![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Toi nostoakseli on paaljon helpompi, halvempi ja yksinkertaisempi toteuttaa jäykällä akselilla kuin retkukeulan osilla. Noita puimuriakseleita on ihan missä tahansa kuorma-autossa mihin se on haluttu, ei ole mitään tiettyyn tarkoitukseen olevaa autoa mihin sen saa. Aloittajan kyssäriin, eikö tuo onnistuisi tavan jakolaatikolla minkä asentaa väärin päin, eli voima menee sisään takakardaanin lähdöstä, kolmannelle akselille voima menee sisäänmeno akselilta ja tokalle etuakselin lähdöstä. Esimerkiksi NP205 askilla saadaan se irti kytkettävä akseli, ja toisaalta NP203 askilla saadaan lukittavalla keskitasauspyörästöllä varustetta teliveto, ei sit pännää niin kovin vastaan tiukassa käännöksessä ku lukko on auki.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 25.07.2015 12:24 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ideahan alkaa kehittyä, kun porukalla pohtii ja alkaahan näitä systeemejä löytymään, kun oikein ravistelee.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja taitaa olla niin, et 2 piiristä ei saa muuttaa 1+1 piiriseksi joilloin alkuperäisakselit ois etupiirissä ja teli takapiirissä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo jakolaatikko väärinpäin rakenne on vanha juttu, muistaakseni oli 90-luvulla toteutettu K30 Chevyyn tuolla rapakon takana. Yritin kaivella k.o lehteä missä se on esitelty, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Mutta tuossa Chevolet D60 6x6:ssa esimerkki (17. kuva) miten kolmannen akselin kardaanin ujuttaa perille.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Range Roverin suomenkielisen korjausohjekirjan AKM 4082, sivulta 90.00.04, löytyy tuollainen teksti josta ei todennäköisesti ole hiluxin kanssa mitään apua:
![]() Onha noita tehty vetävälläkin akselilla, mutta tuossa ei siitä ole mainintaa...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
muuten kyllä idea kuulostaa hyvältä, mutta mitä etuja sillä on että saa erivauhtia pyörittää eri akseleita? keppejä ois hytissä ku lentokonneessa ja aina miettiä mikä mihinki vaikutti
![]() itse tekisin semmosen laatikon ihan normaalin jakolaatikon perään millä saa takakartaanin haarotettua. ketjuvälitys ja öljykylpy sinne niin se kestää kyllä iät ja ajat siellä eikä tule pöljän painava. toki saahan se painaa ku on lisäakseli sitä kannattelemassa ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo ketjuvedon toteuttaminen kieltämättä olisi se helpoin temppu, mutta edelleen tekisin homman mieluiten hammaspyörävälitteiseksi. Minä kun en ole mikään ketjufani. Riittää, että mopossa niitä saa aina sillointällöin tiukkoa.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
#8
|
||||
|
||||
![]()
mopon ketjuissa ei vaan ole voitelua. oikee ketju kotelossa öljyn kans kestää kyllä maaliman tappii.
isoin homma siinäki on tehä kunnollinen laatikko jos aikoo sopusuhtasen kokosen siitä. melkeen pakko koneistaa lootusta levyt missä ois akseleille laakerien paikat. kaupan laakeri yksiköillä taitaa koko kasvaa isoksi.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei hitto. En mä tiennytkään että tämmösiäkin on tehty ![]() https://www.google.fi/search?q=6+whe...iw=320&bih=408 Taas on tänään opittu jotain uutta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Ilmapussit kierrejousien sisään | Rompe1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.07.2009 20:56 |
ei pääse sisään | Rekisteröimätön | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 15.02.2009 18:25 |
bj40 jossa 3b kone, mistä laturi? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2008 23:40 | |
Sisään ajo kilometrit.. | Maastorauta | Chit-Chat | 6 | 04.01.2007 20:55 |
Kumpi tärkeempi sisään vai ulos jousto ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.03.2006 21:12 |