![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi. Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai. Noh nyt o kansipoka tehty.. kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa. Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin. Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 20.10.2015 23:01 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaapa viisaammat, mitä kaikkia eroja näissä 2LT:n versioissa on?
Ainakin öljynsuodattimen malli on vaihtunut 87-88 korvilla. Kävin äsken hakemassa oikean öljynsuodattimen, kun tarvikeliikkeestä ekalla kerralla saatu ei sopinut koneeseen. Tähän LJ:hin on ilmeisesti vaihdettu vanhemman version ->87 kone, kun runko on kuitenkin lähtenyt tehtaalta 1989-05. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse en osaa sanoa mitä eroja on näissä koneissa. vissiin vanhemman ja uudemman koneista ei käy esim. kannet päiksee.. Tuossa nyt kantapään kautta opettelin kannen vaihtoa ja siihen liittyvistä asioista sekä venojen säätöä. Eli tuli 2L-TII(Turbo) moottoriin 2L-II(Vapari) kansi. Luulin olevani fiksu että vaihan turbon kannesta nokan ja venttiilikupit säätöinen vapari kanteen. Eipäs onnistunu, koska nokissa eroa ja vissiin venoissa(pituus). Tuossa mie oon parin kaverin kanssa laskenu ja ettiny oikeat säädöt jotka on vaparin kannesta. Sehän lopun viimein onnistui kun laittoi vaparin nokan, venttiilikupit säätöinen siihen vaparin kanteen + kolme uutta shimmilevyä että saatiin välykset. Ja nyt toimii taas auto jonkun aikaa enneku jostaki muualta lahoaa. Pitää alkaa hankkimaan työkaluja että voi tarkasti mittoa niin shimmilevyjä, sekä semmoinen puristin että saapi nokka olla paikoilla kun ottaa shimmilevyä kupeista pois.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli se pittää laittaa nokka ja säätökupit paikoille ja alkaa rakotulkin kanssa mittomaan, sitten jos välyttä ei ole niin ottaa shimmilevyn irti ja mauserilla mittomaan paksuus ja jos löytyy irralla itellä niitä shimmilevyjä niin testailemaan ja mittomalla löytyy oikeat. Hankala homma verrattuna työntötanko kannen venan säätöihin. Pikkuvinkkinä että homma helpottuu jos rakentaa tai ostaa jostaki oikean työkalun siihen että puristaa sen venakupin alas niin saa levyn pois välistä. Itehän irroitin nokan että sain levyt pois. Pitäis ite käyttää tojoautossa tarkistamassa nuo venttiilit kun vähän tuntuu säklättävään tietyssä kierros alueessa. Edit. työkalusta kuva Edit2. youtubesta löysin yhen videon jossa ei ole 2L kone mutta kuiten homma samanlainen ja ehkä saa joku jeesiä tai sit ei. https://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI Viimeksi muokannut pahtis : 10.01.2016 10:53 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Terve. Uutena toyota harrastajana olis pari kysymystä näistä 2l koneista.
Elikkä mk4 hiace on kyseessä josta kiertokanki tuli kurkkaamaan ulkoilmaa, jossa on ymmärtääkseni 2l2 kone? Tälle ostin vaihto koneen mk3 hiacesta joka on varustettu 2l koneella? Ainakin imusarja, venttiilikoppa ja apulaitteet ovat erinlaisia mitä katselin koneista. Koneet tietääkseni sopivat päittäis vaihtoon mutta mitä käytännön eroja näissä on koneissa on? Ja mitkä osat sopivat toisiinsa? Ja onko tässä vaihdossa mitään muuta mitä pitää ottaa huomioon osien sopivuudesta? Terv. Kim |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Luin että hehkut ottavat näissä eritavalla lämmön, 2l ottaisi imuilmasta ja uudempi 2l2 ottaisi vedenlämpötilasta? Jos näin on niin sehän tarkottaisi että johdotukset menis uusiksi siinä tapauksessa. Lienee helpompi ostaa vaan samanlainen moottori jonka vaihtaa tilalle? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos sulla molemmat on 2L2 koneita, niin helpointa lienee vaihtaa pelkästään peruskone ja jättää alkuperäiset apulaitteet ja imu- ja pakosarja käyttöön. Hehkuista vielä. Mulla oli -89 hiace, eli alunperin 2L koneella, johon oli vaihdettu 2L2. Siinä oli ennen hehkukiskioa metallilätkä joka toimi jonkinlaisena anturina hehkureleelle. Jouduin siihen perehtymään aikanaan, kun se ei toiminut kunnolla, mutta ihan tarkalleen en muista sen toimintaperiaatetta... Enkä tiedä tuliko se systeemi uuden koneen mukana, vai oliko alkuperäinen. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Niinpä niin ei oo enää montaa vaihtoehtoo et saattaa teettää kannen auki joskus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Uskaltasko vielä kerran varoitella mäntien öljysuihkujen venttiilistä?
