Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2015, 20:02
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 121
Perusasetus

Puhdistan eri osia ja maadoituksia. Ja mm. alipaineletkuista leikkasin rispaantuneet päät pois.
V.jakajan kannen nastat kuluneen näköiset. Pyörijä irtosi helposti ( lucas ).( Flapperi made in germany, tps lucas).


Viimeksi muokannut jukkan : 19.05.2017 12:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2015, 22:03
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.569
Perusasetus

Jos vaihdat jakajaan pyörijän niin älä revi sitä kiinni jumittunutta väkisin ylös, akselista hajoaa semmoinen pikkuinen klipsi ja sitten tulee koko akselin yläpää mukana -> ennakojouset irtoaa jakajan pohjalta.
Jumittunut pyörijä irroitettava paloittelemalla jos ei muuten lähde ilman väkivaltaa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2015, 14:00
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukkan Näytä viesti
Puhdistan eri osia ja maadoituksia. Ja mm. alipaineletkuista leikkasin rispaantuneet päät pois.
V.jakajan kannen nastat kuluneen näköiset. Pyörijä irtosi helposti ( lucas ).( Flapperi made in germany, tps lucas).
Ja johonkn olen onnistunut koskemaan, kun ei enää käynnisty, tulpat märät.
Vaihtaisin tai ainakin mittaisin myös sen ECU:n lämpötila-anturin. Moottorin päällä on kaksi anturia, toinen ECU:lle ja toinen mittaristolle.

Muutaman kerran oman Rangen käyntiongelmia selvitelleenä helpottaa todella paljon kun on toinen (=varmasti toimiva) auto vieressä, ja sit vaan vaihdellaan osa kerrallaan päikseen, kunnes vika siirtyy. ECU ekana, sitten jakaja ja sytysjohtimet (8+1), sitten puola ja sytkävahvistin, polttoainepaineen säädin jne.

Normisti mittailtais bensan paineet (=pumpun toimivuus) ekana, mutta jos käy rikkaalla niin tuskin on ongelma. Ja kolmepuolikkaasta kannattaa kytkeä se lisäsuutin pois käytöstä ainakin vianselvityksen ajaksi ainakin kesällä.

Ja nykybensoilla ei liene enää tarvetta kaadella masinolia tankkiin.

Korjaamokäsikirjassa on polttoainepuolen vianselvityskaavio: http://www.landroverweb.com/Pdf-file...-Injection.pdf (pdf:n sivu 9 alkaen)

Ja kaikki ne 3.5:n ECU:t lahoaa, mutta sen tinauksien tarkistamisesta/korjaamisesta olikin jo puhetta aiemmissa viesteissä. Ja järkiään kaikki (luulee hän) ovat kyllä tulleet kuntoon.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2015, 14:11
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Mulla/meillä on nyt kaks Rangea ajossa, ihan vakio kauppakassi ja sit vääränmerkkisillä (tojotaa, volvoa, ja ainakin ooppeliakin vähän) osilla.





Aihio on -88, moottori ja vaihteisto (ZF) -97 discosta.

Kauppakassista ei taida olla kuvia, mutta kaikki tietää millasia siniset vakioranget on.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.07.2015, 21:24
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Jos tohtii udella, minkäkokoiset renkaat pyörähtelevät alla tuossa kuvassa?
Pitkästä aikaa hieno nähdä RRC:ssa vinssin asennetun järkevän syvälle ja alas.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2015, 12:58
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Otetaan kuvia kun saadaan ulos tallista( joskus)😃
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.07.2015, 22:26
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Palkkihelmat classiciin.


