![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Vaikka mun mielessa kaikki korikorotuksia yli 5cm on liika, laki sano 77mm on salittu http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 23 § Korin korottaminen runkoon nähden 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin: a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset; Sitten toi 75mm piti mene lapi.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jos siellä konttorilla on tulkittu lakitekstin "saadaan hyväksyä" niin, että "saa, mutta ei kumminkaan tartte hyväksyä"...
![]()
__________________
Jukka |
|
#3
|
||||
|
||||
|
kokeileppa mun entistä hoojiiitä
OYJ-817 otteessa 33x12,5 15" , SOA tais olla joku 50mm vielä korin korotusta. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ja mun entinen, ZBA-275, otteessa 33x12,5-15
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Siis kerrataampa vielä kerran,Korikorotus on hyväksytty kuten pitemmät riiput ne on kuulema merkitty hylätyksi sen vuoksi ettei niitä ole kirjattu uuteen rekisteriotteeseen joten sen puolesta asia on kunnossa.Mutta ongelma on noi renkaat jotka ei kelpaa vaikka ylettyvät maahanasti,Trafi on heidän mukaan hyväksynyt 33x12.5 kummit vedoten mittavirheeseen muutaman vuoden ajan mutta kolmevuotta sitten trafi on kumonnut tämän pykälän ja siksi ne enää kelpaa tämä tuli tänään selväksi neljän katsurin toteamana.En muuten viitsis aloittaa katsastusta alusta kun maksoi 187e mutta voisin hyväksyä alkuperäisen rengaskoon ja käydä jossain muualla muuttamassa noi rattaat,Olen käynyt muutamalla konttorilla kysymässä rengasmuutosta eikä heillä ole ollut mitään sitä vastaan enkä olisi tuonne mennytkään mutta kun vein auton kuorma-auton lavetilla konttorille heillä oli iso piha missä tiputtaa alas muilla on semmosia nakkikioskeja mihin ei ole isolla autolla mitään asiaa.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kun varaat ajan konttorille, saat ajaa rekisteröimättömälläkin autolla konttorille ja takaisin kotiin tai korjaamolle.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eiköhän se ole eduskunta joka säätää ja muuttaa lait eikä trafi. Vaadi siltä katsurilta päätös nähtäväksi jossa on todettu trafilla olevan laillinen oikeus muuttaa annetuja lakeja haluamallaan tavalla. Tuo 33 on ihan laillinen rengas ja vertailuna käytetään STRO:ta sekä siitähän on tojotalla olemassa laput joilla tuo 33 on sallittu hj:ssä vaikka se olisikin sen 2 mm liian suuri. Tee samalla ilmoitus trafiin tuosta konttorista ja katsurista. Siihen sulla on täysi oikeus ja vaadi rahat takasin katsastuksesta koska sen on suorittanut ammattitaidoton henkilö. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tulipa tässä mieleen, että mitenkäs se meni HJ:ssa tuon 2mm liian suuren renkaan kanssa.. eikös siihen tullut jokunen aika sitten (vuosi-pari taaksepäin?) joku homma, että tuota ylikokorengasta ei enää saisi hyväksyä kyseisellä poikkeuslapullakaan? Vai muistanko väärin?
Tuossa ylempänä kun totesin 33" renkaan olevan laillinen, muistelin että HJ:ssa vertailurengas oli joku 31" (vastaava) millä mitään ongelmaa ei olisi. Mitä tulee rengasasioihin muuten, niin kannattaisi hetki odotella muutoskatsastusten kanssa, koska rengas- ja moottorirajoihin pitäisi olla tulossa muutoksia parempaan suuntaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=Timo_L;1242678]Tulipa tässä mieleen, että mitenkäs se meni HJ:ssa tuon 2mm liian suuren renkaan kanssa.. eikös siihen tullut jokunen aika sitten (vuosi-pari taaksepäin?) joku homma, että tuota ylikokorengasta ei enää saisi hyväksyä kyseisellä poikkeuslapullakaan? Vai muistanko väärin?
Juurinäin sempä takia jäi leima saamatta kolmevuotta sitten on tämä määräys tullut voimaan, kaikki on muuten hyväksytty joten autoa ei tarvi enään konttorille raahata riittää kun menee itse papereitten kera ja näin teenkin tänään on ainakin korotukset sitten leimattu ja pääsee nauttimaan kättenjäljestä siis korjaamaan muutetaan renkaat sitten joskus kun helpotuksia tulee voimaan. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joo, siellä joku soittelee asiakseen konttoreille ja kieltää noi rengasmuutokset, mut on paljon konttoreita joilta sitä ei oo kielletty. Kannattaa muuten sit ottaa huomioon se, et raideleveys ei sais muuttua kuin 30mm, joten vanteen maksimi ET ois -35, mut leveyttä pitäs olla 8,5" tai yli. Jottei tökkää heti sit seuraavalla konttorilla siihen että raideleveys on liian leveä, jos alla on 10" et -44 vanteet |