Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Jos siulla on jännitteet 8.5 Volttia niin akku on täysin paskana,kuollu,dead,eli romua. Eikä akkua voi ladata millään toisella akulla. Apuvirtaa voi antaa toisella mutta ei muuta.
Ehjän akun napajännite on 12.7 tms. Ja jos on alle sen niin se on joko tyhjä tai vainaa alle 12 volttia tarkoittaa että ainakin yksi kenno on mykkänä. Tämä siis ilman kuormaa,ja joko muutama tunti latauksen jälkeen tai muuten vaan ilman että sitä on esim.startattu kuiviin.
Ennen investointia uuteen akkuun tarkista siitä vedet jos mahdollista ja lisää sitä. Kennoissa on jonniilaiset merkit jotka näyttää oikean tason.
Jos se purkaa akun esim.yön aikana , niin yksi syyllinen on laturin palanu diodi.
Mutta 1. Tarkista akun vesitilanne 2.lataa se. Jos ei auta niin. 3 hommaa uusi akku. 4 jos ja kun lataus ongelmat jatkuu ja hommaat uuden laturin niin osta samalla uusi säädinkin. Ihan vaan siksi että sillä saa katkaistua noidan kehän joka aiheutuu kun viallinen laturi rikkoo säätimen joka rikkoo uuden laturin joka rikkoo takuuseen vaihdetun säätimen joka rikkoo takuuseen vaihdetun laturin ja muutaman kierroksen jälkeen menee vielä osaputkan tiskillä nenähommiksi ja poliisi antaa lopuksi viimeisen apuvirtapiikin etä lamauttimella...
|
Jees. Oikeat ohjeet Antsalta. Tuo akun lataaminen toisella akulla on kyllä ihan luova ratkaisu, ja tuolla jännite-erolla jotain näkyvää saattaa syntyäkin, mutta lopputulos on todennäköisimmin ladatun akun sijaan kaksi huonosti ladattua akkua...
Etälamautinvaiheen välttämiseksi on ehjäysprosedyyri hyvä aloittaa akun kuntoharjoitteilla...