Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2014, 20:36
antti-pekka antti-pekka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.12.11
Sijainti: Virmutjoki (Ruokolahti)
Viestit: 25
Perusasetus

lähteekö paremmin käyntiin jos pumppaat siitä suodatinjalan pumpusta ennen kun starttaat. voi olla että vuotaa paineet polttoaine linjasta takasin tankkiin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2014, 20:39
antti-pekka antti-pekka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.12.11
Sijainti: Virmutjoki (Ruokolahti)
Viestit: 25
Perusasetus

tuli tuossa laitettua nissan king cab 1999 3" calminin korotussarja ja 31 bfg mud terrainit. Ja voin sanoa että oli aika askartelu tuo korotus sarjan laitto.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2014, 08:52
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antti-pekka Näytä viesti
tuli tuossa laitettua nissan king cab 1999 3" calminin korotussarja ja 31 bfg mud terrainit. Ja voin sanoa että oli aika askartelu tuo korotus sarjan laitto.
Saitko väätösauvojen kiristyspäät samaan tasoon?? Mulla on kans toi calminin satsi ni omasta ei ainakaan saanu kiristysvaroja samaan tasoon.
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2014, 08:55
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Oikeesti alakaan menemään sinni tuon ajettavuuden kanssa! Raijetangonpäät vaiheltuna ja siltikään ei neliveto päällä uskalla 40km/h kovempaa ajaa kun ei tiedä mihinpäin auto vetelee!! Takavedolla ei mitään ongelmaa! Ei itellä enää mielikuvitus riitä, omassa kingissä on 31" Roadianit ja kaverilla 33" Hankookit ni samaa vikaa, et vähänkään kovemmassa vauhdissa vetelee niin saatanasti... ei kaista meinaa riittää. Omaan silmään ei ohjausnivelissä muissakaan tunnu olevan klappia. Mikähän perkele?!?!?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2014, 10:05
Pekezzi Pekezzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Oikeesti alakaan menemään sinni tuon ajettavuuden kanssa! Raijetangonpäät vaiheltuna ja siltikään ei neliveto päällä uskalla 40km/h kovempaa ajaa kun ei tiedä mihinpäin auto vetelee!! Takavedolla ei mitään ongelmaa! Ei itellä enää mielikuvitus riitä, omassa kingissä on 31" Roadianit ja kaverilla 33" Hankookit ni samaa vikaa, et vähänkään kovemmassa vauhdissa vetelee niin saatanasti... ei kaista meinaa riittää. Omaan silmään ei ohjausnivelissä muissakaan tunnu olevan klappia. Mikähän perkele?!?!?

Tarkistappa Takaakselin aurauskulma, Omassa Haritti takaakseli 1cm Ja oli juuri tuollainen ajettava. Takaakselin vaihon jälkeen en voinu uskoa miten hyvä nissanilla oli ajaa. Kävin itekkin ensin kaikki etupään puslat ja nivelet läpi ja aivan turhaan. Mittaa vaikka rullamitalla karkeasti vanteen reunasta jos ei muunlaista mittahärveliä ole.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2014, 22:57
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

[QUOTE=Pekezzi;1094197]Tarkistappa Takaakselin aurauskulma, Omassa Haritti takaakseli 1cm Ja oli juuri tuollainen ajettava. Takaakselin vaihon jälkeen en voinu uskoa miten hyvä nissanilla oli ajaa. Kävin itekkin ensin kaikki etupään puslat ja nivelet läpi ja aivan turhaan. Mittaa vaikka rullamitalla karkeasti vanteen reunasta jos ei muunlaista mittahärveliä ole.[/QUOTE

Duada juu... tuohan kävi auto joulukuun alussa joensuun laakkosella aurauskulumien siäjössä ja siellä jo mittasivat jotta taka-akseli harittaa!! Perhana ko oon laput laittana johonnii jemmaan ni en muista paljonka se astemääriä heitti!! No ein ois uskona että nuin paljon vaikuttaa!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2014, 09:20
Pekezzi Pekezzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 49
Perusasetus

[QUOTE=Nippan;1094516]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pekezzi Näytä viesti
Tarkistappa Takaakselin aurauskulma, Omassa Haritti takaakseli 1cm Ja oli juuri tuollainen ajettava. Takaakselin vaihon jälkeen en voinu uskoa miten hyvä nissanilla oli ajaa. Kävin itekkin ensin kaikki etupään puslat ja nivelet läpi ja aivan turhaan. Mittaa vaikka rullamitalla karkeasti vanteen reunasta jos ei muunlaista mittahärveliä ole.[/QUOTE

