Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2015, 23:32
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Hyvin se sinne näkyy istuvan



Minen ole tätä sitten tehny, ostin vain koko veheksen tuon tekniikan/papereiden takia..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2015, 07:07
Kurapersaus Kurapersaus ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.04.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 7
Perusasetus

Hei, allekirjoittaneesta tuli yllättäen KC -90 2.4 omistaja. Olen täysin aloittelija tällaisten nelivetovehkeitten kanssa. Mukana tuli vikalista ja leimalle pitäis vaihtaa eteen oikealle pyörän laakeri sekä apusimpukka. Voisiko joku kertoa vaihe vaiheelta noiden osien vaihto. Onko ton simpukan vaihdossa muuta huomioitavaa kuin että pyörittää pultit/mutterin irti ja laittaa uutta tilalle? Miten sitte toi laakeri... Mitä pitää ottaa huomioon kun alkaa napalukkoa purkamaan? Se on automaattimallia... Tarviiko laakerin vaihdossa jotain ulosvetäjiä tms? Ei oo tarvinu henkilö autoonkaan ikinä laakeria vaihtaa, joten kaikki tieto tervetullutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2015, 07:49
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Onkohan se laakeri oikeasti rikki vai vain löysällä ? Sen voi nimittäin kiristääkkin..

Googleen nissan4u niin löytyy räjätyskuvat navoista Kun lukkoa purat ota ne jouset ym osat jonkun laudan päälle riviin niin osaat kasatakkin, kyllä se onnistuu kun malttaa mielensä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2015, 15:51
Kingi4x4 Kingi4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.04.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 13
Perusasetus

Dieselin ilmaaminen


Eli sellainen ongelma tuli, että tankin irroituksen ja niiden tankin pään kumiletkujen uusinnan yhteydessä pitää näköjään ilmata järjestelmä.

Löin tankin kiinni ja laitoin auton tulille ja pikkusigen palamaan. Annoin käydä tyhjäkäynnillä ja parin minsan jälkeen alkoi yskiä ja sammui. Ei suostunut enään käynnistyyn.

Kysymys: Miten tuollainen -91 vuoden TD25 koneen diesellinja ilmataan?

En ole paljoa roplannut tällaisten kanssa eli jos joku viitsisi kirjoittaa ohjeet for dummies, niin olisin kiitollinen.

Toinen kysymys koskisi sisälämpöjä. Vaikka puhallin on pois ja ilma säädetty kylmimmälle tulee sisällä helkutin kuuma. Koneen lämmöt näyttää normaaleilta.

Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2015, 18:10
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Suodatinjalasta löytyy 10mm kannalla ilmausruuvi... Sit käsipumppulla imua tankilta, tai sit vaihtoeehtosesti paineilmaa tankkiin kevyesti... Sit ku saa suodatinjalast polttoainetta ulos, niin ruuvi kii ja sitten suihkuputkee löysälle, ja starttaamaan...

Sit toiseen, että kuunteleppa et meneekö lämppärinkennolle meneväs letkussa hana kii... Tai onko sit vaijeri säätimest irti, että ei sulje tuota hanaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.04.2015, 19:42
Kingi4x4 Kingi4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.04.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 13
Perusasetus

ilmausruuvi


Perkule kun en löydä sitä ilmausruuvia. Tää jalka on joku Unisia. Pumppu on siinä päällä.

Onko se suihkuputki 19mm joka on kuskin puolella konetta. Bensapumppu taitaa olla tuossa laturin takana eli sen letkun toinen pää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2015, 20:29
Kingi4x4 Kingi4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.04.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 13
Perusasetus

Komento takaisin. Nyt käy. En löytänyt ilmausruuvia mutta taisin löytää sen kiihdyttimen siitä kaasuvaojerin alta. Nyt käy ja kukkuu. Katsotaan koeajon jälkeen tilanne.

Edit.
Ei tarvinnut lähteä koeajolle kun käveli taniin puolelle niin iloisesti lorisi maahan dieseli. Vika onkin ollut koko ajan niissä metallissa pa-letkuissa ei tankissa. Onko millainen homma laittaa noita uusiksi? Saako tuota metritavarana jostain? Vai voiko käyttää kumiletkua? Jostain tankin päästä se vuotaa niin jos löytäisi vuotokohdan ja katkaisisi siitä ja letkulla tankkiin?

Viimeksi muokannut Kingi4x4 : 08.04.2015 22:43
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2015, 15:30
j.ahtimaa j.ahtimaa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 15
Perusasetus

Vaihelaatikkoa?


Joo elikkäs löytyskö keltään TD25 koneeseen sopivaa ehjää laatikkoa??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.05.2015, 11:20
sahkojanis sahkojanis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

King Cabin hinta


Moi,

kun tuolla O/M/V sivustolla ei käsittääkseni saa pyytää tarjouksia niin pitää kysyä fiksummilta apua. Mitä tuommosesta -99 kytkinvikasesta king cabistä suurinpiirtein uskaltaa pyytää? Soon kovalla lavakatteella varustettu yksilö. Ajettu vajaa 170tkm.

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.05.2015, 20:12
Nuuskamuikkunen Nuuskamuikkunen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Raahe
Viestit: 3
Perusasetus

kaiutin


Minkälaisia kaiuttimia olette laittaneet etuoviin? Ajattelin laittaa erillissarja eteen. Kaiuttimen koko 6.5 tuumaa (16-17cm). Asennusreiän halkaisija 144mm Upotussyvyys 53mm. Peltiä tossa varmaa joutuu leikkeleen pois ja vähän modaamaan ovipahvia jos aikoo säilyttää alkuperäiset pahvit.
edit. Autona vm99 eli d22

Viimeksi muokannut Nuuskamuikkunen : 28.05.2015 20:59
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.05.2015, 20:49
Focustiks:n Avatar
Focustiks Focustiks ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.11
Sijainti: Orimattila
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuuskamuikkunen Näytä viesti
Minkälaisia kaiuttimia olette laittaneet etuoviin? Ajattelin laittaa erillissarja eteen. Kaiuttimen koko 6.5 tuumaa (16-17cm). Asennusreiän halkaisija 144mm Upotussyvyys 53mm. Peltiä tossa varmaa joutuu leikkeleen pois ja vähän modaamaan ovipahvia jos aikoo säilyttää alkuperäiset pahvit.
edit. Autona vm99 eli d22
Ei tarvi muuta ku ruuvata alkuperäset pois kauluksista ja uudet kii ja sopii sinne isommatki 6,5. itellä on impulsen subit siellä ovissa soittamassa midiä. mattoo kannattaa laittaa pelteihin ja reiät umpee ja sitte viel tukee sitä pahvin ja pellin välistä. resonoi ikävästi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.05.2015, 20:52
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

ölöjyjä


Noniin, tuli laitettua tommonen -88 king cabbi kun halavalla sain .
Minkälaisia öljyjä kannattais (pitäis) olla vaihdelaatikkoon ja jakolaatikkoon ? Entäpä perään?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 17:32 (GMT +2).