![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hämmennän tätä soppaa vähän omalla kysymykselläni, LN65 hiluss, orkkis laturi, tarvike säädin.. ajossa puhallin pois ja valot pois lataus jännite on jopa 16V, missä vaiheessa "ylimääräset" voltit rupee rikkomaan jotain? Meinasin tässä jokupäivä koittaa orkinaalilla lataus säätimellä mimmosia arvoja antaa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tämä kytkiskaavio saattaisi olla lähellä:
http://www.toyotasurf.asn.au/techsit...%20Diagram.jpg |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Akut on pitäneet varauksensa jo päiviä. Laturi vaan ei oikeen lataa.. Miten jos mä nyt otan laturin piuhan irti ja mittaan laturin toiminnan sen jälkeen, ni onks ne diodit sen jälkeen viimeistään moron niinku joku väitti? Tosin taitaahan ne jo nyt olla, ku hiilet kuitenkin noin nuoressa laturissa vielä ok. Vai onko säädin sit kuitenkin..
En tiä oliko mulle suunnattu toi sähkökaavio, mut ei ainakaan ollu mulla kulkulupaa sinne sivulle. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ediit. Luin ketjun läpi ja se laturi olikin vaihdettu. Mutta jos siellä on laturin päävirralle sulake joka on vielä palanu eikä laturilla ole ollu yhteyttä akkuun, niin se uusikin laturi on saattanu kärvähtää ensimmäisellä kerralla kun auto käynnistetty. Ja se sulake on palanu tod.näk siksi että jotain ruuvattaessa on avain osunu siihen laturin plus napaan ja maihin, laturi ei sitä jaksa polttaa. Hyppylankakaan sulakkeen tilalle ei ole ollu kovin väärä vaihtoehto mutta jos se on laitettu liian myöhään niin laturi on kerenny jo palaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 08.07.2015 07:24 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sellasen ehdotuksen vaan kuulin, että jos käynnistän ilman, että laturi on kiinni plussassa, niin voin mitata ilman ulkopuolisia muuttujia kuinka paljon laturi antaa virtaa? Jolloin saan varmuuden, onko laturi paskana, vai vain säädin..??? Automekaanikko mulle niin väitti, mutta on niidenkin kuultu olevan väärässä, joten korjatkaa ihmeessä, jos olen aivan hakoteillä jälleen. Kieltämättä aika monesta suunnasta oon kuullut, että tuo on varmin tapa hajoittaa diodisillat laturista. Tästä syystä en olekaan kyseistä toimenpidettä vielä tehnyt.. Osaako joku perustella, miksi näin käy? Voisin päteä mekaanikolle ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Eli se on pääsulake jonka kautta menee kaikki virrat paitsi startin paksu virta.
Jos otat sen plus kaapelin irti niin ainut mitä voit mitata on jännite koska virtaa eli ampperia ei synny ilman kuormaa. Ja jos ei ole kuormaa niin jännite karkaa hetkessä niin ylös että jotain särkyy. Eli täysin hyödytöntä. Ainoa mittaus mitä kotioloissa voi ja oikeastaan tarvii tehdä on mitata latausjännite akun navoista kuormitettuna eli valot ja lämppärit ym päällä ja ilman kuormaa. Diodi vika voi myös oireilla liian korkeana latausjännitteenä mutta heikkona tehona eli pienellä kuormalla lataa liikaa ja valot päällä loppuu teho. Loput vaatii sitten hieman tietoa ja testipenkit ym. Eli oikeastaan se mitä ennen noidankehän aloitusta kannattaa tehdä on se että otat säätimen ja laturin irti ja viet ne autosähköliikkeeseen mitattavaksi tai koko auton. Tai ostat molemmat uudet. Kun se on jo selvää että se ei joka tapauksessa lataa. Eli moottori sammuksissa jännite on ilman kuormaa sen 12.7 ja käynnissä ollessaan jotain 13.5-14.5 eikä paljon yli 15 volttia. Jos noita lukemia ei löydy niin vikaa on...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu, vikaa on. Säädin ja laturi uusiksi. Kiitän tähän mennessä neuvoneita. Palaan asiaan, kun oon saanut nuo uusittua.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin rengassota | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 25.04.2009 21:45 |
M hiluxin jouset | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.01.2008 15:26 |
M: Hiluxin levikkeet | ohvipete | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 09.11.2007 21:26 |
Paljonko BJ-40:n latausjännite? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.02.2006 22:36 |
hiluxin tankki | Karhu67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.01.2006 19:38 |