Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu
Perä ostanut yhtiölle myymänsä osakkeet markkinoilta pohjakurssilla ja myynyt ne henkilökohtaisesti yhtiölle huippukurssilla.....
Veivausta vai ei? Silti sallittua. Taitaa olla myös itse yksi suurista saajista konkurssipesästä. 
Kaikki yksityisten sijoittajien ja Valtion apu-/tuki pakettien piikkiin..... 
Suoraselkäistä toimintaa
Se todellakin on mahdollista kun osaat vakuuttaa päätöksiä tekevät ihmiset tai vaikuttaa niihin.
Mutta jäljet ei kovin pitkälle kanna...... 
Ja ehti vielä sotkea kaivosalueen ympäristönkin. 
|
Tuo sinun väittämä "veivauksesta" ei käy ilmi k.o uutisesta, ainakaan ei vielä 2. lukemisella.
Mutta siinä olet oikeassa, Pekka Perä "teki rahaa" kaivoksella, siis osti eurolla (ei onnistuisi ilman kuukausien työtä ja uskottavia suunnitelmia, sillä myyjällä oli muutakin tarkoitusperiä, kuin päästä alueesta eroon)
Mutta varmaan Perä joutui kirjoittamaan nimmarin paperiin, että voi mennä muutakin kuin nimi ja maine. siis tuon euron lisäksi.
Ja tuo sijoittajan riski: hommahan toimi juuri siten, että OY:ssä osakkeet vaihtaa omistajaa sillä hintaa, millä omistaja myy ja ostaja maksaa.
Ja jos ostaa/myy liian halvalla/kalliilla niin menetys on max. kauppahinta. ja senkin saa vähentää verotuksessa k.o tulolajin voitosta(/tappiosta)
Ja nuo ympäristöasiat pitää saada kuntoon, siinä olen samaa mieltä kanssasi?
P.S Jos kukaan ei lähde yrittämään, niin ainakaan minä en keksi, miten tämä Suomi- laiva navigoidaan parempiin aikoihin.... Ja kukaan ei pistä kaikkea (talot yms) likoon, jos sieltä ei saa rahaa tms.