Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2015, 22:48
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

öljyvuoto.


Nii onhan mullaki 2LTssä yks vittumainen ongelma,öljyvuoto. Konehan on täysin rempattu joku aika sitte ja kaikki tiivisteet tietty uusittu mut edelleen vuotaa. Vittumaista siinä on se et en millään keksi mistä,kun rähmii pakosarjan laippaa ja sit kansipahvin reunaa pitkin leviää ja lopuks valuu koneen takapäästä alas. Kävi jo mielessä et vuotais kansipahvista mut ei luulis kiipeevän ylös pakosarjan päälle,venakopan tiivisteen varmuudeksi vaihdoin ja totesin et ei ainakaan enää vuoda siitäkään,oiskohan sit halkeama jossain mut perin omituista olis jos vuotais öljyy pihalle kun ei muuta ongelmaa ole. Mitään ideoita???

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2015, 05:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Mulla kampiakselin stefa antaa pikkuisen, venttiilikopan kansi oli joskus auki kun venttiilit katottiin, kumitiiviste eikä uusittu niin suotaa hieman.
460 tkm alkaa olemaan viisarissa, kytkin kerran tehty ja ahdot on kilossa, pumppua pikkuisen mynä rukannut, noilla menty nyt sen 5-6v viimeistä vuotta.
Pikkuisen noi ajetut hönkii öljyä pintaan mutta uudemmat dieselin mm Audit kusee enemmän, samaa vertausta käyttänyt kun hekin, ei vuoda öljyä vaan hikoilee hevosvoimia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2015, 05:47
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Nii onhan mullaki 2LTssä yks vittumainen ongelma,öljyvuoto. Konehan on täysin rempattu joku aika sitte ja kaikki tiivisteet tietty uusittu mut edelleen vuotaa. Vittumaista siinä on se et en millään keksi mistä,kun rähmii pakosarjan laippaa ja sit kansipahvin reunaa pitkin leviää ja lopuks valuu koneen takapäästä alas. Kävi jo mielessä et vuotais kansipahvista mut ei luulis kiipeevän ylös pakosarjan päälle,venakopan tiivisteen varmuudeksi vaihdoin ja totesin et ei ainakaan enää vuoda siitäkään,oiskohan sit halkeama jossain mut perin omituista olis jos vuotais öljyy pihalle kun ei muuta ongelmaa ole. Mitään ideoita???
Voisko vuotaa kannen takapäässä olevasto nokka-akselin asennuskolosta. Siihen kuuluu sellane puoliympyrän mallinen kalikka ja ite venakopan tiiviste painaa moisen piukkaan. Sieltä mulla ainaki yks kone tihkuu ja siitä se näytti leviävän joka puolelle konetta.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2015, 22:42
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Voisko vuotaa kannen takapäässä olevasto nokka-akselin asennuskolosta. Siihen kuuluu sellane puoliympyrän mallinen kalikka ja ite venakopan tiiviste painaa moisen piukkaan. Sieltä mulla ainaki yks kone tihkuu ja siitä se näytti leviävän joka puolelle konetta.
Voishan se vuotaa ja sitä epäilinkin ku viimeks avasin venakopan,ei vuoda enää,näkee peilillä ja fikkarilla ku on sen puolikuun ympäristö ihan kuiva.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2015, 08:05
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai.

Noh nyt o kansipoka tehty.. kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa.
Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin.
Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 20.10.2015 23:01
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2015, 11:05
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 115
Perusasetus

Kertokaapa viisaammat, mitä kaikkia eroja näissä 2LT:n versioissa on?
Ainakin öljynsuodattimen malli on vaihtunut 87-88 korvilla. Kävin äsken hakemassa oikean öljynsuodattimen, kun tarvikeliikkeestä ekalla kerralla saatu ei sopinut koneeseen. Tähän LJ:hin on ilmeisesti vaihdettu vanhemman version ->87 kone, kun runko on kuitenkin lähtenyt tehtaalta 1989-05.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2015, 16:53
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyonder Näytä viesti
Kertokaapa viisaammat, mitä kaikkia eroja näissä 2LT:n versioissa on?
Ainakin öljynsuodattimen malli on vaihtunut 87-88 korvilla. Kävin äsken hakemassa oikean öljynsuodattimen, kun tarvikeliikkeestä ekalla kerralla saatu ei sopinut koneeseen. Tähän LJ:hin on ilmeisesti vaihdettu vanhemman version ->87 kone, kun runko on kuitenkin lähtenyt tehtaalta 1989-05.

Itse en osaa sanoa mitä eroja on näissä koneissa. vissiin vanhemman ja uudemman koneista ei käy esim. kannet päiksee..

Tuossa nyt kantapään kautta opettelin kannen vaihtoa ja siihen liittyvistä asioista sekä venojen säätöä.

Eli tuli 2L-TII(Turbo) moottoriin 2L-II(Vapari) kansi.

Luulin olevani fiksu että vaihan turbon kannesta nokan ja venttiilikupit säätöinen vapari kanteen.

