hattua nostan. Kyllä sie jaksat iha tosissaa painaa hommia tuon barbaran kanssa! Mielenkiinnosta. 33" insat pyöritit alle? Oliko ne kinkit samalla tuumalla?

Edit. P.s. Eihä sitä maha pahan näkösiä jeeppejä ollakkaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2015, 09:48
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

oli joo, mut ei insa menny iliman komplikaatioita ja viel pittää tehhä tillaa tuonne alle, et ne suap oikeesti pyörimään ja joustot kunnolla käyttöön.. siitä lissee "kisaraportin" yhteyvessä iltasella
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2015, 23:13
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Kattoteline vielä keltaiseksi niin tulisi sopivia poikittaisraitoja...
väri on viimesenä mielessä tän keksinnön kanssa, vaik sitä on sieltä täältä ruostesuojauksen nimissä liikennemerkkikeltasella piristettykin

tosiaan ei menny TML ihan sillai, niiku ois voinu mielikuvaharjotella, lähtiin toiveikkaasti aamusella liikenteeseen, kunnes mein kartturi hokas et suunnistuskoneen laturi ei oo autos ja eiku hakee kämpiltä sitä.. alko olla jo AIKA liki lähtöhetkee, ennen ku mestari saatiin takas laturin kanssa ja sit hokattii et meillei oo karttapohjia edes onneks sellaset sit löyty ja päästiin ihan omalla kellon lyömällä starttaamaan nopeusradalle. hommahan meni toki niiku strömsöös, eli helevetillistä sekoilua ja paniikinomasta hakemista ajoreiteissä, siihen ekalle pehmeelle, ajovirhe ja jeeppi akseleita myöten kunttaan, apparil on jalassa lenkkarit ja kartturi hokasee kans kenkävalintansa olevan ehkä hiukan kevyt, täs vaihees miulta tais tulla pari vittua ja perkeletta ko revin narua rummulta ulos mut ylöshän se sielt tuli ja sangen viel nopsasti, kiitos uuden keulavinssin joka oikeesti vetää nopsasti sit päästii ajamaan autoo säästellen sillai rauhallisen mukavasti koko ajan edeten, pari nopeempaa mäni tietty ohite, mut "taktiikkana" oli ajaa rata virheettömästi ja pitää kampe kasassa, koska kisa-aikaa tosiaan on se 15h paitti et jeeppi ei halunnu, vaan losautti spoorissa ylävesiletkun riekaleiksi ja siinäpä sit menikii muksasti hetki, täl kertaa teki jo ihan oikeesti mieli polttaa koko paska siihen spoorin laitaan, ko auto palkittee hoivasta ja huolenpidosta näikii ilosesti (tää auto on oikeest akka, sellai oikeen kunno Bitch, mikä vie siun rahat ja mielenterveyven ja ku oot tehny itsarin ni se vielki vainoo sinuu siel seuraavas olinpaikassas.. vähä niiku Exät on, kylhä työ tiijätte).. mut sit tehtiin patentti sähköteipistä ja sen päälle mailateippiä pari kerrosta, vettä koneeseen ja takas ratalle, loppu pätkä menikii suht mallikkaasti, mitä ny vähä hakemista oli vielkii reitissä jne, mut oltiin tuon Samin kans ekaa kertaa samas autos ja mein yhteispeli olt viel nii uutta et kuskilla oli välil tajuumishankaluutta navigoijan tarkkoista ohjeista huolimati