Duada juu... tuohan kävi auto joulukuun alussa joensuun laakkosella aurauskulumien siäjössä ja siellä jo mittasivat jotta taka-akseli harittaa!! Perhana ko oon laput laittana johonnii jemmaan ni en muista paljonka se astemääriä heitti!! No ein ois uskona että nuin paljon vaikuttaa!
melkeinpä tohtis pään laittaa pantiksi että siinä vika.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2014, 17:07
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Oikeesti alakaan menemään sinni tuon ajettavuuden kanssa! Raijetangonpäät vaiheltuna ja siltikään ei neliveto päällä uskalla 40km/h kovempaa ajaa kun ei tiedä mihinpäin auto vetelee!! Takavedolla ei mitään ongelmaa! Ei itellä enää mielikuvitus riitä, omassa kingissä on 31" Roadianit ja kaverilla 33" Hankookit ni samaa vikaa, et vähänkään kovemmassa vauhdissa vetelee niin saatanasti... ei kaista meinaa riittää. Omaan silmään ei ohjausnivelissä muissakaan tunnu olevan klappia. Mikähän perkele?!?!?
ootko nostanu keulan kuinka korkialle jos raidetangon päät on liian jyrkässä kulmassa niin ne alkaa neliveto päällä taipumaan keskeltä ja eturenkaat aloittaa helvatinmoisen vatkauksen.
__________________
mulla ei oo tojotaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2014, 22:59
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
ootko nostanu keulan kuinka korkialle jos raidetangon päät on liian jyrkässä kulmassa niin ne alkaa neliveto päällä taipumaan keskeltä ja eturenkaat aloittaa helvatinmoisen vatkauksen.
Mikähä lie se liian jyrkkä kuluma? Kun ei nuo nyt ihan tappiinsa asti ole kiritty kun ei sillon ois ulosjoustoja yhtään, ja autokaan ei oo vaaterissa kun keulalla on se yks 100kg lisäpainoo rautapuskurin ja varpin muodossa...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.01.2014, 20:11
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Mikähä lie se liian jyrkkä kuluma? Kun ei nuo nyt ihan tappiinsa asti ole kiritty kun ei sillon ois ulosjoustoja yhtään, ja autokaan ei oo vaaterissa kun keulalla on se yks 100kg lisäpainoo rautapuskurin ja varpin muodossa...
taitaapi olla enemmän kc ominaisuus kuin vika tuo veteleminen, ootko varma ettei ohjauksen keskitanko ole väljystynyt? omituiselta kuulostaa omaan korvaan tuo takakseli harittaa vika? heiluuko eturenkaat paljolti sivuttain kun 4wd päällä jarrua vasten kytkintä nostaa? omassa oli eloliikettä +10cm puolin ja toisin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.01.2014, 10:52
Focustiks:n Avatar
Focustiks Focustiks ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.11
Sijainti: Orimattila
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
ootko nostanu keulan kuinka korkialle jos raidetangon päät on liian jyrkässä kulmassa niin ne alkaa neliveto päällä taipumaan keskeltä ja eturenkaat aloittaa helvatinmoisen vatkauksen.
Mulla oli kingissä kaikki raidetangot vaihto kunnossa. Veteli jo takavedon kans minne sattuu ja liukkaalla kelillä teki niin että jos toinen pyörä oli pitävällä ja toinen liukkaalla niin ohjaus tuntuma hävis ja auto saatto lähtee sinne puolelle mihin tie kallistu. Nelikolla kun ajo se oli vielä pelottavampaa. Tosta taka-akselista en sitten tiiä vaikuttaako kun mulla auraa toinen taka pyörä ja raidetankojen vaihdon jälkeen auto kulkee normaalisti 0-0,15aurauksella. Niin ja vääntösauvat kirrattu tappiin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.01.2014, 13:17
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

juu vaihdoin itsekkin kingiin uudet kaikki ohjaus osat, ja kertyi hintaa keskitankoineen päivineen 150€ hetki menee vaihellessa, ja ny kun katsoo vanhaa ohjaus vartta niin aika liki ettei kädellä saa vedettyä nivel pallukoita irti, kummasti muuttuu tuo ajettavuus kun vaihto nuo osaset mutta silti se vetelee, vakio alustallahan tuota keulaa saa niin jyrkkään kulmaan että raidepäät menisi viistoasentoon, parhaiten pääsee eroon korotuksen kanssa siitä älyttömästä vispaamisesta kun selaa muutaman sivun taakse ja katsoo sieltä en nyt nimeä muista mutta hyvä ratkaisu silti.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.01.2014, 18:14
antti-pekka antti-pekka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.12.11
Sijainti: Virmutjoki (Ruokolahti)
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Saitko väätösauvojen kiristyspäät samaan tasoon?? Mulla on kans toi calminin satsi ni omasta ei ainakaan saanu kiristysvaroja samaan tasoon.

Kyllä tuossa ainakin sai samaan tasoon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.01.2014, 22:48
Kmatias Kmatias ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Ylitornio
Viestit: 14
Perusasetus

d22


Mistä ootte king cabiin moottorinosia ostanut? Alko kinkassa jakopää rallattaan, jakopään koppa pois ja altahan paljastui ketjun laahain/ohjuri irti poikki ketjun päällä. Eli kiinnikkeistä murtunut irti n, 20 senttiä pitkä laahain. Jollain ihmeen tuurilla se pysy vain ketjun päällä eikä hajoittanut mitään. Pitääkö tilata nissanilta vai löytyiskö jostain muualta? Paikallisesta varaosaliikkeestä ei saanut kuin täydellisen jakopään sarjan..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.01.2014, 10:08
Pekezzi Pekezzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antti-pekka Näytä viesti
lähteekö paremmin käyntiin jos pumppaat siitä suodatinjalan pumpusta ennen kun starttaat. voi olla että vuotaa paineet polttoaine linjasta takasin tankkiin.
No eipä juurikaan vaikutusta. Arvelin kokeilla kylläkin jotain takaisku venttiiliä polttoaineputken väliin niin on sekin asia sit pois suljettu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 21:26 (GMT +2).