![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
3.8.7 Nastojen määrä rajoitettu 130 kpl/rengas. Nastaulkonema max. 3 mm. Nastojen teroittaminen kielletty. Tieliikenne hyväksytyt nastat. <= johan noita normaaleissa maastoauton talvirenkaissa voi löytyä lähemmä pari sataa.. jokatoinen nypittävä pois? ehottasin, että rajoitus koskee itenastotettuja tms sätöstettyjä, jos joku ajaa vakio talvikuviolla talvella, se saa olla kuten tehtaalta tullutkin. 3.12.1 Kangas- tai muovikatolla varustetuissa ajoneuvoissa täytyy katossa olla lisäksi metallinen levy kuljettajien kohdalla. Leveys vähintään tuulilasin kehyksen leveys ja pituus vähintään pääkaaren ja etuistuimien taakse. Paksuus teräksellä minimi 2 mm ja alumiinilla minimi 3 mm. Valmistajan oma muovikatto on sallittu. <= ootteko kattonu miten suzukeissa se katto on.. tän mukaan esim vitarassa sitä katto-osaa ois jatkettava, vaikka autossa on pääkaari koska etupenkkien selkänoja loppuu pitkällä kuskilla just tasan kattokaaren kohalle ja turvakaaren ja oman kattonsa väliin jää sentin rako. muutenkin pellit on 0,7mm eli muovin lisäksi auton vakioita peltejä vahvempi suoja kuskin, muttei apparin kohdalle?? jos tälle linjalle lähetään, niin sama kieltää muovikattoset ja avoautot kokonaan. 3.4.17.1. Autot pitää varustaa vähintään yhdellä vinssillä (ei manuaalinen) jonka vetokyky on vähintään 1,4 kertaa auton punnittu omapaino. <= eeh, kaikkia kisoja varten oltava vinssi, eikö lie kisajärjestäjän tehtävä informoida JOS se on tarpeen?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Laminoitu tuulilasi- ja vinssipakko sulkee pois useimmat trial-autot....
|
|
#3
|
|||
|
|||
joo
älkää nyt taas tehkö sääntöjä vain sääntöjen takia.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Paljonhan noissa säännöissä on hyvääkin turvallisuuden kannalta, mutta unohtuuko yksi pääasioista, hauskanpito, jos aletaan ryppyotsaisesti sääntöjä tuijottamaan...
Nuo FIA/AKK viittaukset etenkin kuulosti hirveiltä ![]() -Antti- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ois kiva nähä perus suomi offikrossi ajopelin vikalistaa kun ton sääntönipun kanssa käydään pelit läpi kohta kohdalta... voi alkaa hermo kiristyy jo ennen puoltaväliä!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs te jotka nyt olette niitä baltian ym. kisoja ajaneet, oliko siellä katsastus ja katsottiinko edellä mainittuja asioita. Vai onko siellä vaan säännöt kirjoitettu ja niitä ei kukaan noudata?
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Onhan noissa Venäjän pikkukisoissa sääntökokoelma, tulkinta kuitenkin melko vapaata järjestäjä kohtaisesti.
Minuu kiinnostas kuulla oikein selkeät perustelut, miksi tarvittaisiin kattavat säännöt eikä mentäisi järjestäjäkohtaisesti kuten nyt? ![]() -Antti- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Valot (pakki), äänimerkki, jarrut, vuodot, akun kiinnitys, vyöt, kypärät, sammuttimet, EA-pakkaus, liinat,
Säännöt on mutta niitä ei liian tarkkaan tuijoteta. Riippuu myös kisasta kuinka vaativia ovat. Jos liikutaan yleisellä tiellä niin valojen on oltava lailliset.
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Officrossin historiaa | Patu925 | Chit-Chat | 0 | 14.10.2014 17:11 |