Eipäs onnistunu, koska nokissa eroa ja vissiin venoissa(pituus).

Tuossa mie oon parin kaverin kanssa laskenu ja ettiny oikeat säädöt jotka on vaparin kannesta.

Sehän lopun viimein onnistui kun laittoi vaparin nokan, venttiilikupit säätöinen siihen vaparin kanteen + kolme uutta shimmilevyä että saatiin välykset.

Ja nyt toimii taas auto jonkun aikaa enneku jostaki muualta lahoaa.

Pitää alkaa hankkimaan työkaluja että voi tarkasti mittoa niin shimmilevyjä, sekä semmoinen puristin että saapi nokka olla paikoilla kun ottaa shimmilevyä kupeista pois.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2016, 15:51
Paziman Paziman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.03.12
Sijainti: Nivala, Suomi
Viestit: 10
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Itse en osaa sanoa mitä eroja on näissä koneissa. vissiin vanhemman ja uudemman koneista ei käy esim. kannet päiksee..

Tuossa nyt kantapään kautta opettelin kannen vaihtoa ja siihen liittyvistä asioista sekä venojen säätöä.

Eli tuli 2L-TII(Turbo) moottoriin 2L-II(Vapari) kansi.

Luulin olevani fiksu että vaihan turbon kannesta nokan ja venttiilikupit säätöinen vapari kanteen.

Eipäs onnistunu, koska nokissa eroa ja vissiin venoissa(pituus).

Tuossa mie oon parin kaverin kanssa laskenu ja ettiny oikeat säädöt jotka on vaparin kannesta.

Sehän lopun viimein onnistui kun laittoi vaparin nokan, venttiilikupit säätöinen siihen vaparin kanteen + kolme uutta shimmilevyä että saatiin välykset.

Ja nyt toimii taas auto jonkun aikaa enneku jostaki muualta lahoaa.

Pitää alkaa hankkimaan työkaluja että voi tarkasti mittoa niin shimmilevyjä, sekä semmoinen puristin että saapi nokka olla paikoilla kun ottaa shimmilevyä kupeista pois.
Oliko minkä paksusia shimmilevyjä? Joka kuppiin? Itellä ois vähä sama eessä ku ei turbon kantta mistään... Pistäppä viestillä tarkempaa tietoo ja vaikka numero nii soitellaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2016, 10:36
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paziman Näytä viesti
Oliko minkä paksusia shimmilevyjä? Joka kuppiin? Itellä ois vähä sama eessä ku ei turbon kantta mistään... Pistäppä viestillä tarkempaa tietoo ja vaikka numero nii soitellaa.
Tuota tuota, vissiin joka ikinen kansi on yksilöllisiä eikä samat säädöt käy toiseen.

Eli se pittää laittaa nokka ja säätökupit paikoille ja alkaa rakotulkin kanssa mittomaan, sitten jos välyttä ei ole niin ottaa shimmilevyn irti ja mauserilla mittomaan paksuus ja jos löytyy irralla itellä niitä shimmilevyjä niin testailemaan ja mittomalla löytyy oikeat. Hankala homma verrattuna työntötanko kannen venan säätöihin.

Pikkuvinkkinä että homma helpottuu jos rakentaa tai ostaa jostaki oikean työkalun siihen että puristaa sen venakupin alas niin saa levyn pois välistä. Itehän irroitin nokan että sain levyt pois.

Pitäis ite käyttää tojoautossa tarkistamassa nuo venttiilit kun vähän tuntuu säklättävään tietyssä kierros alueessa.

Edit. työkalusta kuva

Edit2. youtubesta löysin yhen videon jossa ei ole 2L kone mutta kuiten homma samanlainen ja ehkä saa joku jeesiä tai sit ei. https://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	SST 09248-64011.jpg‎
Views:	385
Size:	57,2 Kt
ID:	66894  
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI

Viimeksi muokannut pahtis : 10.01.2016 10:53
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.06.2017, 11:42
Kim.m Kim.m ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.06.17
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 13
Perusasetus

Terve. Uutena toyota harrastajana olis pari kysymystä näistä 2l koneista.

Elikkä mk4 hiace on kyseessä josta kiertokanki tuli kurkkaamaan ulkoilmaa, jossa on ymmärtääkseni 2l2 kone? Tälle ostin vaihto koneen mk3 hiacesta joka on varustettu 2l koneella? Ainakin imusarja, venttiilikoppa ja apulaitteet ovat erinlaisia mitä katselin koneista.

Koneet tietääkseni sopivat päittäis vaihtoon mutta mitä käytännön eroja näissä on koneissa on? Ja mitkä osat sopivat toisiinsa? Ja onko tässä vaihdossa mitään muuta mitä pitää ottaa huomioon osien sopivuudesta?

Terv. Kim
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.07.2015, 22:44
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä kansipokaa sitten.
Niinpä niin ei oo enää montaa vaihtoehtoo et saattaa teettää kannen auki joskus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.07.2015, 23:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Uskaltasko vielä kerran varoitella mäntien öljysuihkujen venttiilistä?


