Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep
Alipaineella ainoastaan "imetään" kepit yhteniviksi. Jousi irrtoittaa kepit toisistaan, vai oliko erilailla eri vuosimalleissa?
Ei minun Jeepeissä se kello liiku minnekkään.
|
Joo eli siihen kellollehan menee 2 alipaineletkua tässä 1993:ssa, toisella imetään lukko kiinni ja toisella auki. Tein tuossa just sellaisen "varmistuksen" ja testailin toimintaa, otin sen toisenki kellolle tulevan putken irti konehuoneen puolelta, eli minulla oli molemmat letkut aukinaisena kädessä konehuoneen puolella mitkä menee suoraan alipainekellolle. Kun toiseen letkuun kytki koneesta suoraan alipaineen niin sytty 4WD valo ja kun letkun irrotti niin samoten sammui 4WD valo, eli olettaisin että jouset tosiaan irrottaa todellisuudessa sen lukon akselista.
Otin tuon toisenkin letkun irti nyt sen vuoksi, että kun nelikko ei ole käytössä niin voi laittaa alipaineen menemään suoraan siihen lukon irrottavaan letkuun, vaikkakin näyttäisikin siltä että irroitus tapahtuu kyllä muutenkin. Onko tämä nyt kelpoinen kytkentä? Eikös tämä nyt korvaa käytännössä tuon jakolaatikolla olevan kytkimen: 4WD ajaessa imu menee moottorilta suoraan koko ajan akselin lukitukselle alipainekelloon ja 2WD ajaessa menee moottorilta suoraan irrottavalle puolelle alipainekelloon? Vai onko tuossa kytkimessä jotakin isompaa älyä, eli alipaineen alennusta tms. mikä tulisi ottaa huomioon tässä manuaalisessa suorakytkennässä?