Löytyisköhän täältä hyviä visioita ja kuvia kuinka toteuttaa palkkihelmat classickiin? Olis aika ottaa helmat työn alle ja tarkoitus olis tehdä ne niin ettei ovien alareunoja tarvitse pilkkoa mutta kuitenkin suojaisi ovia? Jonkunlainen slaideriputkikaan ei ole pois suljettu mutta itse helman meinasin tehdä palkista...Kuvia ja ideoita otetaan vastaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.07.2015, 22:54
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Löytyisköhän täältä hyviä visioita ja kuvia kuinka toteuttaa palkkihelmat classickiin? Olis aika ottaa helmat työn alle ja tarkoitus olis tehdä ne niin ettei ovien alareunoja tarvitse pilkkoa mutta kuitenkin suojaisi ovia? Jonkunlainen slaideriputkikaan ei ole pois suljettu mutta itse helman meinasin tehdä palkista...Kuvia ja ideoita otetaan vastaan.
Ittellä on tuommoset.. lisää juttua löytyy Orange projektista.. mädät korikiinnikket on samalla uusittu tuohon palkkiin. Tosin lopputuloksesta puuttuu vielä helmaputket jotka tulee palkkiin kiinni ja ovista hieman ulommas.





Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2015, 08:22
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Löytyisköhän täältä hyviä visioita ja kuvia kuinka toteuttaa palkkihelmat classickiin? Olis aika ottaa helmat työn alle ja tarkoitus olis tehdä ne niin ettei ovien alareunoja tarvitse pilkkoa mutta kuitenkin suojaisi ovia? Jonkunlainen slaideriputkikaan ei ole pois suljettu mutta itse helman meinasin tehdä palkista...Kuvia ja ideoita otetaan vastaan.
Itsellä on tuollaiset palkit ja tuohonhan vielä voisi putkesta taivutella ulommas vielä lisää helmaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20141117_001muok100.jpg‎
Views:	372
Size:	142,2 Kt
ID:	61857   Click image for larger version

Name:	attachment.php.jpg‎
Views:	363
Size:	180,6 Kt
ID:	61858  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.08.2015, 18:47
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Jos tohtii udella, minkäkokoiset renkaat pyörähtelevät alla tuossa kuvassa?
Pitkästä aikaa hieno nähdä RRC:ssa vinssin asennetun järkevän syvälle ja alas.
Moi, kolmekasithan nuo on.

Eikös tuo pultataan-vinssipeti-runkopalkkien-alle ole yksi suoraviivaisimmista
tavoista asentaa etuvinssi Rangeen?

Täällä http://ptl.kapsi.fi/gallery3/index.p...dyna-etuvinssi on joku
kuva vanhasta pedistä ja etuvinssistä (ysipuolikas warni).

Jossain vaiheessa piti laittaa putket runkopalkkien sitään, vaikka tein reiät pulteille
(normi 12mm, kaks takana ja yhdet molemmilla sivuilla) aika lähelle runkopalkin
reunaa, niin silti tuppas vähän painumaan kassan se runkopalkki kun pultteja
kiristi ankarasti. 13mm sisäreiällä vesijohtoputkea ja nyt menee pultit poikki jos
kirraa liikaa.

Mun piti tehdä vinssipeti uusiksi kun keulille tuli se isorumpuinen xdyna, nyt peti
tulee n. 6 senttiä edemmäksi kuin runkopalkkien etupäät. En jaksanut alkaa
koloamaan sitä etummaista poikkipalkkia että olis saanut kaiken etuylityksen pois.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2015, 06:30
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Perusasetus

Noita Paavon kuvia tossa kattelin niin mielenkiinto heräsi et mihinkäs ton koneen ilmamassamittari on joutunut?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.08.2015, 21:04
uazoffroad:n Avatar
uazoffroad uazoffroad ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.08
Sijainti: Finland
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kingfisher Näytä viesti
Noita Paavon kuvia tossa kattelin niin mielenkiinto heräsi et mihinkäs ton koneen ilmamassamittari on joutunut?
siihen on laitettu megasquirt moottorin ohjaus.
niin silloin voi heittää ilmamassamittarin menee
__________________
Range rover v8Range Rover 2.8td

Viimeksi muokannut uazoffroad : 17.08.2015 21:06
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 03:01 (GMT +2).