Siis minulle on sattunut useamman kerran kohdalle, että ne öljysyihkujen paineventtillien (siis se banjopultti, millä suihkut on lohkossa kiinni) jouset on poikki, siis normaalisti muistaakseni reilu? kilon? paineella avautuu, ja kun jousi on poikki, niin holvaa kokoajan pääöljykanavasta öljyä k.o männälle, ja muualla öljynpaine on sitten pienempi...

Ja tuosta öljyn "tihkamisesta": nuo "halpis" tiivisteet ei kestä "nykyisiä?" öljyjä, vaan kovettuu/kutistuu, ja tuo kutistuminen näkyy juurikin tuossa kannen takapään nokka-akselin koneistuksen kohdalla. (minulla kesti hodarissa, siis 1hd-t moottorissa pari vuotta, että tarviketiiviste alkoi vuotamaan siis jos haluat hyvän ja halvan, osta ensin halpa, ja sitten hyvä; muuten halpa jää ostamatta)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.07.2015, 11:57
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis minulle on sattunut useamman kerran kohdalle, että ne öljysyihkujen paineventtillien (siis se banjopultti, millä suihkut on lohkossa kiinni) jouset on poikki, siis normaalisti muistaakseni reilu? kilon? paineella avautuu, ja kun jousi on poikki, niin holvaa kokoajan pääöljykanavasta öljyä k.o männälle, ja muualla öljynpaine on sitten pienempi...

Ja tuosta öljyn "tihkamisesta": nuo "halpis" tiivisteet ei kestä "nykyisiä?" öljyjä, vaan kovettuu/kutistuu, ja tuo kutistuminen näkyy juurikin tuossa kannen takapään nokka-akselin koneistuksen kohdalla. (minulla kesti hodarissa, siis 1hd-t moottorissa pari vuotta, että tarviketiiviste alkoi vuotamaan siis jos haluat hyvän ja halvan, osta ensin halpa, ja sitten hyvä; muuten halpa jää ostamatta)

Niin ja varmaan kaikissa toyotan moottoreissa että jos ja kun vaihtaa kampiakselin etu ja takapään stefat niin suosiolla ostaa marmoritiskiltä kun tarvikkeet ei kestä kauan. Ja hoksaa kyllä että tarvike stefa on pehmeämpi ja alkuperäinen jämäkkä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.07.2015, 12:57
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Niin ja varmaan kaikissa toyotan moottoreissa että jos ja kun vaihtaa kampiakselin etu ja takapään stefat niin suosiolla ostaa marmoritiskiltä kun tarvikkeet ei kestä kauan. Ja hoksaa kyllä että tarvike stefa on pehmeämpi ja alkuperäinen jämäkkä.
Joskus tarvike stefojaki laittanu ja kansipahvejakin,jotkut tarvike stefat on sitte väärän kokosiakin,ja kansipahvit on jo silmällä kattoen kehnoja ja sit esim. Payenin sarjoissa on oikeat stefat esim. hiluksiin,sithän on monissa tapauksissa tarvike tivarit samoja ku orkkiksetkin,lähinnä saksalaiset autot. Eli nyrkkisääntonä on et tarvike tiivarit voi olla hyviäkin mut usein kelvottomia,siksi on varminta käyttää orkkis tiivareita.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.07.2015, 14:58
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Minkä vuotisesta hiluxista tai hiacesta tai jostain sopii suoraan lj70 moottori sillain että saa leimattua ja ei tarvisi tehdä mitään muutoksia muutenka. Vaihdelaatikko löytyy kerta. Tarkotus laittaa tuollaiseen Land cruiser LX TURBO-LJ70LV-MNXW-4*4/2310 ja vuosimalli on 90
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.10.2015, 23:03
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

kansipokaa


Mulla on 2L samat oireet, vaihdoin myös venakopan tivarin orkinaaliin toyotaan varmuuden vuoksi.
Vuoto jatkuu jostain koneen takaa, totesin että tulee kansipahvin välistä. Tulkooon toistaseks, joskus tehä jotai kun o pakko.

Noh nyt o kansipoka tehtynä.... kansi oli halki mistä muualtakaan kun venttiilien välistä kahestakin paikkaa.
Samalla suutinkärjet toyotalta samoin pahvi, myös venavarren kumit vaihdettiin.
Kanneksi 2L mottiin tuli 2L-T kansi. Palotilat kuulemma vähän erilaiset, hieman pienemmät puristukset tällä turbon kannella sen huomasin että mustaa ei tule enään läheskään niin paljoa kun aikasemmin vaikka syöttö ruuviin en ole koskenut.[/QUOTE]
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L-II halkoo mäntiä Ippe69 Tekniikka & Jutustelu 37 17.07.2015 22:52
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. Arttud O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.10.2014 12:03
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39


Sivu luotu: 03:21 (GMT +2).