Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2015, 14:23
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
Mulla meni pari venttiiliä viimeksi kieroon. Kokeile, niin selviää. On paljon vähemmän vaivaa kokeilla kun purkaa...
Totta. Jos vaan nakkais ehjän koneen suoraan tilalle kun pitäis pääsiäisenä päästä lähteen itään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2015, 09:54
vatta vatta ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.15
Sijainti: länsi-suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Terve,
Muutama kysymys gr -91 patrolliin liittyen.
Mitä kaikkea täytyy irroittaa ennen kuin
korin voi nostaa rungolta?
Mitä täytyy muuttaa mikäli autoa korottaa jousilla 3"?
Ymmärsinkö oikein, että 2" korotuksessa riittää
vanhat iskarit?
Haulla etsin ja löysinkin, mutta vähän oli eriäviä
vastauksia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2015, 21:42
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatta Näytä viesti
Terve,
Mitä kaikkea täytyy irroittaa ennen kuin
korin voi nostaa rungolta?
8 koripulttit, kaapeleita jne ja jarruputket. En ikinä tehnyt sen itse mutta varmasti ei paljon muita

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatta Näytä viesti
Mitä täytyy muuttaa mikäli autoa korottaa jousilla 3"?
Ymmärsinkö oikein, että 2" korotuksessa riittää
vanhat iskarit?
Jos 3" varmasti panhard;it, jarruletkut ja casterpuslat. Myöskin ohjausvarsi. Muuten se ajaa todella huonost, tai jarrut menee offi-ajoon. Varmasti joku sano en tarvitset, oon nähynt pari todella huonosti korottettu Patrollit. Oli yks musta nettiauttosa noin 6 kuukautta sitten, oli tosi selva sen koko etuakseli meni siivuun koska jouset olivat viinossa. 2" vain jouset riitä jos vanhat iskarit on jo hyvin. Kuitenkin suosittelen castorpuslat ja panhardit myöskin täällä

Viimeksi muokannut fintroll : 19.03.2015 11:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2015, 22:09
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

patrol tietäjäthän väittää, ettei 3" korotuksessa tarvia muuta kun ne jouset ja iskarit, mut kyllä se on paskapuhetta molempiin päihin vaatii panhardi muutoksen, tai ainakin niiden kiinnityspisteet pitää asemoida uudelleen. samoten ohjauskulmat on aivan vituillaan jo tuolla 3" korotuksella, eli vähintään ne caster korjaus puslat siihen kannattaa laittaa.

tuo 2" on niin lähellä loppuviimeen 3" korotusta, että riippuen ihan jousista saat varautua tekemään samat toimenpiteet kun yllä, sitten kun autotkin on hiukan yksilöitä, niin ei aina tule täyttä varmuutta lopputuloksesta, vaikka nuo korotussarjat on inssit oikeen suunnitelleet

GR patrollin jousituksen rakenne on molemmissa päissä sellanen, että sentinkin heitto korkeudessa vie akselia aina vähäsen sivuun ja jos etuakseli siirtyy vaikkapa 5mm vasemmalle, niin taka-akseli siirtyy vastaavasti 10mm oikealle ja ei tarvita mahottomia meedion kykyjä arvaamiseen, että tiellähän se kulkee aivan päin **ttua ja ainua tapa korjata se heitto on säädettävät panhardit TAI siirtää niitä panhardin kiinnityspisteitä hiukan alaspäin..

sellanen nice to know juttu, että patrolliahan on ILMEISESTI ainakin kahdella(kolmella?) eri panhardin pituudella, eli se on ihan tuurista kiinni miten ne akselit siellä alla siirtyy sivuun, omasta lipsahti 3" korotuksella edessä 2,5cm sivuun ja takana 5cm ja olen kyllä kuullut varsin luotettavasta lähteestä, että +3" ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2015, 11:31
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sellanen nice to know juttu, että patrolliahan on ILMEISESTI ainakin kahdella(kolmella?) eri panhardin pituudella, eli se on ihan tuurista kiinni miten ne akselit siellä alla siirtyy sivuun, omasta lipsahti 3" korotuksella edessä 2,5cm sivuun ja takana 5cm ja olen kyllä kuullut varsin luotettavasta lähteestä, että +3" ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä..
Kokonain sama mieltä kuin PunisherFIN

Myös erilainen takaturkivarret. Oon kotona yks vahvisettu alatukivarren setti mitä oli noin 10mm lyhemmin kuin alkuperaisia mikä olivat mun pätkälla.

http://www.superiorengineering.com.a...1304&limit=100

(sivun alaspain saat kaikki mittat, ja mun "GQ" oli noi 677mm pitka varret)

Ja unohdin 3" tarvitset myöskin korjata sen pinoinkulma.
Saadettava yli-tukivarret takana on hyvä idea myöskin (paljon parempi kuin toi vaihdelaatikko spacerit mikä laskee laatikko alaspain) Muiten saat hieno aanet taka-kardaanista

Ja ennen unohdan. Myöskin tarvitset nostaa sen taka-akselin jarru-saatin ylöspain (nosto on suunilleen sama kuin korotus), muuten sen en jarrrutaa hyvin takana.

Viimeksi muokannut fintroll : 19.03.2015 11:33
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2015, 17:35
vatta vatta ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.15
Sijainti: länsi-suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Kiitos vastauksista. Korotus ei olekkaan ihan yksinkertainen homma.
Unohtui vielä kysyessä mainita, että mulla on pitkä patrol gr.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2015, 22:06
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Omassa patroolissa 91 pitkä gr

Tein seuraavaa:

- jouset 3 tuumaa korottavat, nousi vanhoihin verrattuna noin 5 tuumaa
-pitemmät iskarit eteen +4 tuumaa ja taakse +2 tuumaa (+4 tuumasella pääsi takajousi höslkymään)
-edessä laskin jarruputken kiinitystä rungossa. +2 tuuman iskareilla voi olla ettei tarvitse?
-casterpuslat
-pudotin vaihdelaatikon palkkia n.15 mm
-jatkoin jarrupainesäätimen vartta
-jatkoin vakaajan tukitankoja n. tuuman jatkomutterilla

En ole mitannut paljonko akselit siirtyivät sivuun, mutta renkaan ja levikkeiden reunoista arvioimalla noin sentin kumpikin. Ei haittaa minun mielestä.
Ainoa ongelma mikä ilmeni niin nelivedolla etukardaani alkoi ääntämään +60 vauhdeissa kevyellä kuormituksella, ei äännä jos kiihdyttää.

Minun mielestä +2 tuuman jousiin tarvitsee pitemmät iskarit, omassa kokeilin +3 jousilla taakse alkuperäisiä. niin ei jäänyt ulos joustoa ollenkaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.03.2015, 06:51
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

taka-akselin ylätukivarsien kiinnitystä voi muuttaa poraamalla uudet reiät,saa kardaani kulmaa korjattua.ps.onnistuu akselin ollessa paikallaan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 22:16 (GMT +2).