![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jututin aikanaan katsuria tosta teli perästä ja vaatii erikoisluvan hakemisen trafilta, sit aikani jankattuani hää ei keksinyt mitään järkevää syytä miksei pick-uppiin saisi pultata runkoon kumijousi akselia niin, että tyhjänä teli olisi ilmassa jarrullisuudesta ei oikeen päästy vielä selkoon, et miten se menee Miten muuten tietääkö kukaan saako autossa olla kahta kytkettävää jarrupoljinta ![]() Eli auton oman polkimen viereen traktori tyylisesti soljella yhdistettävä takimmaisen akselin jarru järjestelmä Itellä ei ollut ajatuksena kuin ajoasennon kuormattuna parantaminen automaatti napikset vaan vaatiis jos meinaa ulos hyppäämättä päästä sopivasta kohdasta kantti kiveltä alas ![]() Tää kyssäri varmasti helpottaa myös aloittajaa, saako suomessa ees tehdä ohjaavaa taka-akselia Joku sopiva nelikon risukeula ripustaa taka-akselin taakse ja siihen ilmapussit sais vedon ja nostotelin ja jopa ohjauksenkin (hydrauli taka-akseli taitaa olla sallittu ainakin joissain roska-autoissa niitä kait on) ei tartteis painoa lisätä kytkettävällä teli-jakolaatikolla päästäis vaan napalukot auki. Nosto telin kanssa vois kyl olla, ettei se välttämättä ole paras ratkaisu, mutta keventävässähän se riittäisi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi nostoakseli on paaljon helpompi, halvempi ja yksinkertaisempi toteuttaa jäykällä akselilla kuin retkukeulan osilla. Noita puimuriakseleita on ihan missä tahansa kuorma-autossa mihin se on haluttu, ei ole mitään tiettyyn tarkoitukseen olevaa autoa mihin sen saa. Aloittajan kyssäriin, eikö tuo onnistuisi tavan jakolaatikolla minkä asentaa väärin päin, eli voima menee sisään takakardaanin lähdöstä, kolmannelle akselille voima menee sisäänmeno akselilta ja tokalle etuakselin lähdöstä. Esimerkiksi NP205 askilla saadaan se irti kytkettävä akseli, ja toisaalta NP203 askilla saadaan lukittavalla keskitasauspyörästöllä varustetta teliveto, ei sit pännää niin kovin vastaan tiukassa käännöksessä ku lukko on auki.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 25.07.2015 12:24 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ideahan alkaa kehittyä, kun porukalla pohtii ja alkaahan näitä systeemejä löytymään, kun oikein ravistelee.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja taitaa olla niin, et 2 piiristä ei saa muuttaa 1+1 piiriseksi joilloin alkuperäisakselit ois etupiirissä ja teli takapiirissä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo jakolaatikko väärinpäin rakenne on vanha juttu, muistaakseni oli 90-luvulla toteutettu K30 Chevyyn tuolla rapakon takana. Yritin kaivella k.o lehteä missä se on esitelty, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Mutta tuossa Chevolet D60 6x6:ssa esimerkki (17. kuva) miten kolmannen akselin kardaanin ujuttaa perille.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Range Roverin suomenkielisen korjausohjekirjan AKM 4082, sivulta 90.00.04, löytyy tuollainen teksti josta ei todennäköisesti ole hiluxin kanssa mitään apua:
![]() Onha noita tehty vetävälläkin akselilla, mutta tuossa ei siitä ole mainintaa...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
muuten kyllä idea kuulostaa hyvältä, mutta mitä etuja sillä on että saa erivauhtia pyörittää eri akseleita? keppejä ois hytissä ku lentokonneessa ja aina miettiä mikä mihinki vaikutti
![]() itse tekisin semmosen laatikon ihan normaalin jakolaatikon perään millä saa takakartaanin haarotettua. ketjuvälitys ja öljykylpy sinne niin se kestää kyllä iät ja ajat siellä eikä tule pöljän painava. toki saahan se painaa ku on lisäakseli sitä kannattelemassa ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo ketjuvedon toteuttaminen kieltämättä olisi se helpoin temppu, mutta edelleen tekisin homman mieluiten hammaspyörävälitteiseksi. Minä kun en ole mikään ketjufani. Riittää, että mopossa niitä saa aina sillointällöin tiukkoa.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei hitto. En mä tiennytkään että tämmösiäkin on tehty ![]() https://www.google.fi/search?q=6+whe...iw=320&bih=408 Taas on tänään opittu jotain uutta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Ilmapussit kierrejousien sisään | Rompe1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.07.2009 20:56 |
ei pääse sisään | Rekisteröimätön | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 15.02.2009 18:25 |
bj40 jossa 3b kone, mistä laturi? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2008 23:40 | |
Sisään ajo kilometrit.. | Maastorauta | Chit-Chat | 6 | 04.01.2007 20:55 |
Kumpi tärkeempi sisään vai ulos jousto ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.03.2006 21:12 |