Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2015, 12:13
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Varmaan kannattaa ensiks varmistaa että käykö varmasti kaikilla vai meneekö joku pytty pimeeks.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.05.2015, 15:33
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Varmaan kannattaa ensiks varmistaa että käykö varmasti kaikilla vai meneekö joku pytty pimeeks.
Näihä se on. Tuo kävi mielessäni mutta kun kone käy kylmänä hienosti niin en asiaa enemmilti miettinyt. No nyt kuitenkin tein työtä käskettyä ja kuskin puolen keskimmäinen pytty menee pimeäksi tai siis siinä ei ollut vaikutusta kun otin tulpanjohdon irti. Uusi tulpanjohto on ainakin rikki kun antoi kipinän läpi kynsille joten se menee vaihtoon. Toivottavasti vika poistuu tuolla. Johtosarja maksoi 88€ AD-varaosalla eli viedään piuha takas

Jannu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2015, 21:24
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Eipä ollut apua uudesta tulpanjohdosta vaan oireet jatkuvat samanlaisina
ja samassa pytyssä. Tilasin uuden virranjakajan kannen ja pyörijän varoiksi. Vikakoodit luettiin tänään mutta ei löytynyt. Eipä tuo vikakoodien lukeminen varmaan muutenkaan tuon ikäiseen autoon paljoa auta. Kellään ideaa mistä seuraavaksi vikaa etsisi?

Jannu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.05.2015, 05:48
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Tarkista onko kylmäkäynnistysventtiili jumissa. Pelkääjän puolella imusarjaa siinä keskellä.

"cold start injector"

http://s173.photobucket.com/user/MrG...ector.jpg.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2015, 18:31
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Tarkista onko kylmäkäynnistysventtiili jumissa. Pelkääjän puolella imusarjaa siinä keskellä.

"cold start injector"

http://s173.photobucket.com/user/MrG...ector.jpg.html
Kylmäkäynnistys suutin ei vaikuta mitenkään yhteen pyttyyn eikä muutenkaan lämpimään koneeseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2015, 06:36
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kylmäkäynnistys suutin ei vaikuta mitenkään yhteen pyttyyn eikä muutenkaan lämpimään koneeseen.
Lykkää aika reilusti bensaa nelospytyn kohdalle jos on juminut auki -asentoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.05.2015, 13:01
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Lykkää aika reilusti bensaa nelospytyn kohdalle jos on juminut auki -asentoon.
Siinä on suuttimet vinoon josta tulee molemminpuolin imukoteloon bensa joka taas menee imuilman kanssa vuoroin omaan pyttyyn, jos se on kokoajan päällä niin auto vaan kävis kuin "ryyppy" päällä. Ei vaikuta tiettyyn pyttyyn erikseen. Ja sitä kylmäkäynnistyssuutinta ohjaa anturi\kytkin joka sijaitsee imusarjan takaosassa olevassa anturi 'telineessä"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.05.2015, 21:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jannu-11 Näytä viesti
Eipä ollut apua uudesta tulpanjohdosta vaan oireet jatkuvat samanlaisina
ja samassa pytyssä. Tilasin uuden virranjakajan kannen ja pyörijän varoiksi. Vikakoodit luettiin tänään mutta ei löytynyt. Eipä tuo vikakoodien lukeminen varmaan muutenkaan tuon ikäiseen autoon paljoa auta. Kellään ideaa mistä seuraavaksi vikaa etsisi?

Jannu
Jos k.o pytty on pätkinyt/ollut mykkä kuumana, niin tulppa on voinut otta itseensä. Siis minä tarkistaisin tulpan, taikka vaihtaisin "naapuri-" pytystä ristiin, ja jos vika siirtyy, niin silloin vika on tulpassa.

Ja sitten yleisellä tasolla: Tulpanjohtoja ei kannata vetää irti johdosta repimällä, jotkut tulpanjohdot saa siipeensä jos siitä. -> itse aikanaan tein tulpanjohdon irroittimen taittamalla sähkökoneen hitsipuikosta semmoisen U-kirjaimen muotoisen koukun, joka oli sisältä sopiva tulpan ympärille, siis "veti/työnsi" suoraan tulpan johdon päästä.