nilkuteltiin pienen tuumaustauvon jäläkeen seuraavaa ajoaluetta kohti, appari läks juosten hakemaan huoltoautoo ja kisakeskukselta sit mahollisesti löytyvää letkua tuohon kikottimeen, letku sit saatiikii ja lähettiin hakee rasteja, varsin oltiin täs vaihees se tunti, vähä toista muita jälessä. ekal alueel haahuiltiin vähä niiku ilman päämäärää, saatiin muutama onnistunu rastisuoritus ja pari hyvin ja pari vähemmän hyvin onnistunutta ojan ylitystä, tutustuttii ekaa kertaa miten jeeppi kulkee ajosilloil ja niitä sit kyl aika tiukasti loppupäivä käytettiin ku tuo keula kyntää V ojasta aivan kaiken matkaansa. tuol alueel alko sit kaikenmaaliman lämpöongelmat, kaikesta huolimati kone pukkas kuumenemaan ja sitä piti sit sammutella ja syyläriä putsailtiin kaikenmaaliman varvuilla ynnämuilla, ehkä paras muisto tuolta ajoalueelta oli se, ko mentii sellaselle suo aukolle ni siel oli vissii kaikkineen ainaki seittämän autoo, enempi ja vähempi jumis, vitust vinssin vaijerii ja narua sikinsokin ja jätkät huutaa ja koneet huutaa ja osa about ui siellä, nakattii ite uukkari ja lähettiin pyrkimään kohti kalliokkoja ja vähä kovempia ajopaikkoja muuteha se ajoalue oli oikeesti aivan perseestä, siel ei vissii ollu ku ehket viis rastia sillai et ne pysty ottaa kuivin jaloin ja karttalehen ns kovat paikat oli myös suopaskaa, mis jeeppiki kävi paris "panssarikaivannos" uimassa viis vajaa kattoa myöten, tosin uihan tuo Samikii siel ni uitettii sit tasapuolisuuden nimis jeeppikii samois haudois tuol me hukattiin aikaa ihan puhtaasti omaa typeryyttämme, ko ois pitäny vaan suoraan siirtyy seuraavalle ko näki et suotahan se.. mut aina ei osaa ajatella iha loppuun asti ja sitä luottaa karttoihin :P sit mentii navetaksi kututulle ajoelueella ja siel alko tulla jotai tulostakii, ko mein lisäks alueella oli meijän sinne tullessa vissii ainoostaan Team Red Devilin jeeppi ja siel sai ajella aikalailla rauhassa, ei tarttenu jonottaa, eikä törmäillä ennen ko vasta parin tunnin ajamisen jäläkeen ja se omas rauhas duusaaminen sopi meille kaiken parhaiten ko rasti toisesa jäläkeen otettiin, pois lukien suolammen rannas olevat, jotka näki jo kaukaa et jeeppiä ei enää näy jos sen sinne rantsuun ajaa alueel oli muuten kivasti jemmattu about kaik laput sillai, et niitä piti vähän ihan niiku oikiasti ehtiä ja muuteki se layoutti oli hauska. samoten rastitukset oli kokonaisuutenaan aika piristäviä ko siel oli sellasii pieniä kikkailupaikkoja ja aika simppeleillä keinoilla oli saatu vaikeutettua rastien ottamista ja melki joka paikas piti hetki miettiä et mikä ois fiksuin tapa ottaa pointsit kuleksimasta illan pimetessä sit tuonneki alko tulla porukkaa ja osa oli jo sen verta väsyneitä tms et alko olla sellane vittupäinen meininki ni siirryttii sit suosiolla eestä poikkeen ja toiselle alueelle, tosin siel ei sit saatu ku pari rastia ja jeeppi lopetti haluumisen taas ja takapanhardi repes irti korista lähes kokonaan ja se lopettikii sit mein leikit siihen paikkaan. tehtiin Samin kans sellane tilapäinen liinapatentti et saatiin "lukittua" akseli paikalleen et uskaltaa ajaa takas kisakeskukselle ja köröteltii sit sellasta neljää kymppiä pois ja luovuttelee kuvatuksia.. harmitti kyl ihan sikana et just auton takia homma piti pistää poikki, koska vaik porukka olt vähän jo väsy, ni jotekii meil oli aika hyvä rytmi päällänsä ja ois me ny ehket yks sijotus tuurillaan saatu petrattua jos ois saanu ajaa täyden ajan kokonaisuutena reissu oli kyl mahtava ja tuli testattua autoo aika paljon, mistää ei löytyny paikkaa, et ois loppunu esm joustot kesken ja etupään jatkuvaa kiinni raapimista lukuunottamatta alusta pelas tosi hyvin. erityisen tyytyväinen mie olen tuon takajousituksen toimintaan, keulaki pelaa juu, mut hiukan matalahan se on ja tilaa sinne tarttee..

