Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt
No en tiedä mikä on kovin kallista...Mutta Jegsiltä Airlift sarja XJ:lle lähetyskuluineen n. 500$! siihen kun vielä ALV ja tulli..
|
Miksi ostaa valmis sarja, kun siinä joku vetää välistä? Tarttee kaksi sopivaa ilmapussia, pätkät sopivaa letkua, T- haaran ja sen autonventtiilin letkun päähän.
Ei varmasti ole yhtä halpa kuin kaksi halpaa kierrejousta, mutta ei siltikään älyttömän kallis. Hintahaitaria ilmapusseille on, mitä joskus huvikseen katsoin, muutamasta kympistä muutamaan sataseen.
Lainaus:
Jos hommaa tarpeksi pitkät vieterit, jotka myös löysät nii voi lyhennellä tarpeen mukaan ja juurikin sitten tarpeen mukaan lateja pois...
- Epäilyttää myös ilmapussien kesto, jos ulosjoustoja on reilusti, repeääkö jostain?
|
Juu, niin voi. Vietereille sitten vielä tekee kaikki muut oleelliset asiat (lautaset, ylätolpat, yms.), niin sitä tekemistä jo riittääkin. Kyllä ilmapusseja löytyy aika pitkänäkin, mitkä riittää akselin ja koripalkin välissä.
Lainaus:
Jos ois rahaa nii ois mullakin vieterit, coilovereilla molemmissa päissä, volvon porttaalit akselit ja OM606 tuplaturbolla tai Volvo 2.9 biturbo 
....Mutta kun ei oo niin pitää kehitellä muutaman kympin juttuja
|
Kaksi sopivaa jousta muutama kymppi, romikselta ZJ:n taka- akseli ~200-300€, tukivarret joko alkuperäislaatuisena muutaman kympin, tai sitten aftermarket- mallit alkaen ~200€ sarja. Ei toki ilmaista, mutta ei niin hirveän kallistakaan..

Kyllähän lehdilläkin pärjää ihan sellaisenaan, en edelleenkään alkaisi ylipäätään turaamaan mitään ylimääräisiä jousia muuta kuin hätäensiavuksi.