![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ilmeisesti eberi ei yritäkkään käyntiin. Ilmoittaa PFA ? 24v härveli, luulin webastoksi, mutta taitaakin olla eberi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vissiin Webasto ei tee yhtään mitään siinä kohtaa, kun se on vikakoodin takia lukossa. Omassa autossani on Thermo Top C muistaakseni ja se oli täysin mykkä kunnes tein ohjekirjan mukaisia sulakkeiden nyppimisjuttuja. Oli vissiin menny vikatilaan siks ku jäähdytysneste oli päässy vähiin vesiletkun hajoamisen takia kesken kaiken.
Tallissa on käyny toisaalta semmosia pirssejä, missä Webasto/Eber koittaa käynnistyä, mutta sammuu esim. syystä että liekki ei saavuta tarpeeks hyvää lämpötilaa tai paloilmapuhallin on liian tehoton/putket tukossa. Ainaskin Saabeissa noi menee lukkoon, kun on tarpeeks monta yritystä eikä poltin oo käynnistyny. Koodit nollaamalla poltin taas yrittää aikansa ja jos vikaa ei oo korjattu ni lukkoon menee.
__________________
Chevrolet K1500 Silverado A 5.7 1992 Saab 9-3 Aero A 2003 Saab 900 2.0T cabriolet A 1997 GM Tech2 (Saab, Opel, GM North America, Isuzu, Suzuki) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko Eberin omalla ohjainlaitteella mahdollisuutta käyttää pelkkää vesipumppua?
D5WS potilaana täydellisillä johtosarjoilla mutta kelloa ei ole, kellolle menevistä johdoista eberin saa käyntiin ja toiset piuhat yhdistämällä lähtee lämppärin puhallin käyntiin. Vielä ei tee mieli alkaa kokeilemaan surraamaan johtoja toisiinsa, jos sattuisi olemaan jollain tietoa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
pumppu lähtee heti pyörimään kun kytket siihen keltaiseen johtoon jännitteen,,vai miksi pumppu pitäisi saada erikseen pyörimään??, sullahan on kaiketi pumppu erillään siellä jossain johdon//letkun päässä
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kyllä on erillisellä vesipumpulla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
laita rele siihen pumpun johdon väliin, moottorin jälkikäyttöäkö meinaat lyhentää?, sitten kyl tarttee olla läpillä ohjatty lämmitysjärjestelmä (ei hanaa)
meinasitko puhaltaa sen lämpöenergian sinne auto kabiiniin? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lämpöenergiaa ei ole varsinaisesti tarkoitus työntää mihinkään vaan pitää neste liikkeellä. Lämmppärin kennolle on jo edelliset omistajat tehneet ohitusjärjestelmän. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hyvä kuva käyttölaitteesta... https://gyazo.com/722fbf4b7abb780f3e0b1a75a4faee93 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko jo löytynyt halpa kanava mistä löytyy eberin aivoja? Pari vuotta ollut hyllyssä aivo kuollut D4ws tms. Ostin muijalle silloin uuden ja piti vanhaan vaihtaa aivot ja laittaa maasturiin.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko se kallis aivoboksi maksaa? Mä löysin pari vuotta sitten yhden brittiläisen firman mistä löytyi ainakin 10kW koneeseen aivot kohtuu edullisesti, oisko ollu 250€ + rahti. Pitää kaivaa se osoite kunhan kotia pääsen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Se mun mielestä "kallis" taisi olla liki puolet uuden koko eberin hinnasta. En ny iha tarkkaan muista kun on kanssa vähän aikaa kun kyselin. Nyt voisin käydä katsomassa tarkan ja oikean laitteen mallin, jos sattuis saamaan asiaa eteenpäin siten.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kävi silleen et webasto ei enää käynnistynyt vaikka pariviikkoa sitten tehdyn polttoainerempan jälkeen kaikki toiminut normaalisti. Viikkokellossa normaalit näkymät. Kun ajasti käyntiin tai painoi liekkinapista päälle kävi liekin kuva sekunnin näytössä muta mitään muuta ei tapahtunu. Weba ei siis yrittänytkään käyntiin. Luulin jo et kortti tai kello on paskana. No, sulakkeita riuhtomaan ja kas, siellähän oli pienemmän sulakkeen toinen karva irti. Piuhat kiinni ja homma toimii. Ajattelin vain laittaa tiedoksi. Oli kyl ihme vika kun mitään vikakoodeja ei tullut näyttöön. Ihan heti en arvannut sulakkeita katsoa kun virtaa tuli normaalisti näytölle, olikin itse poltin kylmänä.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Niin se vaan unohtu tämäkin mutta nyt muistin ottaa kuvat aivosta:
Tälläisiä numeroita siitä löytyy. Näkyy olevan jo 16v vanha laite, että kai se aivo jo melkein saakin hajota. Oli muijan skodassa kun se hankittiin. Toimi meillä vielä muutaman kerran kunnes kyykkäs. Ostin sitten uuden kun sattui sopivasti paketti kohdalle joka sisälsi kaikki kauko-ohjaimen isolla kellolla yms. Nyt voisi korjata tuon vanhan vaikka Lj:n lämmittämiseen vaikka teho onkin aika mitätön.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mie voisin korjata sen boksin. Onhan siinä jo ovaalin muotoinen sisäpistoke, ei neliskanttinen?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Lähestyin yv:llä
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#16
|
|||
|
|||
![]()
mikä rikki webastossa kun ei pistä sisätilan puhallinta päälle muuten toimii
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Puhaltimelle lienee asennettu rele? Tuleeko sinne jännää? Sulake ehjä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Vaihtoreleen kärki palanut kiinni.
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mersuissa ainakin jos laittaa webaston päälle ennen käynnistystä, ei kuulemma kuulu sisäpuhaltimen käynnistyä ennenkuin webastossa on 60°C lämmintä Hemmetin typerä keksintö muuten, ovi auki webasto päälle ja lumet päältä, sit odotellaan, et sisäpuhallin herää ja ei puhalla kuin 2;sella ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Eberin D5WSC tarjoaa f30 koodia. Välillä se saattaa lähteä käyntiin. Koodi viittaa paloilmapuhaltimeen. Puhallin on kuitenkin vaihdettu 2 - 3 vuotta sitten eikä se pidä ääntä. Ohjainlaitevika? Onnistuuko tuon boksin korjaus?
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ohjainlaitevika ja korjattavissa, yv-viestiä laitettu.
- Penguin |
#22
|
||||
|
||||
![]()
käytetty eberin D5WS laitetta oon laittamassa 2002vm pumppusuutin boraan.
laite itessään on jo paikallaan, nestepuoli yms muuten valmiina mutta easystart t ja puhaltimen ohjauspuoli kytkemättä. soittelin tuttavalle joka noita on enemmän asennellut ja oli sitämieltä että tuossa manuaali ilmastointi mallissa tulisi puhaltimen ohjausvirta johonkin katkaisinmen taakse,ehkä jopa valmis paikka..? ohjeita mulla ei oo enkä pikaisella googlettamisella löytäny.. onko jollain tarkempaa tietoa?? sit tuo kellolaite, ilmeisesti joku ohjelmointi tehtävä että toimii tuossa lämmittimessä? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |