![]() |
Levyt rumpujen tilalle.
Eli on tässä tarkoitus laitella HJ61 akseleihin levyt taakse. Ja palstaa lukeneena toteutus tapoja on ollu monia. Lähes yhtä monta kuin on ollut tekiöitäkin:D
No omani kohdalla oli kovasti tarkoitus että levyt olisi ollut GR patrollista ja satulat 160 korisesta patrollista. ( Kun olisi ollut ennestään varastossa oikein pakka uudet satulat:rolleyes:) Mutta kuinka kävikään:o GR:n levy on halk. 315mm ja kun siihen laittoi 160 patukan satulan. Ei sopinut 15" vanne paikoilleen. 16" menisi mutta ku entiset rattaat on 15" vanteilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=174065 Kysymys kuuluu. Osaako kukaan sanoa noin summassa että minkä auton satuloissa olisi tuo satula alle 25mm levyn pinnasta ulospäin. Koitin tuohon kuvaan "töhrätä" nuita apuviivoja joista näkisi mistä kohdasta tuo 160 patukan satula oli liian iso ( kun se oli tuosta mitattuna 30mm):cool::cool: |
toi patrollin satula on sit hengen vaarallinen yhistelmä. pala kun kuluu ne mahtuu putoamaan maahan ja auto muuttuu jarruttomaksi samoin pajeron satulat niistä putoaa palat jos ajaa ne loppuun ja autossa ei jarruja, en käsitä miten noin huonoisti suunniteltuja satuloita on edes päästetty markkinoille. laita vaan toyotan satulat sinne siinä on ne sokat joka pitää palat paikallaan.!
|
Itsellä suunnitteilla sama operaatio Hiluxin tuulettamattomilla levyillä ja defenderin taka satuloilla.
|
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=173100
Siinä on ,patrollin satula ja pajeron levy,hyvin sopii ja toimii. |
Lainaus:
"tää outoa on, tätä ymmärrä en...":confused::confused: Kun tänään vietin melko tovin paikallisen varaosa liikkeen tiskillä ja tutkittiin näitä levy vaihtoehtoja. Ja kaikki Pajeron taka levyt mitkä löydettiin olivat 314-318mm. Eli miten tämä kokoon pano on saatu pelaamaan kun tuo GR:n levy on 315mm ja sen kanssa vanhan 160 patrollin satulan kera ei sovi 15" TML vanne paikoilleen.:eek::confused: |
Oikeastaan ainot 300mm tai alle sen olevat levyt, olivat vanhemman hilux levyt. Pitänee niitä kokeilla. Kun kuitenkin taitaa halvempi vaihto ehto on ostaa uudet levyt nuille 160 satuloille. Kuin katella nuihin GR:n levyihin käypäset satulat.:D
|
Ei palat mihinkään sieltä välistä putoa jos asiat kunnossa mutta kun kaikenmaailman ääliöt koti sepät näitä värkkäileen. Mistään mitään ymmärtämättä Mä oon peruuttanutkin patrolli satuloilla paljon enenmän kun moni täällä on edes eteen päin ajanut ,ilman mitään ongelmia yli 10vuotta.
Jos sulla jarru satula jossa alunperin jäähtytetyllä noin 25-30mm paksulla levyllä niin ei se toimi oikein jos sinne laitetaan 15mm paksu jäähdyttämätön levy,ei luulis olevan vaikea asia tajuta kun ottaa osat käteen mutta tällä hetkelläkin täällä palstalla on näitä seppiä jotka tollasia värkkäilee. Gr takalevyssä on orginaalina sellainen matalarunkoinen satula. |
2 Liiteet
En tiiä miten loppuun ajetuilla paloilla ja levyillä ajetaan mutta täysin mahdoton on välistä palojen pudota. Levystä oli mittaamalla 3mm kulumaa.
|
Vaikka en ole ajanut edes 100000km patrollilla niin vaikka metallilla on palat niin ei ne putoa sieltä mihkään jos on oikeat satulat oikeissa levyissä. Juuri kuten tapsa sanoi. Tässä taas on varmaan törmätty juurikin niihin tein sen ihan itse koska en osaa miehiin.Ja pajeron satulasta sama omasta kokemuksesta. Levy oli kulunut sisäpuolelta niin paljon että näkyi jo pinnassa jäähdytysrivat ja siltikään mm vajaa metallilla oleva pala ei pudonnut sieltä välistä pois. Aika skotteja ovat jos vielä vähempään ajavat levyt ja palat.
|
Lainaus:
|
Mielenkiintoinen keskustelu... Koska oma kottero kyseessä niin heti perään patrol miehille kysymyksen: Kunhan satula ilmeisesti suunniteltu 18 mm levyyn, onko onkelma jos sattuisi olla 15? Naperolevy pitäisi olla 18... Tönäri sen kertoo sitten joskus...
|
:D Tämä keskustelu nyt on vähän karannut pois raiteilta:D:D
Eli kyse oli että mitkä satulat passaisi nuiden GR:n levyjen kanssa. Eikä se että onko 160 patukan satulat hyviä vai ei. Kun me kaikki moisella pirssillä paljon ajaneet tiedetään että ne toimii jos on oikea levy. Sillähän minä otin nuo GR:n levyt kun mittailin että ne olisi tarpeeksi paksut nuihin 160 satuloille. Ettei palat sovi tippumaan pois. Mutta kun halkaisija tuli ongelmaksi:rolleyes: Eli onko nuin äkkiä sanottuna muuta vaihtoehtoa näihin GR:n levyihin satuloiksi kuin GR:n omat. (joita ei näytä saavan tähän hätään mistään;)) Ja että vielä tämän kokonaisuuden päälle menisi 15" vanne:D |
Lainaus:
TEMÄHIK |
Lainaus:
|
mulla oli hj 61:n taka akselilla hiluksin levy ja satula tuolloin mahtui 15" vannekkin.ihan toimiva systeemi oli kardaani käsi jarru oli . ja sellaisen teen uudelleen jos tarve vaatii.
|
Sillähän tuohon saa lisätillaa ku siirtää levyn toiselle puolelle napaa. Jos toyotan omilla hiluilla tekeen niin pitää ne sillonki takapäähän asentaa samalla lailla ku eteenkin ja sillonkin tais tulla navan ja levyn väliin laippa jotta mitat vastaa etupäätä. Jäähdytetyt hilut asenneltiin taka-akselille sillon 15" vanteella.
|
Sivu luotu: 14:34 (GMT +2). |