Ja noissa bensakoneissa kannattaa kiinnittää huomiota juurikin noihin sytytyspuolen suurjännite osiin; siis tulppien pitää olla oikeat, ja sopivat myös tulpanjohdoille (näin "uudessa" yleensä automaattisesti).
ja hyvälaatuiset osat, siis hyvä ja halpa on monesti toisensa poissulkevia, tulee pitemmänpäälle edullisemmaksi, puhumattakaan siitä, että osia uusitaan vasta sitten, kun kone alkaa röpöttämään. Siis pelkästään se, että suurjänniteosat on priimakunnossa, verrattuna siihen että menee katsastuksesta läpi/ korvakuulolla kaikki on kunnossa, polttoaineen säästö voi olla jopa yli 20 %.
Nykyään kaikki tulpat on varmaan tuolla "paksulla" päällä, siis ei enää ole niitä tulppia, eikä tuplajohtoja, jotka on sillä n. 4 mm kierteellä.
Ja tuosta virranjakajasta: Jopa saman tarvikemerkin osissa oli taannoin (-80 luvulla) minun carinassa seuraavia ongelmia: yhdessä pyörijässä "kieli" oli melkein 2 milliä liian lyhyt, yksi pyörijä oli niin matala, että kannen puolanjohdon hiili ei yltänyt pyörijään,. toki vikaa oli myös virranjakajan kannessa...

p.s pari autoa sattunut vastaan, missä tuo virranjakan keskihiili on tippunut aikojen saatossa pois...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.05.2015, 21:42
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Tulpat vaihdoin niin kuin aikaisemmassa viestissä kerroin. Tarkistin myös tuon uuden tulpan kunnon ja se näytti ihan ok kuntoselta. Hieman oli nokinen mutta sen nyt ymmärtää jos pätkii. Pitää vielä vaihtaa se toiseen pyttyyn ja testata. Noita tulpanjohtoja ei ole ikinä tarvinnut niin repiä että olisivat hajonneet vaan ovat lähteneet irti kun ottaa oikein niistä kiinni. Virrajakankansi oli sisältä hapettunut aika pahoin ja siksi tilasin uuden. Voisko puola aiheuttaa tuollaista oiretta? Vai olisiko vika polttoaineen syötössä? Toimii kylmäkäynnistimen ajan mutta lämmetessä ei?

Jannu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.05.2015, 22:04
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Ei oikein sovi Puolaan kun kerran muut toimii. Vaihda se kansi ja pyörijä ny ensin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.05.2015, 12:43
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Ei oikein sovi Puolaan kun kerran muut toimii. Vaihda se kansi ja pyörijä ny ensin.
Näin oli tarkoitus tehdä. Yksi homma kerrallaan. Harmi vaan kun noita kansia ei paikallisissa liikkeissä ollut niin joutui tilaamaan eikä ole vielä saanut sitä

Jannu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.05.2015, 21:49
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Kuuntele suuttimet läpi. Ruuvari kylkeen kiinni ja korva ruuvarinpäähän, pitää naputtaa identtisesti muiden kanssa. Olen kahteen carina e:hen vaihtanut ruiskusuuttimet kolmen vuoden sisään, pimahtavat yks kerrallaan. Auto käynnistyy kylmänä ok ja käy kaikilla sen aikaa kun kylmäkäyntipiiri on päällä, kun lämpeää, putoo pytty pois.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.05.2015, 21:55
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Kuuntele suuttimet läpi. Ruuvari kylkeen kiinni ja korva ruuvarinpäähän, pitää naputtaa identtisesti muiden kanssa. Olen kahteen carina e:hen vaihtanut ruiskusuuttimet kolmen vuoden sisään, pimahtavat yks kerrallaan. Auto käynnistyy kylmänä ok ja käy kaikilla sen aikaa kun kylmäkäyntipiiri on päällä, kun lämpeää, putoo pytty pois.
Suuttimet ajattelin viikonloppuna käydä läpi. Meinasin vaan vaihtaa kakkosen ja nelosen päittäin mutta jos vian voi todeta noinkin niin helpottaa kummasti asiaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeep cherokee xj vm 90 käynti häiriö ongelma luke_L Tekniikka & Jutustelu 29 17.10.2012 12:57
Myyty Toyota 4runner 3,0 v6 -91 Arde72 O/M/V Ajoneuvot 12 11.12.2011 04:22
Myyty 4Runner -91 3.0 V6 Jp O/M/V Ajoneuvot 2 02.05.2010 12:44
-91 4runner V6 käynnistymisongelmia t0m1 Tekniikka & Jutustelu 21 29.10.2009 15:02
range 3.5 käynti häiriö anttikoski Tekniikka & Jutustelu 15 11.10.2009 20:53


Sivu luotu: 06:24 (GMT +2).