![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eipä ollut apua uudesta tulpanjohdosta vaan oireet jatkuvat samanlaisina ja samassa pytyssä. Tilasin uuden virranjakajan kannen ja pyörijän varoiksi. Vikakoodit luettiin tänään mutta ei löytynyt. Eipä tuo vikakoodien lukeminen varmaan muutenkaan tuon ikäiseen autoon paljoa auta. Kellään ideaa mistä seuraavaksi vikaa etsisi? Jannu
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tarkista onko kylmäkäynnistysventtiili jumissa. Pelkääjän puolella imusarjaa siinä keskellä.
"cold start injector" http://s173.photobucket.com/user/MrG...ector.jpg.html |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Lykkää aika reilusti bensaa nelospytyn kohdalle jos on juminut auki -asentoon.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siinä on suuttimet vinoon josta tulee molemminpuolin imukoteloon bensa joka taas menee imuilman kanssa vuoroin omaan pyttyyn, jos se on kokoajan päällä niin auto vaan kävis kuin "ryyppy" päällä. Ei vaikuta tiettyyn pyttyyn erikseen. Ja sitä kylmäkäynnistyssuutinta ohjaa anturi\kytkin joka sijaitsee imusarjan takaosassa olevassa anturi 'telineessä"
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() http://www.yotatech.com/f116/rough-i.../#post51246001 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No ei kai sitä kukaan ole kieltänyt tarkistamasta...
Mut jos se jostain "lyö käsille" niin uskoisin että kipinäkin karkaa... Mutta kuka näistä tojotista tietää, vinosilmien vitsauksia. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja sitten yleisellä tasolla: Tulpanjohtoja ei kannata vetää irti johdosta repimällä, jotkut tulpanjohdot saa siipeensä jos siitä. -> itse aikanaan tein tulpanjohdon irroittimen taittamalla sähkökoneen hitsipuikosta semmoisen U-kirjaimen muotoisen koukun, joka oli sisältä sopiva tulpan ympärille, siis "veti/työnsi" suoraan tulpan johdon päästä. Ja noissa bensakoneissa kannattaa kiinnittää huomiota juurikin noihin sytytyspuolen suurjännite osiin; siis tulppien pitää olla oikeat, ja sopivat myös tulpanjohdoille (näin "uudessa" yleensä automaattisesti). ja hyvälaatuiset osat, siis hyvä ja halpa on monesti toisensa poissulkevia, tulee pitemmänpäälle edullisemmaksi, puhumattakaan siitä, että osia uusitaan vasta sitten, kun kone alkaa röpöttämään. Siis pelkästään se, että suurjänniteosat on priimakunnossa, verrattuna siihen että menee katsastuksesta läpi/ korvakuulolla kaikki on kunnossa, polttoaineen säästö voi olla jopa yli 20 %. Nykyään kaikki tulpat on varmaan tuolla "paksulla" päällä, siis ei enää ole niitä tulppia, eikä tuplajohtoja, jotka on sillä n. 4 mm kierteellä. Ja tuosta virranjakajasta: Jopa saman tarvikemerkin osissa oli taannoin (-80 luvulla) minun carinassa seuraavia ongelmia: yhdessä pyörijässä "kieli" oli melkein 2 milliä liian lyhyt, yksi pyörijä oli niin matala, että kannen puolanjohdon hiili ei yltänyt pyörijään,. toki vikaa oli myös virranjakajan kannessa... p.s pari autoa sattunut vastaan, missä tuo virranjakan keskihiili on tippunut aikojen saatossa pois... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tulpat vaihdoin niin kuin aikaisemmassa viestissä kerroin. Tarkistin myös tuon uuden tulpan kunnon ja se näytti ihan ok kuntoselta. Hieman oli nokinen mutta sen nyt ymmärtää jos pätkii. Pitää vielä vaihtaa se toiseen pyttyyn ja testata. Noita tulpanjohtoja ei ole ikinä tarvinnut niin repiä että olisivat hajonneet vaan ovat lähteneet irti kun ottaa oikein niistä kiinni. Virrajakankansi oli sisältä hapettunut aika pahoin ja siksi tilasin uuden. Voisko puola aiheuttaa tuollaista oiretta? Vai olisiko vika polttoaineen syötössä? Toimii kylmäkäynnistimen ajan mutta lämmetessä ei?
Jannu |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei oikein sovi Puolaan kun kerran muut toimii. Vaihda se kansi ja pyörijä ny ensin.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jannu |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kuuntele suuttimet läpi. Ruuvari kylkeen kiinni ja korva ruuvarinpäähän, pitää naputtaa identtisesti muiden kanssa. Olen kahteen carina e:hen vaihtanut ruiskusuuttimet kolmen vuoden sisään, pimahtavat yks kerrallaan. Auto käynnistyy kylmänä ok ja käy kaikilla sen aikaa kun kylmäkäyntipiiri on päällä, kun lämpeää, putoo pytty pois.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Noi oli -95 ja -97 autot ja niissä suuttimen toimimattomuuden kuuli selvästi. Aikalailla samanlainen vianhakuprosessi käytiin läpi, kunnes tajusin mistä johtui. Kaikki suuttimet vaihtoon vuoronperään, ehkä 6-8kk välein...kummassakin alkoi tapahtua 380tkm ja n.15vuoden iässä.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 28.05.2015 22:04 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Vähä hankala kuunnella kun nuo suuttimet ovat niin hyvin piilossa. Mutta kakkospytyn suutin piti sirinää ja tää nelospytyn suuttimesta ei kuulunu mitään. Taidanpa tilata uudet Ebaystä. Kovin oli kalliit Toyota liikkeessä, 372€/kpl ja Ebaystä saisi 6kpl 160€
Jannu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jeep cherokee xj vm 90 käynti häiriö ongelma | luke_L | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 17.10.2012 12:57 |
Myyty Toyota 4runner 3,0 v6 -91 | Arde72 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 11.12.2011 04:22 |
Myyty 4Runner -91 3.0 V6 | Jp | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.05.2010 12:44 |
-91 4runner V6 käynnistymisongelmia | t0m1 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 29.10.2009 15:02 |
range 3.5 käynti häiriö | anttikoski | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.10.2009 20:53 |