Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2015, 21:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Dodii, muutama päivä pidetty siestaa rakentelu hommista, on syöty ja nukuttu hyvin ja etsitty mersun ohjauksen osia että sais suzukiin high steering hommat ohjaukseen pelittämään...

mersu miehiltä hankala ostaa mitään ku jostain syystä eivät ymmärtäneet että mitä osia ois hakusessa,, onneksi paikalliselta mersujen hautuumaalta löytyi 1 kpl 123 mese josta löytyi sopivat osat, kaveri hiukan kummissaan katteli ku sille selvitin että mihin nämä passaa ja mitä ne siellä tekee
[IMG][/IMG]

Näistähän ei tarvita kuin toinen apparin puolelle ja ohjausvarren päähän pieniä muutoksia, pään vaihto.

muhosperä caragelta piti hakia suskan vakio pakat eteen ja ja niihin lisätä ainakin 1 kpl lateja lisää per puoli. Omasta varastosta löytyi taakse valmiit lyhyemmät riiput verrattuna nykyisiin...

[IMG][/IMG]

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2015, 22:15
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Tänään taas puuhasteltu suzukin kimpussa,

eteen oli tarkoitus tehdä soa ja niinhän se valmistui vaan ei menny kaikki niinku strömsöössä


hommahan alkoi näin. Uusien jousipetien valmistusta 50×100 rhs:sästä


akselin irroitus ja lehtijouset pois...





Uusien lehtijousien pedit putkeen paikalleen, apparin puolelta piti irrotella se peltikäikäle pois putkesta että sai uuden pedin helpommin paikalleen ja eihän se pellinkäikäle ole siellä kiinni kuin muutamalla piste hitsillä niin ei paljoa kannata alkaa siihen päälle petiä hitsaamaan..

original lehtijouset paikalleen, akseli alle ja kiinni, jarrujen ym muitten kasaus, renkaat paikalle ja pukit pois alta, tässä vaiheessa tuli jo voittaja fiilis että nyt on maavaraa suskan alla,, tuumasta toimeen ja kahville ...


kahvilta palattua vaihdoin takapäähän pikkusen lyhyemmät riiput ja kun auton otti taas pois pukkien päältä niin joutu alkaa ihmettelee että miksi auto könöttää vieläkin keula maassa,,, no syyhän löytyi helposti, kahvin aikana keula oli lässähtäy pohjaanlyönti kumeja vasten, eli orkkis lehtijouset ei ollukkaan kovin hyvä ajatus......






huomenna sama homma uusiksi mutta vain lehtijousien vaihto takaisin calminin 3 tuuman sarjan lateihin. Kerkiää ennen katsastusta sen verran tipahtaa että ei oo liian korkea,,, vaa eipähän nuo oo ennenkään noita kovin tarkoin mittaillu.ainakaan omalle kohalle ei oo vielä sattunu normikatastuksen yhteydessä...

päivitellään taas huomenissa lisää että mitä on tapahtunu
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 27.07.2015 22:18
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2015, 22:53
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Vahvistitko ton taka akseliputken samalla kun alle laitoit, kokemusta mulla ei oo mut aika moni kaveri on puhunut että toi akseli menee banaanille jos ei vahvista sitä kunnolla.

Käänsitkö muuten etuakselista noita kääntöpalloja ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2015, 05:33
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Vahvistitko ton taka akseliputken samalla kun alle laitoit, kokemusta mulla ei oo mut aika moni kaveri on puhunut että toi akseli menee banaanille jos ei vahvista sitä kunnolla.

Käänsitkö muuten etuakselista noita kääntöpalloja ?


En vahvistanu akselia ollenkaan, 3 vuotta tuolla jo myskätty kivikossa vakio akselilla ja hyvin on kestäny

Kääntöpäihin ei oo koskettu, pyöritellään niitä sitten jos tuntuu että on tarvetta.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 28.07.2015 05:47
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.07.2015, 20:35
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Jep jep joo, nyt olis suzukissa soa calminin 3 " pakoilla tehtynä..

ohjaus systeemejä tuli rakenneltua tuossa yhtenä iltana..

ohjausvarren pää ennen modifikaatiota

[IMG][/IMG]

alempana entinen kiinnitys kohta raidetangossa, ohjausvarren päässä samalla tasolla näkyy 123 mersun ohjaus käikäle..

hyllystä sopivaa umpiputkea ja sahalla poikki oikeasta kohtaa ja sorvin kautta sovitukseen, ohjausvarren pääksi valikoutui d21 korisesta vm 88 4x4 nissanista oikean kätisellä kierteellä ja m16 tiheellä jengalla oleva raidetangonpää, sorvissa samalla kierre toiseenpäähän ja toinen pää väli adapterista jätettiin umpeen.

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

ja valmis tuote

[IMG][/IMG]

Mersun palikkaan piti tehdä kartio yläpuolelle koska alkuperäinen jäi alas, kartion tein asteittain poraamalla erikokoisilla poranterillä ja välillä niveltä sovittamalla sain oikianlaisen kartion tehtyä.

[IMG][/IMG]

tuota mersun ohjaus rautaa piti pikkuisen modailla että siitä tuli toimiva, toista kiinnitysreikää piti suurentaa millin verran ja sitten vielä pilleillä lämmittää ja pikkusen kääntää sisäänpäin ettei ohjausvarren pää pääse hieromaan renkaan kylkeen.


jtn muutakin pientä tuli puuhailtua, sisälokareista leikkelin palaa pois että moottori saisi vähän enemmän jäähdytys ilmaa..

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

etupäästä tuli leikeltyä kaikki vanhat iskarin kiinnikkeet ja pohjaanlyönti kumien paikat pois, niitä pitäs alkaa seuraavaksi rakentelemaan.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.07.2015, 20:41
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Suzukin korkus tällä hetkellä maasta kattoon mitattua 183cm ja maasta runkoaisan pohjaan on 53 cm, mitattu 31 " renkailla


[IMG][/IMG]
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2015, 06:38
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.649
Perusasetus

no perkele nyt isompaa rengasta?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kierrejousi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tyylikästä rakentelua Byrocrat Linkit 13 24.08.2012 20:27
Hiluxin rakentelua -71 Maasturiprojektit 10 06.04.2008 15:00
suzukin rakentelua .. longfiedteam Linkit 2 10.01.2007 19:38
Rakentelua helpotetaan? pyyvama Tekniikka & Jutustelu 2 17.02.2005 22:32
Rakentelua paapu Tekniikka & Jutustelu 0 15.08.2003 09:09


Sivu luotu: 20:45 (GMT +2).