Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2015, 19:38
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Levyt rumpujen tilalle.


Eli on tässä tarkoitus laitella HJ61 akseleihin levyt taakse. Ja palstaa lukeneena toteutus tapoja on ollu monia. Lähes yhtä monta kuin on ollut tekiöitäkin

No omani kohdalla oli kovasti tarkoitus että levyt olisi ollut GR patrollista ja satulat 160 korisesta patrollista. ( Kun olisi ollut ennestään varastossa oikein pakka uudet satulat)

Mutta kuinka kävikään GR:n levy on halk. 315mm ja kun siihen laittoi 160 patukan satulan. Ei sopinut 15" vanne paikoilleen. 16" menisi mutta ku entiset rattaat on 15" vanteilla.



Kysymys kuuluu. Osaako kukaan sanoa noin summassa että minkä auton satuloissa olisi tuo satula alle 25mm levyn pinnasta ulospäin. Koitin tuohon kuvaan "töhrätä" nuita apuviivoja joista näkisi mistä kohdasta tuo 160 patukan satula oli liian iso ( kun se oli tuosta mitattuna 30mm)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2015, 20:57
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

toi patrollin satula on sit hengen vaarallinen yhistelmä. pala kun kuluu ne mahtuu putoamaan maahan ja auto muuttuu jarruttomaksi samoin pajeron satulat niistä putoaa palat jos ajaa ne loppuun ja autossa ei jarruja, en käsitä miten noin huonoisti suunniteltuja satuloita on edes päästetty markkinoille. laita vaan toyotan satulat sinne siinä on ne sokat joka pitää palat paikallaan.!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2015, 21:09
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Itsellä suunnitteilla sama operaatio Hiluxin tuulettamattomilla levyillä ja defenderin taka satuloilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2015, 21:55
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.956
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=173100

Siinä on ,patrollin satula ja pajeron levy,hyvin sopii ja toimii.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2015, 18:14
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=173100

Siinä on ,patrollin satula ja pajeron levy,hyvin sopii ja toimii.
Kuten laulussa sanotaan:

"tää outoa on, tätä ymmärrä en..."

Kun tänään vietin melko tovin paikallisen varaosa liikkeen tiskillä ja tutkittiin näitä levy vaihtoehtoja.

Ja kaikki Pajeron taka levyt mitkä löydettiin olivat 314-318mm.

Eli miten tämä kokoon pano on saatu pelaamaan kun tuo GR:n levy on 315mm ja sen kanssa vanhan 160 patrollin satulan kera ei sovi 15" TML vanne paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2015, 18:17
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Oikeastaan ainot 300mm tai alle sen olevat levyt, olivat vanhemman hilux levyt. Pitänee niitä kokeilla. Kun kuitenkin taitaa halvempi vaihto ehto on ostaa uudet levyt nuille 160 satuloille. Kuin katella nuihin GR:n levyihin käypäset satulat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2015, 06:48
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Perusasetus

Ei palat mihinkään sieltä välistä putoa jos asiat kunnossa mutta kun kaikenmaailman ääliöt koti sepät näitä värkkäileen. Mistään mitään ymmärtämättä Mä oon peruuttanutkin patrolli satuloilla paljon enenmän kun moni täällä on edes eteen päin ajanut ,ilman mitään ongelmia yli 10vuotta.

Jos sulla jarru satula jossa alunperin jäähtytetyllä noin 25-30mm paksulla levyllä niin ei se toimi oikein jos sinne laitetaan 15mm paksu jäähdyttämätön levy,ei luulis olevan vaikea asia tajuta kun ottaa osat käteen mutta tällä hetkelläkin täällä palstalla on näitä seppiä jotka tollasia värkkäilee.

Gr takalevyssä on orginaalina sellainen matalarunkoinen satula.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2015, 06:53
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Perusasetus

En tiiä miten loppuun ajetuilla paloilla ja levyillä ajetaan mutta täysin mahdoton on välistä palojen pudota. Levystä oli mittaamalla 3mm kulumaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150418_075229.jpg‎
Views:	427
Size:	109,8 Kt
ID:	59267   Click image for larger version

