Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2015, 15:41
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Kannattaa tarkistaa kans panhardin pultit ettei oo löysällä/puslat kuluneet, sekin aiheuttaa voblaamista....

Panhardi ja jakarit puslitettu. Etupäässä ei ole väljää kun hiukan "toimintavälystä" olkatapeissa. Täytyy kai kokeilla vähän kiristää siitä päällä olevasta ruuvista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2015, 04:36
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Panhardi ja jakarit puslitettu. Etupäässä ei ole väljää kun hiukan "toimintavälystä" olkatapeissa. Täytyy kai kokeilla vähän kiristää siitä päällä olevasta ruuvista.

Onko näis tehostajamalleis enää ohjauksen vaimenninta?vanhois sen tehottomuus aiheutti em voblaamista.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2015, 05:57
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.569
Perusasetus

On o-iskari mutta ei se kaikkea värinää tapa jos jossain on väljää-löysää. Nimim. kokemusta on.
Taitaa ne löysät kääntökuulan laakerit olla pahimmat värinän aiheuttajat, näin uskoisin oman ja muiden kokemuksen perusteella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2015, 12:50
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Onko kukaan rakentanut rangen takakonttiin minkälaisia säilytyslaatikoita? ku mielessä on käynyt semmoisen rakentaminen ettei työkalut ja varajerry kuljeksi pitkin takakonttia. Kuvia voisi myös laitella jos sellaisia löytyypi... Voisinpa sellaisen myös ostaappi jos jollain lojuu ylimääräisenä tämmöinen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2015, 16:29
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Onko näis tehostajamalleis enää ohjauksen vaimenninta?vanhois sen tehottomuus aiheutti em voblaamista.
Avron viestin jälkeinen perseelleen editointi..meni iteltä lainaukseksi..

Simmilevyjä vähemmäks "olkapallolaakeri" laipan alta,toimintavälyksien vähentämiseksi..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 08.06.2015 16:32
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.06.2015, 18:02
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Avron viestin jälkeinen perseelleen editointi..meni iteltä lainaukseksi..

Simmilevyjä vähemmäks "olkapallolaakeri" laipan alta,toimintavälyksien vähentämiseksi..

Täytyykin kokeilla noita olkalaakereiden kiristystä mutta en kyllä usko että korjaantuu tuo voblaus sillä...Puhutaan nimittäin todella pienestä välyksestä, sillä tarkoitin tota "toimintavälystä".
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.06.2015, 18:27
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Täytyykin kokeilla noita olkalaakereiden kiristystä mutta en kyllä usko että korjaantuu tuo voblaus sillä...Puhutaan nimittäin todella pienestä välyksestä, sillä tarkoitin tota "toimintavälystä".

niin minäkin ymmärsin ja hieman epäilen häviääkö..mut voblaus voi tietysti lähteä hyvinkin pienestä..toisaaltaan toimiva o-iskari kyl tappaa voblauksen..sullakaan ei aivan alkuperäiset ympyrät ole(kehäpainoa huomattavasti enemmän, joten vois olla hyvä laittaa alkuperäist tehokkaampi sinne..ajattelisin näin..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.06.2015, 19:43
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
niin minäkin ymmärsin ja hieman epäilen häviääkö..mut voblaus voi tietysti lähteä hyvinkin pienestä..toisaaltaan toimiva o-iskari kyl tappaa voblauksen..sullakaan ei aivan alkuperäiset ympyrät ole(kehäpainoa huomattavasti enemmän, joten vois olla hyvä laittaa alkuperäist tehokkaampi sinne..ajattelisin näin..

No siis itsellä on tulen uusi järeempi ohjausiskari, ohjausiskarihan ei siis korjaa välyksistä kertautuvaa ravistusta vaan helpottaa "tiukkaan" uuteen alustaan kohdistuvissa iskuissa...Katotaan mitä keksitään.

Tosin noi mun pyörätkin on pinnatut joten noinkohan niitäkään saa ihan tasapainoon. Ainakin vanteet on täyteen lyijypainoja, pitäisköhän koittaa ottaa reunapainot pois ja laittaa vaikka jäähdytinnestettä renkaisiin. Epäilen kyllä ettei sekään korjaa(Eikä korjaakkaan) hieman väljää tehostinta..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.06.2015, 20:28
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
No siis itsellä on tulen uusi järeempi ohjausiskari, ohjausiskarihan ei siis korjaa välyksistä kertautuvaa ravistusta vaan helpottaa "tiukkaan" uuteen alustaan kohdistuvissa iskuissa...Katotaan mitä keksitään.

On ollu vähän eri käsitys asiasta,mut noilla sun spekseillä tarvii myöntää olleeni väärässä
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.06.2015, 14:56
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
No siis itsellä on tulen uusi järeempi ohjausiskari, ohjausiskarihan ei siis korjaa välyksistä kertautuvaa ravistusta vaan helpottaa "tiukkaan" uuteen alustaan kohdistuvissa iskuissa...Katotaan mitä keksitään.

Tosin noi mun pyörätkin on pinnatut joten noinkohan niitäkään saa ihan tasapainoon. Ainakin vanteet on täyteen lyijypainoja, pitäisköhän koittaa ottaa reunapainot pois ja laittaa vaikka jäähdytinnestettä renkaisiin. Epäilen kyllä ettei sekään korjaa(Eikä korjaakkaan) hieman väljää tehostinta..
Mulla ainakin ohjausiskarin vaihto autto. Woblausta oli etsitty jo pitempään ja puslia vaihdeltu sekä eri renkaita kokeiltu mutta mikään ei tuntunut auttavan hakkas perkeleesti väillä ratin keskikohdassa ja vasemmalle kääntyessä. Yksi joka on näitten kanssa leikkiny jo silloin kun ekat tuli tehtaalta ulos sano et tarkista ohjausiskari ja sen puslat niissä ei saa olla yhtään välystä ja niin hän se oli et iskari oli kaput vaikka vasta puoli vuotta ollut kiinni (shitpart), vanha hyllystä tilalle (bilstain) ja woblaukset katos. Tosin tiedän yhden discon missä ei oo o-iskaria ollenkaan ja sillä ajellaan normi päivittäiset työmatka ajot
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 19:42 (GMT +2).