Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1751  
Vanha 07.07.2015, 10:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ValoMa Näytä viesti
Onko kukaan laitellut kierrejousia taka-akselille lehtien kaveriksi? Kuva toteutuksesta olis kiva, vois apinoida.
Tuossa siitä oli ylempänä puhetta.. tee niin jos siltä tuntuu, mutta itse tekisin ehdottomasti ihan jotenkin muulla tavalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1752  
Vanha 07.07.2015, 13:03
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

Kai se on vaan nöyrryttävä ja ostettava uudet pakat...
Vastaa lainaten
  #1753  
Vanha 07.07.2015, 15:16
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ValoMa Näytä viesti
Kai se on vaan nöyrryttävä ja ostettava uudet pakat...
Pohjoispohjalaisten suunnistusautossa oli lisävieterit, muistaakseni, en vaan löydä mistään oikeaa topikkia.
- Ite meinasin hommailla biltema/motonet linjasta jotku halvat ja pitkä vieterit. Tulis bumpstoppien tilalle, tai siihen paikalle.
-Viimeviikolla lykkäsin yhen, luutavasti FS Jeepin latin lisää pakkaan ja perä nous kun karhu unilta
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1754  
Vanha 07.07.2015, 16:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Edelleen ihmettelen, millä siitä perästä saa sopivasti toimivan, jos molemmin puolin lisää vieterit? Tulee joko hiton jäykkä ja/tai korkea, tai sitten pitää jättää lehtipakkaan vain tyyliin pääjousi ja ehkä yksi tai kaksi lehteä kaveriksi.

Jos kerran tuollaiseen lähtee, niin miksei sitten ihan oikeasti vaihda sinne taakse 4- linkkiä ja laita niitä pelkkiä vietereitä? Tai kuten jo aiemmin mainitsin, paria ilmapussia akselin ja koripalkin väliin. Ne ilmapussit kun ei kovin kalliita ole netistä tilaamalla, ja kiinnityskin on helppoa. Kaveriksi vähän letkua, T-haara ja autonventtiili letkun päähän. Kun tarttee perää ylös, niin ilmaa sisään huoltiksella/ kotona/ auton kompurasta (jos sellainen on), homma selvä.


No, kukin tyylillään. Kunhan tässä vain pähkäilen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1755  
Vanha 07.07.2015, 17:11
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

No en tiedä mikä on kovin kallista...Mutta Jegsiltä Airlift sarja XJ:lle lähetyskuluineen n. 500$! siihen kun vielä ALV ja tulli...No ebaysta ehkä -50$ edullisemmin. Jos hommaa tarpeksi pitkät vieterit, jotka myös löysät nii voi lyhennellä tarpeen mukaan ja juurikin sitten tarpeen mukaan lateja pois...
- Epäilyttää myös ilmapussien kesto, jos ulosjoustoja on reilusti, repeääkö jostain?

Jos ois rahaa nii ois mullakin vieterit, coilovereilla molemmissa päissä, volvon porttaalit akselit ja OM606 tuplaturbolla tai Volvo 2.9 biturbo
....Mutta kun ei oo niin pitää kehitellä muutaman kympin juttuja
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1756  
Vanha 07.07.2015, 21:44
ValoMa ValoMa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.15
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Edelleen ihmettelen, millä siitä perästä saa sopivasti toimivan, jos molemmin puolin lisää vieterit? Tulee joko hiton jäykkä ja/tai korkea, tai sitten pitää jättää lehtipakkaan vain tyyliin pääjousi ja ehkä yksi tai kaksi lehteä kaveriksi.

Jos kerran tuollaiseen lähtee, niin miksei sitten ihan oikeasti vaihda sinne taakse 4- linkkiä ja laita niitä pelkkiä vietereitä? Tai kuten jo aiemmin mainitsin, paria ilmapussia akselin ja koripalkin väliin. Ne ilmapussit kun ei kovin kalliita ole netistä tilaamalla, ja kiinnityskin on helppoa. Kaveriksi vähän letkua, T-haara ja autonventtiili letkun päähän. Kun tarttee perää ylös, niin ilmaa sisään huoltiksella/ kotona/ auton kompurasta (jos sellainen on), homma selvä.


No, kukin tyylillään. Kunhan tässä vain pähkäilen..
Mistä noi ilmapalkeet halvalla saa? Mulla tuo on vain käyttöautona niin offiominaisuuksia ei juuri tartte miettiä. Joskus roikkuu painavampikin kärry perässä, nuo ilmapussit sopis kun nenä päähän.
Vastaa lainaten
  #1757  
Vanha 07.07.2015, 21:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
No en tiedä mikä on kovin kallista...Mutta Jegsiltä Airlift sarja XJ:lle lähetyskuluineen n. 500$! siihen kun vielä ALV ja tulli..
Miksi ostaa valmis sarja, kun siinä joku vetää välistä? Tarttee kaksi sopivaa ilmapussia, pätkät sopivaa letkua, T- haaran ja sen autonventtiilin letkun päähän.

Ei varmasti ole yhtä halpa kuin kaksi halpaa kierrejousta, mutta ei siltikään älyttömän kallis. Hintahaitaria ilmapusseille on, mitä joskus huvikseen katsoin, muutamasta kympistä muutamaan sataseen.

Lainaus:
Jos hommaa tarpeksi pitkät vieterit, jotka myös löysät nii voi lyhennellä tarpeen mukaan ja juurikin sitten tarpeen mukaan lateja pois...
- Epäilyttää myös ilmapussien kesto, jos ulosjoustoja on reilusti, repeääkö jostain?
Juu, niin voi. Vietereille sitten vielä tekee kaikki muut oleelliset asiat (lautaset, ylätolpat, yms.), niin sitä tekemistä jo riittääkin. Kyllä ilmapusseja löytyy aika pitkänäkin, mitkä riittää akselin ja koripalkin välissä.

Lainaus:
Jos ois rahaa nii ois mullakin vieterit, coilovereilla molemmissa päissä, volvon porttaalit akselit ja OM606 tuplaturbolla tai Volvo 2.9 biturbo
....Mutta kun ei oo niin pitää kehitellä muutaman kympin juttuja
Kaksi sopivaa jousta muutama kymppi, romikselta ZJ:n taka- akseli ~200-300€, tukivarret joko alkuperäislaatuisena muutaman kympin, tai sitten aftermarket- mallit alkaen ~200€ sarja. Ei toki ilmaista, mutta ei niin hirveän kallistakaan.. Kyllähän lehdilläkin pärjää ihan sellaisenaan, en edelleenkään alkaisi ylipäätään turaamaan mitään ylimääräisiä jousia muuta kuin hätäensiavuksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1758  
Vanha 10.07.2015, 00:00
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Kaksi sopivaa jousta muutama kymppi, romikselta ZJ:n taka- akseli ~200-300€, tukivarret joko alkuperäislaatuisena muutaman kympin, tai sitten aftermarket- mallit alkaen ~200€ sarja. Ei toki ilmaista, mutta ei niin hirveän kallistakaan.. Kyllähän lehdilläkin pärjää ihan sellaisenaan, en edelleenkään alkaisi ylipäätään turaamaan mitään ylimääräisiä jousia muuta kuin hätäensiavuksi.
tai tulee tallivierailulle savonlinnan offroad mekkaan ja tuo fosters/heineken patterin tullessaan ja alkaa ehottelemaan ZJ akseli/tukivarsi/jousikauppoja.. loppuillasta voi maksaa hilut "muutamia kymppejä" riippuen ihan siitä paljoko briiffausjuomaa on nautittu
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #1759  
Vanha 10.07.2015, 10:45
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Puhaltimesta hävisi suurin pöhinä, muut pienemmät toimii. Liekkö sulake vai kytkin vai missä vika?
Vastaa lainaten
  #1760  
Vanha 10.07.2015, 11:38
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Puhaltimesta hävisi suurin pöhinä, muut pienemmät toimii. Liekkö sulake vai kytkin vai missä vika?
Jos olis sulake mennyt, ei toimis muutkaan nopeudet... Veikkaan että käyttökytkin viallinen, koska jos olis vastus poikki, toimis vain suurin nopeus, eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmj...03-p-2854.html , jos on 84-96 -mallinen!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1761  
Vanha 14.07.2015, 22:04
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Ei oo vielä Cherokeeta mutta pian saattaa olla.

Ei pahemmin löytyny hakemalla että onko millanen homma kampiakseli stefan vaihto? Renix 4.0 Kaveri vaan meinas et ainakin teetettynä erittäin hintava että pikku tihkutus ennemmin.

Sähkölaseja saa vähä askarrella jne pientä.
Jakolaatikon (242) ketju oli vaihdettu 3000km sitten ja pientä ääntä pitää mutta liekö uutuuttaan.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #1762  
Vanha 15.07.2015, 05:35
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Minkä kokosia renkaita uskaltas katsurille tarjota?
Onko ennen "mahollista" lakimuutosta 33x13,5 mahottomuus?
Vastaa lainaten
  #1763  
Vanha 15.07.2015, 05:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Ei oo vielä Cherokeeta mutta pian saattaa olla.

Ei pahemmin löytyny hakemalla että onko millanen homma kampiakseli stefan vaihto? Renix 4.0 Kaveri vaan meinas et ainakin teetettynä erittäin hintava että pikku tihkutus ennemmin.
Likainen, mutta ei paha.. suurin homma on saada tehtaan jäljiltä ilmeisesti betonilla kiinnitetty öljypohja ehjänä irti. Kampuran takastefoja kannattaa ostaa AINA samantien kaksi, rikot kuitenkin sen ensimmäisen lohkoon menevän puolikkaan harjoitellessa

Lainaus:
Sähkölaseja saa vähä askarrella jne pientä.
Jakolaatikon (242) ketju oli vaihdettu 3000km sitten ja pientä ääntä pitää mutta liekö uutuuttaan.
Voi olla pääakselin isot neulalaakerit entiset, mutta ei ole älytty vaihtaa.. tai sitten joku muu laakereista. EI sen ketjun pitäisi ääntä pitää uutena. Onko siellä varmasti öljyt sisällä, ja oikeantyyppiset?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1764  
Vanha 15.07.2015, 08:16
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Ei pahemmin löytyny hakemalla että onko millanen homma kampiakseli stefan vaihto?
Takastefan?? Öljypohja ja öljypumppu irti, takalaakeripukki pois ja puolet stefasta lähti mukana, yläpuolikas tuurnalla pyörähtämään ja pois urastaan ja uusi voideltuna ja oikeinpäin tilalle ja pukkiin se toinen ja paikoilleen ja öljypumppu ja öljypohja takaisin. Siinä noin karkeasti!! Öljypohjantiivisteeksi se helpoin yksiosainen: http://www.jamant.fi/tiiviste-oa1743906-p-1239.html , öljypumpuntiiviste: http://www.jamant.fi/tiiviste-amcj3172332-p-3721.html ja takastefa: http://www.jamant.fi/stefa-oa1745803-p-1022.html .
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1765  
Vanha 16.07.2015, 19:33
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Tommonen sitte tuli hankittua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178586

Kampuran takastefa tosiaan vähän vuotaa, roiskii pakoputkelle niin tulee pysähtyessä vähän haisua kun käryää, öljypohjaa tosiaan ei taida olla ikinä irroitettu

Ketjun en kyllä kuullut mitn ääntä pitävän, siistissä kunnossa ja tosi hyvä ajaa tuollaiseksi kuitenkin vanhaksi peliksi.
Asfaltilla ainakin kun ajoi niin liikkeelle lähdössä reilummalla vedolla ja vasemmalle käännettäessä reilusti samalla saattaa muutaman kerran kuulua terävä klop klop klop (ehkä takaa). Muuten ei mitn mainittavaa tullut esille.

