![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Puhdistan eri osia ja maadoituksia. Ja mm. alipaineletkuista leikkasin rispaantuneet päät pois. V.jakajan kannen nastat kuluneen näköiset. Pyörijä irtosi helposti ( lucas ).( Flapperi made in germany, tps lucas).
Viimeksi muokannut jukkan : 19.05.2017 12:32 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jos vaihdat jakajaan pyörijän niin älä revi sitä kiinni jumittunutta väkisin ylös, akselista hajoaa semmoinen pikkuinen klipsi ja sitten tulee koko akselin yläpää mukana -> ennakojouset irtoaa jakajan pohjalta.
Jumittunut pyörijä irroitettava paloittelemalla jos ei muuten lähde ilman väkivaltaa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Muutaman kerran oman Rangen käyntiongelmia selvitelleenä helpottaa todella paljon kun on toinen (=varmasti toimiva) auto vieressä, ja sit vaan vaihdellaan osa kerrallaan päikseen, kunnes vika siirtyy. ECU ekana, sitten jakaja ja sytysjohtimet (8+1), sitten puola ja sytkävahvistin, polttoainepaineen säädin jne. Normisti mittailtais bensan paineet (=pumpun toimivuus) ekana, mutta jos käy rikkaalla niin tuskin on ongelma. Ja kolmepuolikkaasta kannattaa kytkeä se lisäsuutin pois käytöstä ainakin vianselvityksen ajaksi ainakin kesällä. Ja nykybensoilla ei liene enää tarvetta kaadella masinolia tankkiin. Korjaamokäsikirjassa on polttoainepuolen vianselvityskaavio: http://www.landroverweb.com/Pdf-file...-Injection.pdf (pdf:n sivu 9 alkaen) Ja kaikki ne 3.5:n ECU:t lahoaa, mutta sen tinauksien tarkistamisesta/korjaamisesta olikin jo puhetta aiemmissa viesteissä. Ja järkiään kaikki (luulee hän) ovat kyllä tulleet kuntoon. -Paavo |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mulla/meillä on nyt kaks Rangea ajossa, ihan vakio kauppakassi ja sit vääränmerkkisillä (tojotaa, volvoa, ja ainakin ooppeliakin vähän) osilla.
![]() Aihio on -88, moottori ja vaihteisto (ZF) -97 discosta. Kauppakassista ei taida olla kuvia, mutta kaikki tietää millasia siniset vakioranget on. -Paavo |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jos tohtii udella, minkäkokoiset renkaat pyörähtelevät alla tuossa kuvassa?
Pitkästä aikaa hieno nähdä RRC:ssa vinssin asennetun järkevän syvälle ja alas. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Otetaan kuvia kun saadaan ulos tallista( joskus)😃
|
|
#7
|
|||
|
|||
Palkkihelmat classiciin.
Löytyisköhän täältä hyviä visioita ja kuvia kuinka toteuttaa palkkihelmat classickiin? Olis aika ottaa helmat työn alle ja tarkoitus olis tehdä ne niin ettei ovien alareunoja tarvitse pilkkoa mutta kuitenkin suojaisi ovia? Jonkunlainen slaideriputkikaan ei ole pois suljettu mutta itse helman meinasin tehdä palkista...Kuvia ja ideoita otetaan vastaan.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mädät korikiinnikket on samalla uusittu tuohon palkkiin. Tosin lopputuloksesta puuttuu vielä helmaputket jotka tulee palkkiin kiinni ja ovista hieman ulommas. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eikös tuo pultataan-vinssipeti-runkopalkkien-alle ole yksi suoraviivaisimmista tavoista asentaa etuvinssi Rangeen? Täällä http://ptl.kapsi.fi/gallery3/index.p...dyna-etuvinssi on joku kuva vanhasta pedistä ja etuvinssistä (ysipuolikas warni). Jossain vaiheessa piti laittaa putket runkopalkkien sitään, vaikka tein reiät pulteille (normi 12mm, kaks takana ja yhdet molemmilla sivuilla) aika lähelle runkopalkin reunaa, niin silti tuppas vähän painumaan kassan se runkopalkki kun pultteja kiristi ankarasti. 13mm sisäreiällä vesijohtoputkea ja nyt menee pultit poikki jos kirraa liikaa. Mun piti tehdä vinssipeti uusiksi kun keulille tuli se isorumpuinen xdyna, nyt peti tulee n. 6 senttiä edemmäksi kuin runkopalkkien etupäät. En jaksanut alkaa koloamaan sitä etummaista poikkipalkkia että olis saanut kaiken etuylityksen pois. -Paavo |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Noita Paavon kuvia tossa kattelin niin mielenkiinto heräsi et mihinkäs ton koneen ilmamassamittari on joutunut?
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
niin silloin voi heittää ilmamassamittarin menee
__________________
Range rover v8Range Rover 2.8td Viimeksi muokannut uazoffroad : 17.08.2015 21:06 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
| Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
| SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. | hoojii | Chit-Chat | 7 | 28.05.2011 21:46 |