Name:	20150418_075251.jpg‎
Views:	388
Size:	113,6 Kt
ID:	59268  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2015, 23:07
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Vaikka en ole ajanut edes 100000km patrollilla niin vaikka metallilla on palat niin ei ne putoa sieltä mihkään jos on oikeat satulat oikeissa levyissä. Juuri kuten tapsa sanoi. Tässä taas on varmaan törmätty juurikin niihin tein sen ihan itse koska en osaa miehiin.Ja pajeron satulasta sama omasta kokemuksesta. Levy oli kulunut sisäpuolelta niin paljon että näkyi jo pinnassa jäähdytysrivat ja siltikään mm vajaa metallilla oleva pala ei pudonnut sieltä välistä pois. Aika skotteja ovat jos vielä vähempään ajavat levyt ja palat.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 18.04.2015 23:09
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2015, 09:25
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Vaikka en ole ajanut edes 100000km patrollilla niin vaikka metallilla on palat niin ei ne putoa sieltä mihkään jos on oikeat satulat oikeissa levyissä. Juuri kuten tapsa sanoi. Tässä taas on varmaan törmätty juurikin niihin tein sen ihan itse koska en osaa miehiin.Ja pajeron satulasta sama omasta kokemuksesta. Levy oli kulunut sisäpuolelta niin paljon että näkyi jo pinnassa jäähdytysrivat ja siltikään mm vajaa metallilla oleva pala ei pudonnut sieltä välistä pois. Aika skotteja ovat jos vielä vähempään ajavat levyt ja palat.
ihan vakio pajero ,vakio renkailla ja jarruilla tuli hallille viimeks siitä oli taka palat tippunu tielle. siihen laitettiin uudet jarrupalat ja matka jatku. sama oli käyny etu jarruille aiemmin. palat putos ja 100km oli ajettava ilman jarruja.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2015, 10:17
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Mielenkiintoinen keskustelu... Koska oma kottero kyseessä niin heti perään patrol miehille kysymyksen: Kunhan satula ilmeisesti suunniteltu 18 mm levyyn, onko onkelma jos sattuisi olla 15? Naperolevy pitäisi olla 18... Tönäri sen kertoo sitten joskus...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.04.2015, 13:19
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Tämä keskustelu nyt on vähän karannut pois raiteilta

Eli kyse oli että mitkä satulat passaisi nuiden GR:n levyjen kanssa. Eikä se että onko 160 patukan satulat hyviä vai ei. Kun me kaikki moisella pirssillä paljon ajaneet tiedetään että ne toimii jos on oikea levy.

Sillähän minä otin nuo GR:n levyt kun mittailin että ne olisi tarpeeksi paksut nuihin 160 satuloille. Ettei palat sovi tippumaan pois. Mutta kun halkaisija tuli ongelmaksi

Eli onko nuin äkkiä sanottuna muuta vaihtoehtoa näihin GR:n levyihin satuloiksi kuin GR:n omat. (joita ei näytä saavan tähän hätään mistään)

Ja että vielä tämän kokonaisuuden päälle menisi 15" vanne
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.04.2015, 13:33
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunoksa Näytä viesti
Tämä keskustelu nyt on vähän karannut pois raiteilta

Eli kyse oli että mitkä satulat passaisi nuiden GR:n levyjen kanssa. Eikä se että onko 160 patukan satulat hyviä vai ei. Kun me kaikki moisella pirssillä paljon ajaneet tiedetään että ne toimii jos on oikea levy.

Sillähän minä otin nuo GR:n levyt kun mittailin että ne olisi tarpeeksi paksut nuihin 160 satuloille. Ettei palat sovi tippumaan pois. Mutta kun halkaisija tuli ongelmaksi

Eli onko nuin äkkiä sanottuna muuta vaihtoehtoa näihin GR:n levyihin satuloiksi kuin GR:n omat. (joita ei näytä saavan tähän hätään mistään)

Ja että vielä tämän kokonaisuuden päälle menisi 15" vanne
En tiedä mahtuuko 110 Defenderin satulat ton levyn kanssa. Ainakin defeen menee 15" vanteet ja akselimassa riittää jopa leimalle. Käytetyt sellaiset vois olla kaupan, jos kiinnostaa, niin yv.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.04.2015, 15:10
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunoksa Näytä viesti
Tämä keskustelu nyt on vähän karannut ....
Onpas eipäs, tuli vähän ristiriitaisia numeroita ja kovaa tekstiä niin... ...mielummin avaudutaan ja saadaan asiat puitu kun että jollekin sattuu jotain ikävää...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.04.2015, 17:48
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mulla oli hj 61:n taka akselilla hiluksin levy ja satula tuolloin mahtui 15" vannekkin.ihan toimiva systeemi oli kardaani käsi jarru oli . ja sellaisen teen uudelleen jos tarve vaatii.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.04.2015, 18:09
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Sillähän tuohon saa lisätillaa ku siirtää levyn toiselle puolelle napaa. Jos toyotan omilla hiluilla tekeen niin pitää ne sillonki takapäähän asentaa samalla lailla ku eteenkin ja sillonkin tais tulla navan ja levyn väliin laippa jotta mitat vastaa etupäätä. Jäähdytetyt hilut asenneltiin taka-akselille sillon 15" vanteella.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Levyt taakse rumpujen tilalle Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 06.03.2010 13:41
413:sta rumpujen rassausta J0hannes Tekniikka & Jutustelu 9 03.06.2009 09:57
BJ rumpujen tilalle levyt SL Tekniikka & Jutustelu 6 19.03.2006 13:07
Levyjarrut rumpujen tilalle (muutettu otsikko) Killman Tekniikka & Jutustelu 3 09.08.2005 17:09
Vialliset levyt Lars URL 0 25.04.2003 20:41


Sivu luotu: 00:25 (GMT +2).