Sähköikkunat toimii vähän miten sattuu, apukuskin puolen molemmat aukeaa mutta eivät paljoa, varmaan rasvaa. Kuskin takaikkunassa nappia painaessa nytkäys ja aukeaa sentin, mutta kuskin oven sitten ihan pimeä, täytyy tsekata.

Missäs asennossa ootte ruukannu tuota vaihteiston kytkintä pitää? pover-comfort.
Otteessa 31x10,5r15
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.

Viimeksi muokannut Korpune : 16.07.2015 20:59
Vastaa lainaten
  #1766  
Vanha 16.07.2015, 20:37
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Minkä kokosia renkaita uskaltas katsurille tarjota?
Onko ennen "mahollista" lakimuutosta 33x13,5 mahottomuus?
On.

paitti voithan sie aina hakkee erikoisluvat trafilta, 300€ (?) /laaki tuli hylätty tai hyväksytty, ammattiin esmes vedoten. mie tuurilla saattasin saaha, jos saisin trafin sedät uskomaan, että ajan työajoja jeepillä, koska yleishyödyllinen ala ja pakko päästä työntekopaikalle mettään eli eipä maksa vaivaa, tekee niinkun muutkin et mitottaa auton niiden 33" mukaan ja leimaa leimarenkailla ja ajelee sit millä ajelee siviili ja mettäkeikat.. rengasratsiassa sitten kuumottaa et selviikö konttorinäytöllä vai pamahtaako muikkari eurojen muodossa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #1767  
Vanha 16.07.2015, 22:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Asfaltilla ainakin kun ajoi niin liikkeelle lähdössä reilummalla vedolla ja vasemmalle käännettäessä reilusti samalla saattaa muutaman kerran kuulua terävä klop klop klop (ehkä takaa). Muuten ei mitn mainittavaa tullut esille.
Jos on kitkalukollinen perä ja varmasti kuuluu takaa, niin luultavasti hajonnut kitkapakka. Voi silti pitää (huonosti), mutta kolkattaa/ naksuttaa kääntyessä. Voi olla myös jotain ihan muuta


Lainaus:
Missäs asennossa ootte ruukannu tuota vaihteiston kytkintä pitää? pover-comfort.
Otteessa 31x10,5r15
Power- moodissa, aina. Niin ne on tehtaallakin kom laatikon uudemmissa ohjelmoineet. Vähemmän lootan luistatusta vaihtaessa, järkevämmät vaihtonopeudet kierrosten/ kaasun asennon suhteen, ja tuottaa vähemmän lämpöä koska ei jurnuta liian isolla vaihteella liian pitkään.

Jotkut sanoo että vie enemmän bensaa, mutta en ainakaan itse tällaista huomannut. Kulkee power- moodissa paremmin = ei tartte painaa niin paljon pedaalia = menee vähemmän menovettä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1768  
Vanha 16.07.2015, 23:41
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Kiitos vastauksista, eiköhän tuohon tuu tässä tutustuttua pikkuhiljaa.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #1769  
Vanha 24.07.2015, 11:09
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

Oliskhan täälä tietoa mitä johtoja nämä kuvassanäkyvät kaksi keltaista johtoa on....tässä paikkailen jeepin massiivista sähkö ongelmaa...kummankipuolen johtosarjat lattiassa eli vänkärin ja kuskin jalakoin alla olivat puhki ja kontaktoinhet lattiaan, kaikki muut olen jatkanu mutta nuo johot saman väriset ja toinen mennee ovhen ja toinen koetaulun alle ja näitä keltasia siis kummallaki puolen kaksi...mitoin niitä muttaei tullu mithän ja ko sain kiesin käynthin niin en hoksannu että joku ei olis toiminu...meinasin vain lyyä niphun ja unohtaa nuo mutta ko tässä nyt ollu näitä outoja sähkäri vaivoja niin tekis nyt mielen rauhaksi saaha selevää ja autohan oli jeep cherokee xj 4l HO vm92
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150724_115437.jpg‎
Views:	181
Size:	80,0 Kt
ID:	62048  
Vastaa lainaten
  #1770  
Vanha 27.07.2015, 02:06
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Mitenkäs tuo kun 4.0 Renixillä oleva XJ vaikka löisit kaasun pohjaan kun lähdet liikkeelle niin vaihtaa kaikki vaihteet n.2500-3000rpm?

