Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?
Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni
Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti 
|
Riippuu autosta, rouvan Citikassa jos parkkeeraa mäkeen ja laittaa ykkösen päälle, ilman käsijarrua, ei se pysy, sen verran suurilla toleransseilla tehty bensamoottori (ei ykkösellä pysyny uutenakaan)ja kaikialla ei oo kanttareita, mitä vasten sen eturenkaan kääntää...
Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...