Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2015, 01:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onko 1-pisteruisku vai kaasari? Ja jos kaasari niin onko muuttuvakurkkuinen?

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2015, 06:10
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=cFqVJ4uaurw
Onnistuuko tää 121: sessä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2015, 08:33
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Ykspisteruisku tää on.. Otin purkuautosta lambdan. Täytyy ny vähä seurailla kulutusta taas. Kai ton lamdan vois mitatakkin että onko ehjä. Kolme johtoa näkyis siihen menevän.
__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2015, 19:58
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Kaikkea on ajan saatossa vaihdeltu mutta eipä edelleenkään toimi oikein. Havaitsin tuossa että flektin lämpötila-anturi on vastusmittauksen mukaan mykkä. Onko jollain tietoa että mittaako ecu lämpötiloja tuon flektin anturin kautta vaiko sen anturin mikä mittaristossa näyttää lämpötilan? Vaiko vielä jostain muualta? Kumpaankin näihin tulee yksi johto. Tilasin tuohon mazda 17pin pistokkeeseen OBD2 päällä varustetun adapterinkin mutta kestää tulla, ja jos edes halpislaite osaa tuota autoa lukea..

Onneksi auto on vaan varakäytössä, tänä vuonna tullut 150km mittariin. Mutta olis mukava tämänkin toimia kun mersu taas antautuu..
__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2015, 20:58
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Mittarille ja ECUlle on yleensä aina eri anturit.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2015, 00:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmforest Näytä viesti
Kaikkea on ajan saatossa vaihdeltu mutta eipä edelleenkään toimi oikein. Havaitsin tuossa että flektin lämpötila-anturi on vastusmittauksen mukaan mykkä. Onko jollain tietoa että mittaako ecu lämpötiloja tuon flektin anturin kautta vaiko sen anturin mikä mittaristossa näyttää lämpötilan? Vaiko vielä jostain muualta? Kumpaankin näihin tulee yksi johto. Tilasin tuohon mazda 17pin pistokkeeseen OBD2 päällä varustetun adapterinkin mutta kestää tulla, ja jos edes halpislaite osaa tuota autoa lukea..

Onneksi auto on vaan varakäytössä, tänä vuonna tullut 150km mittariin. Mutta olis mukava tämänkin toimia kun mersu taas antautuu..
Yleensä on eculle oma lämpöanturi, joskus mittarianturin kanssa sama mutta ikinä ei flektin koska se on on-off tyylinen.

Vois olla vuotava suutinkin, ota irti ja virrat päälle bensalinjassa kiinni ollessa, ei pitäis ruikkia jos ei starttaa.

Ja lukija ei varmana osaa lukea jos on halpis-OBD2 lukija ja tarvii adapterin pistokkeeseen...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2015, 10:20
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Lainaus:
Saattaa olla alkeellinen vikatilainen ylirikastus, jollaa koitetaan taata, ettei mee laihaks seos.
Jos olis toi vika, niin onko vikakoodi ECUn muistissa? Tulipahan mieleen että mulla on tossa purkuauton ecu, nollaantuuko jos vaihdan boxin? Sillä edellytyksellä että vika oliskin "hävinny" noitten jo vaihdettujen osien ansiosta mut koodi nollaamatta..

Pakoputkikin hiukan vuotaa alkukäyrästä mutta vasta jälkeen lambdan, tuskin sillä on vaikutusta..
__________________
Mersumies.

Viimeksi muokannut farmforest : 08.11.2015 10:25
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.11.2015, 11:00
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Virrat päällä suuttimesta ei tullut mitään. Käydessä mun mielestä ruuttasi bensaa aikas paljon.. imusarjan pohjallakin näkyi pieni lammikko ennenkuin edes laitoin käymään. Vähän vaikea arvioida paljonko normaalisti pitäs tulla ja konekin oli kylmä.
__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mazda b2600 4-veto ongelma revils Tekniikka & Jutustelu 2 19.01.2015 16:35
Myydään Mazda 121 1.4i 16V -90 130tkm kylkikolaroitu Tate O/M/V Ajoneuvot 4 28.06.2014 09:15
Myydään / Vaihdetaan 121 mazda -91 119tkm surff1 O/M/V Ajoneuvot 1 05.02.2013 12:34
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 carf9927 O/M/V Ajoneuvot 3 21.09.2009 16:34


Sivu luotu: 04:27 (GMT +2).