Siis minulle on sattunut useamman kerran kohdalle, että ne öljysyihkujen paineventtillien (siis se banjopultti, millä suihkut on lohkossa kiinni) jouset on poikki, siis normaalisti muistaakseni reilu? kilon? paineella avautuu, ja kun jousi on poikki, niin holvaa kokoajan pääöljykanavasta öljyä k.o männälle, ja muualla öljynpaine on sitten pienempi...
Ja tuosta öljyn "tihkamisesta": nuo "halpis" tiivisteet ei kestä "nykyisiä?" öljyjä, vaan kovettuu/kutistuu, ja tuo kutistuminen näkyy juurikin tuossa kannen takapään nokka-akselin koneistuksen kohdalla. (minulla kesti hodarissa, siis 1hd-t moottorissa pari vuotta, että tarviketiiviste alkoi vuotamaan ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja varmaan kaikissa toyotan moottoreissa että jos ja kun vaihtaa kampiakselin etu ja takapään stefat niin suosiolla ostaa marmoritiskiltä kun tarvikkeet ei kestä kauan. Ja hoksaa kyllä että tarvike stefa on pehmeämpi ja alkuperäinen jämäkkä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Joskus tarvike stefojaki laittanu ja kansipahvejakin,jotkut tarvike stefat on sitte väärän kokosiakin,ja kansipahvit on jo silmällä kattoen kehnoja ja sit esim. Payenin sarjoissa on oikeat stefat esim. hiluksiin,sithän on monissa tapauksissa tarvike tivarit samoja ku orkkiksetkin,lähinnä saksalaiset autot. Eli nyrkkisääntonä on et tarvike tiivarit voi olla hyviäkin mut usein kelvottomia,siksi on varminta käyttää orkkis tiivareita.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Minkä vuotisesta hiluxista tai hiacesta tai jostain sopii suoraan lj70 moottori sillain että saa leimattua ja ei tarvisi tehdä mitään muutoksia muutenka. Vaihdelaatikko löytyy kerta. Tarkotus laittaa tuollaiseen Land cruiser LX TURBO-LJ70LV-MNXW-4*4/2310 ja vuosimalli on 90
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
LJ:ssä on 2L-T moottori, ja hiacessa 2L-2. Hiluksissa tais olla 2L. Eli päällepäin pikkusen erilainen mut sama 2L lohko. Joitain eroja sit on kiertokangissa, kampiakselissa jne. Mulle on jääny jostain sellanen mielikuva, et hiacen kanteen ku laittaa sit 2L-T koneen pakosarjaa, nii yhet pinnapultin paikat joutuu poraamaan uusiksi? |
#16
|
||||
|
||||
![]() kansipokaa
Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai kun o pakko. Noh nyt o kansipoka tehtynä.... kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa. Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin. Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.[/QUOTE]
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L-II halkoo mäntiä | Ippe69 | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 17.07.2015 22:52 |
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. | Arttud | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.10.2014 12:03 |
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.01.2010 19:40 |
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.07.2009 13:38 |
Toyota 2L-T II manuaali | -MaTTi- | Linkit | 1 | 18.10.2006 10:39 |