Öljyjen määrää en vielä tarkastanut ja täytyy niitten laatukin edelliseltä omistajalta kysästä. Sitä TV kaapelia säädin niin vaihtoi kyllä ronskimmin ensimmäisen vaihdon mutta kierrokset ei silti nousseet sen ylemmäs. Mitenkäs se TPS?
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #1771  
Vanha 27.07.2015, 09:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Mitenkäs tuo kun 4.0 Renixillä oleva XJ vaikka löisit kaasun pohjaan kun lähdet liikkeelle niin vaihtaa kaikki vaihteet n.2500-3000rpm?

Öljyjen määrää en vielä tarkastanut ja täytyy niitten laatukin edelliseltä omistajalta kysästä. Sitä TV kaapelia säädin niin vaihtoi kyllä ronskimmin ensimmäisen vaihdon mutta kierrokset ei silti nousseet sen ylemmäs. Mitenkäs se TPS?
TPS tuon voi aiheuttaa, jos TV- kaapeli on oikeassa säädössä.

Laatikkoon kuuluu Dexron III- liemet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1772  
Vanha 27.07.2015, 13:44
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Säädin niin että se kuori sisään, sitten kaasun käyttö pohjassa jolloin puoli senttii se sitä nykäs pihalle päin sitä säätöä.

Ajattelin että kai se saisi johonkin 4-5000 kierrättää kun kaasun polkasee ja alkaa kiihdyttämään niin lähtiski johonki vai kunka porukalla toimii?

Löytyykös jamantilta TPS? Koitan tuota vanhaa vähän mitata vielä ko ne ohjeet vaan taas löydän haulla.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #1773  
Vanha 27.07.2015, 15:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpune Näytä viesti
Säädin niin että se kuori sisään, sitten kaasun käyttö pohjassa jolloin puoli senttii se sitä nykäs pihalle päin sitä säätöä.

Ajattelin että kai se saisi johonkin 4-5000 kierrättää kun kaasun polkasee ja alkaa kiihdyttämään niin lähtiski johonki vai kunka porukalla toimii?

Löytyykös jamantilta TPS? Koitan tuota vanhaa vähän mitata vielä ko ne ohjeet vaan taas löydän haulla.
Kaasu pohjassa pitäis ainakin 1-2 ja 2-3 välit vaihtua vasta punaisella, suurempia en oo uskaltanu kokeilla, kun alkaa vauhtia olemaan jo aikas paljon...

Löytyy TPS, tuossa: http://www.jamant.fi/tpsanturi-xjmj-...650-p-570.html ja se saattaa olla moottorinohjauksen puolelta kunnossa, mutta vaihteiston puoli risa, ne on erilliset ja toimii erilailla!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1774  
Vanha 27.07.2015, 19:03
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

TPS oli asennettu väärin eli kaasun vipu ei liikuttanu anturia kun oli sen klipsun alapuolella.

Sitten jos seuraavaksi ovipahveja irti, rasvailla ikkunavehkeitä (muut liikkuu kankeasti eikä auki asti, mutta kuskin ei ollenkaan.)

Kaiuttimet päivittää ja mikä sulake on tupakinsytkälle kun kaikki katsoin läpi ja olivat ehjiä. Radio sulakkeen paikka tyhjä mutta radio pelaa ja antenni nousee. Sytkälle silti saa virran kuinka vaan jos tarves mut luulis että sulakkeesta johtuu.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #1775  
Vanha 28.07.2015, 08:34
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Osaisko joku sano paljon tuossa minun jeepissä on korotusta, kun rekisteriotteessa lukee että: "Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 510mm ja takana 520mm." Ainaki rough countryn lehtijouset ja vissiin pumput tuossa näkyis olevan.

Ja löytyykö jeepeille jotaki sivua missä voi valmistenumerolla kattoa kyseisen auton varusteet?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 23:02 (GMT +2).