appari oli sitä mieltä ettei se tartte nätin perseensä alle nahkajakkaraa ja täs kohtaa Barbien kohalla läks lapasesta, meinaan on sellasia ideoita auton suhteen päässä et voi rälläkkä livetä viel parissaki eri paikassa, ko pari pientä juttua mitkä aikusen oikeesti ei toimi ja mitkä pitää muuttaa, mut niistä sit vaik seuraavalla kerralla, kuhan ny eka oon pessy auton ja tarkastanu tuhot. ois meinaan se Retro aika liki ni mihkää ihan helevetillisiin talkoisiin ei voi viel ruveta tai voi jos Sami ei ennee leiki miun kanssa, ni sillo tääl on yks innokas auton tuusaaja ja appari joutavana jollekii viksulle porukalle oppipojaksi

pari kuvaa tietty pakko laittaa, eikai tää muuten toimi



jeeppimies on pohjimmiltaan kermaperse, kai?

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.08.2015, 09:01
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 307
Perusasetus

Mitenkä tyytyväinen olet ollut noihin runvan vinsseihin? Etenkin tuo evo-malli itseä kiinnostaisi. Jaksaako kuinka hyvin vetää ja onko se nyt oikiasti mallia nopea?
Sinulla jeeppi on tietysti melko kevyt ja itsellä se tulisi Lj70:sen keulille joka nyt kuitenkin painaa jotain..

onko tuossa nopeassa mallissa ja sitten tuossa evo-mallissa sitten kuin paljon eroa?

Ajattelin kysyä näin enemmän harrastavalta/vinssaavalta kun nuo myyntipuheet on aina myyntipuheita..

TML:ssäkin jouduttiin kahteen eriotteeseen tekemään remonttia tuon halpis vinssin osalta joten ne on nyt nähty.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2015, 09:20
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

onhan runvakin "halpis" mut heittamalla parempi vetokyvyltaan mita about loput kiinalaiset.. jeepi vaakattiin ennen kisaa ja painoo oli 2140kg tyhjana eli epailen et LJ on kevyempi. evo on silminnahden nopeempi kun Q malli. miinus molempiin tulee raskaasta vaihteistosta, eli evolla mielummin ajaa narun ulos kun vetaa.. kestavyydesta ei ou hajua, takanen on 2v vanha ja ollu kevyessa kaytossa, etunen naky kesti ainakin TML Trophyn
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2015, 09:46
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 307
Perusasetus

On runvakin tosiaan "halpis" mutta kun mihinkään räikkä-warniin yms ei ole varaa niin pitäisin itsekkin runvaa varteen otettavana vaihtoehtona. Ai se jeeppi on noinkin painava jotenkin minun silmään näyttää niin pieneltä/kevyeltä jopa ketterältä.

LJ painaa ilmeisesti jonkun n.1700-1800 vakiona siihen vinssit+puskurit, isompi polttoaine tankki, panssarit 38-pyörät yms niin kyllä se varmaan hyvinkin saman painaa kuin jeeppi.

Mutta kiitos vastauksesta en sotke enempää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.08.2015, 11:20
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

suap sotkee ja pittaaki kysella ja kommentoida parempi autosta tullee ko usiampi ideoimassa jeeppi on tosiaan yllattavan raskas ko lahtotilanne oli 1680kg, ni hiukan on leidi turvonnu.. ite koitin tuota runvaa ja olin tyytyvainen ni hommasin sitte toisen, kylha se warni tahi gigglepini ois makiata, vaan ku tarviaa rahhaa muuallekii.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.08.2015, 16:14
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Näin vinssiapinanan voin kyllä suositella tota runvaa.. joko q tai evo. Sähköllä ulos ajaessa saa appari ottaa ihan juoksuaskeleita et saa pidettyä narun tiukalla. Ainoa miinus minkä keksin on se et noi pyörii viel aika kauan sen jälkee ku napista laskee irti.. Toki on kyllä jokaisen nopeen vinssin(tai ainaki mitä miä oon nähny)"ongelma".. Eihän sekää varsinaisesti ongelma ole kuhan muistaa kiskoa köyttä niin kauan ku rumpu pyörii, muuten menee naru sumppuun..

Viimeksi muokannut Sami89 : 19.08.2015 16:17
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" WinChester Maasturiprojektit 133 09.09.2014 20:49
Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ WinChester O/M/V Ajoneuvot 1 14.07.2014 22:26
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" WinChester O/M/V Ajoneuvot 0 19.01.2014 12:12
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.01.2013 22:04


Sivu luotu: 17:56 (GMT +2).