![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eiköhän se ole eduskunta joka säätää ja muuttaa lait eikä trafi. Vaadi siltä katsurilta päätös nähtäväksi jossa on todettu trafilla olevan laillinen oikeus muuttaa annetuja lakeja haluamallaan tavalla. Tuo 33 on ihan laillinen rengas ja vertailuna käytetään STRO:ta sekä siitähän on tojotalla olemassa laput joilla tuo 33 on sallittu hj:ssä vaikka se olisikin sen 2 mm liian suuri. Tee samalla ilmoitus trafiin tuosta konttorista ja katsurista. Siihen sulla on täysi oikeus ja vaadi rahat takasin katsastuksesta koska sen on suorittanut ammattitaidoton henkilö.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa tässä mieleen, että mitenkäs se meni HJ:ssa tuon 2mm liian suuren renkaan kanssa.. eikös siihen tullut jokunen aika sitten (vuosi-pari taaksepäin?) joku homma, että tuota ylikokorengasta ei enää saisi hyväksyä kyseisellä poikkeuslapullakaan? Vai muistanko väärin?
Tuossa ylempänä kun totesin 33" renkaan olevan laillinen, muistelin että HJ:ssa vertailurengas oli joku 31" (vastaava) millä mitään ongelmaa ei olisi. Mitä tulee rengasasioihin muuten, niin kannattaisi hetki odotella muutoskatsastusten kanssa, koska rengas- ja moottorirajoihin pitäisi olla tulossa muutoksia parempaan suuntaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Timo_L;1242678]Tulipa tässä mieleen, että mitenkäs se meni HJ:ssa tuon 2mm liian suuren renkaan kanssa.. eikös siihen tullut jokunen aika sitten (vuosi-pari taaksepäin?) joku homma, että tuota ylikokorengasta ei enää saisi hyväksyä kyseisellä poikkeuslapullakaan? Vai muistanko väärin?
Juurinäin sempä takia jäi leima saamatta kolmevuotta sitten on tämä määräys tullut voimaan, kaikki on muuten hyväksytty joten autoa ei tarvi enään konttorille raahata riittää kun menee itse papereitten kera ja näin teenkin tänään on ainakin korotukset sitten leimattu ja pääsee nauttimaan kättenjäljestä siis korjaamaan muutetaan renkaat sitten joskus kun helpotuksia tulee voimaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän nuo renkaat otteeseen saa. Mutta taas on hyvä esimerkki, että soita ensin sinne katsastusasemalle ja kysy kuinka homma menee. Ne sitten puhelimessa sanoo että ei onnistu tai onnistuu. Näin minäkin aina teen kun jotain muutosta haluaa autoon. Aina soitto Matille ensimmäisenä. Jos Matti sanoo, että onnistuu niin muutos tehdään Matin ohjeiden mukaan ja Matti saa sitten myös muutoskatsastuksen suorittaa. Eikä ole ollut mitään ongelmia. Aika monessa asiassa ne ohjeistukset on hieman tulkinnan varaisia. Erittäin paljon riippuu katsurista minkälainen homma pitää tehdä. Mutta tosiaan kun etukäteen soittaa ja tekee sen katsurin haluamat muutokset ja leimaa sen auton kyseisen katsurin kanssa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on katsastettu ja muutokset hyväksytty muuten paitsi renkaitten osalta ei muuta kun kovaanajoon ja odottelemaan mitä uudistus tuo tullessaan ja alkaa soittelemaan konttoreille ketä pystyy renkaat hyväksymään.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin tai näin,mut pirun siisti ja hienosti rakennettu peli sulla
![]() E: Iiso plussa alkuperäisestä vinssistä!!!
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 11.08.2015 11:15 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
x2! Kehtaa kyllä kruisailla.
__________________
EX HJ60 TDIC -82 Joskus vielä se hodari ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
hieno siitä tuli.vinssin sait sopimaan.
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, siellä joku soittelee asiakseen konttoreille ja kieltää noi rengasmuutokset, mut on paljon konttoreita joilta sitä ei oo kielletty. Kannattaa muuten sit ottaa huomioon se, et raideleveys ei sais muuttua kuin 30mm, joten vanteen maksimi ET ois -35, mut leveyttä pitäs olla 8,5" tai yli. Jottei tökkää heti sit seuraavalla konttorilla siihen että raideleveys on liian leveä, jos alla on 10" et -44 vanteet |