Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2015, 15:50
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kumma että mulla ei seitsemän Mersun kanssa ole ikinä ollu kässärissä ongelmaa. Jossain ensimmäisissä mun 123 joku oli laittanu käyttöjarrun palat nauloilla kiinni. Ne tipahti jossain siinä oli ainuut jarru ongelmat näidenkans

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2015, 16:44
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Kumma että mulla ei seitsemän Mersun kanssa ole ikinä ollu kässärissä ongelmaa. Jossain ensimmäisissä mun 123 joku oli laittanu käyttöjarrun palat nauloilla kiinni. Ne tipahti jossain siinä oli ainuut jarru ongelmat näidenkans
Tämä on muuten kumma juttu? Frouvalla on tuo I-koppainen V70 ja siinä on kans vähän sairaan maineessa oleva parkkijarru, ja naurettavahan se onkin. Mitään vaivaa sen kanssa ei ole ollut vaikka nettipalstat on "täynnä" juttuja sen kiukuttelusta. (käytetäänkin sitä aina)

Kaipa se on tuo riittämätön mitoitus joka ei kestä väärinkäyttöä-vääriä säätöjä, tahallista tai tahatonta, ollenkaan. Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2015, 17:12
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
Joo, niin hinkkaa, mikä on mun mielestä väärin, koska jo se nimityskin (seisontajarru) kertoo käyttötarkoituksen.
Miks sitä ei kokeilla niin, että ajetaan rullille, laitetaan seisontajarru päälle ja sit vasta rullat pyörimään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.08.2015, 18:19
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Joo, niin hinkkaa, mikä on mun mielestä väärin, koska jo se nimityskin (seisontajarru) kertoo käyttötarkoituksen.
Miks sitä ei kokeilla niin, että ajetaan rullille, laitetaan seisontajarru päälle ja sit vasta rullat pyörimään.
Enemmän se noin päin rasittaisi. Koska lepokitka > liikekitka

Toisaalta olisi todenmukaisempi kokeilla paikalta lähtien ja nostaa voimaa siihen rajalle asti, että voi todeta jarrujen olevan riittävät. Eli rengas ei edes pyörisi kokeen aikana.
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 08.08.2015 18:22
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.08.2015, 18:34
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Enemmän se noin päin rasittaisi. Koska lepokitka > liikekitka

Toisaalta olisi todenmukaisempi kokeilla paikalta lähtien ja nostaa voimaa siihen rajalle asti, että voi todeta jarrujen olevan riittävät. Eli rengas ei edes pyörisi kokeen aikana.
Niin, tota just tarkoitin, en vaan saanu sitä muotoiltua näppikseltä ymmärrettävään muotoon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.08.2015, 20:03
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Heh


Ja offtopiccina todettakoon että jokainen auto pitäisi sitten katsastuksessa liinalla "köyttää" lattiaan kiinni kuten dynorullilla... Muuten saattaa vaikka pompata kuten villeissä nettivideoissa... Mutta joo mikähän mahtaa audi a6:sen takajarrusatuloiden kiinnityspisteiden väli olla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.08.2015, 21:18
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

juu ei oo ongelmia ku oppii ottamaan käsjarrun pois ennen liikkeelle lähtöä ja myös käyttää sitä.

muija tuli pari vuotta sitte kaupasta kotia: "mersuun tuli joku ku ei oikeen jaksa kulkea ja haisee pahalle" jaaha sehän oli sitten helppo vika saada taas mersu kulkemaan, nappas käkän pois päältä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2015, 23:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Tämä on muuten kumma juttu? Frouvalla on tuo I-koppainen V70 ja siinä on kans vähän sairaan maineessa oleva parkkijarru, ja naurettavahan se onkin. Mitään vaivaa sen kanssa ei ole ollut vaikka nettipalstat on "täynnä" juttuja sen kiukuttelusta. (käytetäänkin sitä aina)

Kaipa se on tuo riittämätön mitoitus joka ei kestä väärinkäyttöä-vääriä säätöjä, tahallista tai tahatonta, ollenkaan. Eikös katsuri kuitenkin hinkkaa käkkärinkin rullilla, kai sen se pitäis kestää?
Se kestää siihen asti kun pitääkin, eli sen puoli miljoonaa ajoautossa joka ei ole nuorisokäytössä. Käsijarrukäännöksillä varmasti kypsyy nopeasti kun ottaa lämpöä ja pinnat on liimattu kiinni. Noissa volvon romuissa viimeinen oikeasti naurettava seisontajarru oli alle -70 100-sarjassa. Se oli jopa kunnossakin suuntaa antava.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.08.2015, 10:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.08.2015, 10:48
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
Itse ole käyttänyt aina eikä se ole ihmisenä minua huonontanut millään tavalla.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.08.2015, 11:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Kaikki eivät asu asvalttiviidakossa, missä on kanttikiviä tarjoamassa tukea
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.08.2015, 11:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
Riippuu autosta, rouvan Citikassa jos parkkeeraa mäkeen ja laittaa ykkösen päälle, ilman käsijarrua, ei se pysy, sen verran suurilla toleransseilla tehty bensamoottori (ei ykkösellä pysyny uutenakaan)ja kaikialla ei oo kanttareita, mitä vasten sen eturenkaan kääntää...

Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.08.2015, 11:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

..varsinkin, kun nykyautojen sähkökäsijarrua ei edes saa päälle jos auto liikkuu hiukankin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.08.2015, 12:15
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

automaateissa säilyny mullaki kunnossa,kun ei ole tarvista käyttää.manuaalivaihteisissa tulee käytettyä,niissä ei sit pysykkään nipussa.joskus sattuu jäämään päälle pariks metriks ku lähtee liikkeelle ja siitä se alamäki alkaa..son kehno jos ei kestä yhtään olla päällä liikkeessä.
Just paulin kans samaa mieltä,sanonukki joskus konttorilla ettei hinkkaa rumpuja kiiltäviks,ku on seisonta jarru.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.08.2015, 17:02
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Riippuu autosta, rouvan Citikassa jos parkkeeraa mäkeen ja laittaa ykkösen päälle, ilman käsijarrua, ei se pysy, sen verran suurilla toleransseilla tehty bensamoottori (ei ykkösellä pysyny uutenakaan)ja kaikialla ei oo kanttareita, mitä vasten sen eturenkaan kääntää...

Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...
Kyllä ne jarrut häipyy aika tehokkaasti, jos vaikka yhteen jarruletkuun tulee vuoto. Sama tilanne kuin jarruja ilmatessa, eli poljin painuu pohjaan. Pumppaamalla saa vähän hidastettua, mutta ei mitenkään hyvin.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mercedes-Benz G300D jussilammi O/M/V Ajoneuvot 0 25.05.2015 17:36
Ostettu Mercedes W210 SLS Pump sms1878 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2014 18:29
Myydään Mercedes-Benz E220 diesel vm. 1996 (W210) koko auto osina Syncro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.09.2013 14:42
Myyty Mercedes-Benz E270 jonetzu O/M/V Ajoneuvot 3 10.02.2012 15:16
Myyty Mercedes-Benz 300TE Pauli O/M/V Ajoneuvot 23 09.11.2010 17:14


Sivu luotu: 02:48 (GMT +2).